Doel:€250.00
Donaties:€115.00

Per saldo:€-135.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-11-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Eerste serieuze ervaring met modelbouw - Fotodijkje in aanbouw door Hendrik Jan
Vandaag om 16:26:44
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 16:20:39
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 16:03:02
Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 16:01:21
Welke verf door Sjoerd van de Wal
Vandaag om 15:56:15
Spoorhumor door Remco vM
Vandaag om 15:55:14
Een sein aansluiten op de remmodule en schakeldecoder - uitleg door Peter.v.L
Vandaag om 15:52:56
Onderhouds- en Test-bak Eurospoor 2017 door Marco EB
Vandaag om 15:27:26
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Huib
Vandaag om 15:21:12
Schrootbaan in spoor 1 door sdz1976
Vandaag om 14:42:02
Trams van de HTM in 1/87 door Sven
Vandaag om 14:37:28
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door Joran
Vandaag om 14:17:24
NS 6100 kit van de Haagse Modelbouw Club door janw
Vandaag om 13:37:10
openen Exact/train AB7521 door henk
Vandaag om 13:07:29
Pronsfeld door rotaspeed
Vandaag om 13:06:00
Gelijmde styreen (?) weer losmaken: mogelijk? door jandcargo
Vandaag om 12:54:26
Nieuw in de winkel ! door VAM65
Vandaag om 11:52:39
Oude jeugdhobby weer oppakken door NS1220
Vandaag om 11:45:38
3D/RM-IG: Onshape - Materieel 1:76 door St00mboy
Vandaag om 11:18:45
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 11:12:58
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 12255 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 882
Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Gepost op: 06 juni 2010, 08:34:02 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQs
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:42:12 door Bob Rodenburg »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2010, 08:42:10 »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2010, 09:02:49 »
Ik zat laatst te denken over de revisie van de DD-AR's. Als dit materieel in de werkplaats staat voor de revisie rijdt dit materieel niet. En het zijn er behoorlijk wat. Dus de DD-AR's zouden tijdelijk een vervanger moeten hebben. Anders is er een tekort aan materieel.

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 917
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2010, 09:36:50 »
Denk dat ze dat op kunnen vangen met de instroom van SLT.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 882
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2010, 10:01:46 »
Dat is nu juist het probleem. SLT biedt echt niet genoeg capaciteit om die van de DD-AR op te vangen. Zoals al in mijn eerdere bericht werd gezegd. Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 617
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2010, 10:07:25 »
Dat zal wel meevallen:

Capaciteit DD-AR met 1700: 606
Capaciteit DD-AR met mDDM: 495
Capaciteit SLT-6: 610

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 882
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2010, 10:09:05 »
Waat? :o Zitplaatsen hebben we het nu over hé? Even voor de duidelijkheid. Hoe is dat nou mogelijk?
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 617
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2010, 10:12:59 »
Nee, capaciteit, dus hoeveel mensen er vervoer kunnen worden.
SLT heeft inderdaad wel minder zitplaatsen, maar meer ruimte voor staanplaatsen.
Maar dat er mensen moeten staan wil nog niet betekenen dat er Japanse taferelen onstaan, misschien wel meer mensen die niet tevreden zijn dat ze moeten staan, maarja, ze hebben een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs (tenzij je 1e klas reist) ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 882
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2010, 10:21:56 »
Goed de Japanse taferelen zet ik dan uit mijn hoofd, maar ik heb er nog altijd mijn bedenkingen bij. Het is natuurlijk een heel andere strategie; meer staanplaatsen. Ik moet het nog zien.
Back on topic, wat gaat er straks gebeuren met de 1700'en? Die zullen straks met de DD-AR revisie ook minder werk krijgen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:23:58 door Dubbeldekkerjw »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 7225
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #9 Gepost op: 06 juni 2010, 10:32:19 »
@ Bruno,
En die mensen die ieder ochtend moeten staan kiezen weer voor een ander manier van transport :P

NS reizigers heeft toch een contract met de overheid wat zitplaats capaciteit betreft ?
Erg veilig is het ook niet, staand vervoert worden :-X

Sommige treinen worden ingezet onder de noemer  "intercity" maar stoppen op alle station, bijvoorbeeld de intercity tussen Leiden en Utrecht via Alphen aan de Rijn.
Nu probeert de NS al jaren om voor intercity treinen een toeslag te mogen vragen (wordt regelmatig via enquêtes voorgelegd).
Dus als je DD-AR ombouwt naar intercity materieel en die laat je toch als initercity overal stoppen...
Met de OV-chip kaart merk je als reiziger niet eens dat je dan meer betaald :-X

@Jan
Ik heb maar een nieuwe topic hierover gemaakt, maar je bericht was te snel...sorry.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:41:12 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #10 Gepost op: 06 juni 2010, 10:40:45 »
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als de deuren van die Japanse trein open gaan ;D

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1490
    • Marc's Webstek
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #11 Gepost op: 06 juni 2010, 10:48:02 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.
De bouw van Maasbrecht Stad - Tijdperk V/VI - Loconet - Fleischmann Profi Boss - Koploper/iTrain.
Conducteur ZLSM

VAM65

  • Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 3a/3b" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 1944
  • Nederland 3a/3b
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #12 Gepost op: 06 juni 2010, 11:00:34 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQsMvgr Jan Wiebrand

Volgens mij zag ik iemand als een van de eersten instappen, maar die moest er bij de eerste halte al weer uit.  ;D
Haagse deurbel, wat een volk zeg  :o

Marco
Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. https://m.facebook.com/omroepmodelspoorclub/

Bezoek ons op 9, 10 en 11 november op Eurospoor! We staan in hal 3, E.036.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 713
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #13 Gepost op: 06 juni 2010, 11:04:11 »
Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Voor zover mij bekend mag in Nederland een machinist weigeren om een trein te rijden die naar zijn mening niet veilig is voor de passagiers. Wat er van dat recht van de machinist nu nog over is, en wat de consequenties voor m zijn weet ik niet.

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #14 Gepost op: 06 juni 2010, 11:04:42 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?