Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco 1200 DCC Sound ratelende aandrijving. door Herb73
Vandaag om 11:23:12
Overweg aanrijding Meteren donderdag 30 okt door Arjan6511
Vandaag om 11:22:34
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald Halma
Vandaag om 11:09:17
PB Models, ICR-rijtuigen door Huup
Vandaag om 10:39:43
Märklin 2025 door Quinzeedied
Vandaag om 10:29:18
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Falkenberg
Vandaag om 10:23:13
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:22:10
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Quinzeedied
Vandaag om 10:12:26
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 09:53:33
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 09:50:25
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door spoorijzer
Vandaag om 09:48:39
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
Vandaag om 09:40:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
Vandaag om 09:40:07
De Projecten van RetroJack door Hans GJ
Vandaag om 09:33:39
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 09:23:10
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 09:20:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:19:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door V200-G2000
Vandaag om 09:18:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door spoorijzer
Vandaag om 08:51:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 08:50:00
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 07:14:55
Pfarrerwinkel bahn door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 00:23:24
Fleischmann SGMm Deurrubbers? door Duikeend
30 October 2025, 22:58:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 October 2025, 21:41:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Mitchell
30 October 2025, 21:35:10
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
30 October 2025, 20:40:07
NS 8100 in 0 door rolfm
30 October 2025, 20:22:16
PPM kranen van Strukton door Eric B
30 October 2025, 19:37:07
vrijgavecode z21 centrale door AlbertG
30 October 2025, 18:43:56
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 70820 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #45 Gepost op: 15 March 2010, 07:55:05 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #46 Gepost op: 15 March 2010, 07:59:15 »
Ik heb hier nog wel wat leuke foto's, welliswaar niet van DDM-1, maar toch. Even voor de uitleg: Toen er een paar jaar terug 4 DD-AR Bvk rijtuigen in de intercitydienst werden genomen ( http://www.martijnhaman.nl/typeddar.htm (kijk op plaatje 4) bleven er een aantal tussenrijtuigen over. Deze tussenrijtuigen werden gebruikt om bestaande DD-AR stammen te verlengen tot 6 delige stammen. Deze stammen werden genummerd in de 7900 serie, maar zijn inmiddels allemaal weer verdwenen. Hier zijn twee foto's :


http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/DD-AR/7914-1719.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1701-09/7914Bkf.jpg

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 08:05:15 door Peter Korsten »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #47 Gepost op: 15 March 2010, 08:45:44 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
Gr Timo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #48 Gepost op: 15 March 2010, 09:28:07 »
Citaat
Idd, het is Apekop (weet bijna niemand
Denk dat jij de enige bent, de rest heeft nooit railhobby, railmagazine oid gelezen.
We zijn echt blij met deze enorme overspoeling aan kennis hier.

Citaat
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed

Het hebben over een Plan V trouwens ook niet.
Een "echte" kenner heeft het over T-mat (T2 of T4)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #49 Gepost op: 15 March 2010, 09:37:45 »
eh... Ries, het gaat niet verder dan T3 (521-531)

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #50 Gepost op: 15 March 2010, 09:43:28 »
Ja sorry hobbyistentaal hier, maar we hebben het als je die dingen in het echt rijdt, toch echt over een T2 of een T4. En geen plan V of plan T geneuzel  ;)

En om de subseries te onderschijden kijken we naar de stel nummers.

Ik zet de hobbyisten mode maar weer aan, goed?

[Hobbyisten modus aan]
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 09:46:53 door Ries »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #51 Gepost op: 15 March 2010, 09:54:28 »
De codering T2 en T4 slaat niet op de deelseries Plan T-1 t/m Plan T-3, maar op het aantal bakken. Een T2 is dus een Plan V (tweetje) en een T4 een Plan T (viertje).

Alleen wat dit allemaal met afscheid DDM-1 te maken heeft  ??? ??? ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8578
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #52 Gepost op: 15 March 2010, 09:57:31 »
Nou is het vrij ernstig dat zelfs ik het verschil zie, maar je kunt het zien aan de kant waar de 'trappetjes' zitten waarmee graffiti-spuiters gemakkelijker op die bakken kunnen klimmen.
Of aan de koppeling. ;)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
En dat gebruikt ook bijna niemand.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1521
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #53 Gepost op: 15 March 2010, 10:01:06 »
@ Ries; goed Plan  ;)

@ Jeroen; Als ik het goed begrijp is dus de 4011 een T3 en de 4201 een T4, of geldt deze indeling alleen voor mat.'64 om maar weer eens een andere aanduiding te gebruiken?

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8578
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2010, 10:02:32 »
Alleen mat '64 zover ik weet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5409
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2010, 10:05:17 »
Yep, alleen voor Mat'64. Maar nogmaals (foei Jeroen, je bent geen moderator), is het een idee om het in deze draad nu weer over DDM-1 te gaan hebben?


Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #56 Gepost op: 15 March 2010, 10:29:47 »
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi.  :P

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #57 Gepost op: 15 March 2010, 10:43:58 »
Heerlijk toch. Tenminste nog één materieelsoort die nog een jaren '80-uitstraling heeft, met name qua interieur!

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #58 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:07 »
En dan met name de ex ABv's, die tweede klas banken in de voormalige eerste klas hebben staan, met dito beenruimte  (y)
Spoorgroet, Martin

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #59 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:36 »
Citaat
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi

 (y) ;D (y)