Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Duits transport, waar in NL? door 1200blauw
Vandaag om 16:01:02
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:57:49
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 15:51:56
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marcel112
Vandaag om 15:43:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:41:47
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door kempke
Vandaag om 15:24:46
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 15:10:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Joz
Vandaag om 15:07:21
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 15:04:24
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:27:14
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
Vandaag om 13:29:15
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Ronald Halma
Vandaag om 11:39:44
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:32:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 11:25:14
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
Vandaag om 11:04:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 10:53:54
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Modelbouwerke
Vandaag om 10:30:32
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 20786 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Gepost op: 06 June 2010, 08:34:02 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQs
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:42:12 door Bob Rodenburg »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #1 Gepost op: 06 June 2010, 08:42:10 »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 06 June 2010, 09:02:49 »
Ik zat laatst te denken over de revisie van de DD-AR's. Als dit materieel in de werkplaats staat voor de revisie rijdt dit materieel niet. En het zijn er behoorlijk wat. Dus de DD-AR's zouden tijdelijk een vervanger moeten hebben. Anders is er een tekort aan materieel.

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 06 June 2010, 09:36:50 »
Denk dat ze dat op kunnen vangen met de instroom van SLT.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #4 Gepost op: 06 June 2010, 10:01:46 »
Dat is nu juist het probleem. SLT biedt echt niet genoeg capaciteit om die van de DD-AR op te vangen. Zoals al in mijn eerdere bericht werd gezegd. Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #5 Gepost op: 06 June 2010, 10:07:25 »
Dat zal wel meevallen:

Capaciteit DD-AR met 1700: 606
Capaciteit DD-AR met mDDM: 495
Capaciteit SLT-6: 610

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #6 Gepost op: 06 June 2010, 10:09:05 »
Waat? :o Zitplaatsen hebben we het nu over hé? Even voor de duidelijkheid. Hoe is dat nou mogelijk?
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #7 Gepost op: 06 June 2010, 10:12:59 »
Nee, capaciteit, dus hoeveel mensen er vervoer kunnen worden.
SLT heeft inderdaad wel minder zitplaatsen, maar meer ruimte voor staanplaatsen.
Maar dat er mensen moeten staan wil nog niet betekenen dat er Japanse taferelen onstaan, misschien wel meer mensen die niet tevreden zijn dat ze moeten staan, maarja, ze hebben een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs (tenzij je 1e klas reist) ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #8 Gepost op: 06 June 2010, 10:21:56 »
Goed de Japanse taferelen zet ik dan uit mijn hoofd, maar ik heb er nog altijd mijn bedenkingen bij. Het is natuurlijk een heel andere strategie; meer staanplaatsen. Ik moet het nog zien.
Back on topic, wat gaat er straks gebeuren met de 1700'en? Die zullen straks met de DD-AR revisie ook minder werk krijgen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:23:58 door Dubbeldekkerjw »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8244
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #9 Gepost op: 06 June 2010, 10:32:19 »
@ Bruno,
En die mensen die ieder ochtend moeten staan kiezen weer voor een ander manier van transport :P

NS reizigers heeft toch een contract met de overheid wat zitplaats capaciteit betreft ?
Erg veilig is het ook niet, staand vervoert worden :-X

Sommige treinen worden ingezet onder de noemer  "intercity" maar stoppen op alle station, bijvoorbeeld de intercity tussen Leiden en Utrecht via Alphen aan de Rijn.
Nu probeert de NS al jaren om voor intercity treinen een toeslag te mogen vragen (wordt regelmatig via enquêtes voorgelegd).
Dus als je DD-AR ombouwt naar intercity materieel en die laat je toch als initercity overal stoppen...
Met de OV-chip kaart merk je als reiziger niet eens dat je dan meer betaald :-X

@Jan
Ik heb maar een nieuwe topic hierover gemaakt, maar je bericht was te snel...sorry.
« Laatst bewerkt op: 06 June 2010, 10:41:12 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #10 Gepost op: 06 June 2010, 10:40:45 »
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als de deuren van die Japanse trein open gaan ;D

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #11 Gepost op: 06 June 2010, 10:48:02 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4652
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #12 Gepost op: 06 June 2010, 11:00:34 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQsMvgr Jan Wiebrand

Volgens mij zag ik iemand als een van de eersten instappen, maar die moest er bij de eerste halte al weer uit.  ;D
Haagse deurbel, wat een volk zeg  :o

Marco

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #13 Gepost op: 06 June 2010, 11:04:11 »
Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Voor zover mij bekend mag in Nederland een machinist weigeren om een trein te rijden die naar zijn mening niet veilig is voor de passagiers. Wat er van dat recht van de machinist nu nog over is, en wat de consequenties voor m zijn weet ik niet.

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #14 Gepost op: 06 June 2010, 11:04:42 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?