Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 16:15:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:14:41
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 16:10:49
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Jelmer
Vandaag om 16:10:25
Lekker vervuilen volgens de Simplex-methode door MathynK
Vandaag om 16:04:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 15:51:31
Acme nieuwe ICNG door Jelmer
Vandaag om 15:37:57
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:34:51
Fleischmania Nostalgia door Sikko
Vandaag om 15:34:29
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 15:30:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 15:24:33
Frans loodsje et cetera door Erik_omBC
Vandaag om 15:19:14
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:48:24
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 14:27:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:10:07
Stalen rijtuigen van NS door spoorzeven
Vandaag om 14:03:12
Onbekende gesloten goederenwagen door TonM
Vandaag om 13:04:59
Spoor op industrieterrein Lage Weide door DutchModelRailroads
Vandaag om 12:54:59
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 12:42:24
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door JREN
Vandaag om 12:31:46
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 12:13:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:11:06
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Jan Bennink
Vandaag om 12:04:29
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 11:33:23
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 11:27:38
Kibri station CALW ingekort als NS station door Ronald Halma
Vandaag om 11:06:57
Watertoren Bergen op Zoom door puntenglijder
Vandaag om 09:41:43
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door bask185
Vandaag om 09:26:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:12:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
14 September 2025, 23:12:30
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 69457 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #45 Gepost op: 15 March 2010, 07:55:05 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #46 Gepost op: 15 March 2010, 07:59:15 »
Ik heb hier nog wel wat leuke foto's, welliswaar niet van DDM-1, maar toch. Even voor de uitleg: Toen er een paar jaar terug 4 DD-AR Bvk rijtuigen in de intercitydienst werden genomen ( http://www.martijnhaman.nl/typeddar.htm (kijk op plaatje 4) bleven er een aantal tussenrijtuigen over. Deze tussenrijtuigen werden gebruikt om bestaande DD-AR stammen te verlengen tot 6 delige stammen. Deze stammen werden genummerd in de 7900 serie, maar zijn inmiddels allemaal weer verdwenen. Hier zijn twee foto's :


http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/DD-AR/7914-1719.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1701-09/7914Bkf.jpg

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 08:05:15 door Peter Korsten »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #47 Gepost op: 15 March 2010, 08:45:44 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
Gr Timo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #48 Gepost op: 15 March 2010, 09:28:07 »
Citaat
Idd, het is Apekop (weet bijna niemand
Denk dat jij de enige bent, de rest heeft nooit railhobby, railmagazine oid gelezen.
We zijn echt blij met deze enorme overspoeling aan kennis hier.

Citaat
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed

Het hebben over een Plan V trouwens ook niet.
Een "echte" kenner heeft het over T-mat (T2 of T4)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #49 Gepost op: 15 March 2010, 09:37:45 »
eh... Ries, het gaat niet verder dan T3 (521-531)

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #50 Gepost op: 15 March 2010, 09:43:28 »
Ja sorry hobbyistentaal hier, maar we hebben het als je die dingen in het echt rijdt, toch echt over een T2 of een T4. En geen plan V of plan T geneuzel  ;)

En om de subseries te onderschijden kijken we naar de stel nummers.

Ik zet de hobbyisten mode maar weer aan, goed?

[Hobbyisten modus aan]
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 09:46:53 door Ries »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #51 Gepost op: 15 March 2010, 09:54:28 »
De codering T2 en T4 slaat niet op de deelseries Plan T-1 t/m Plan T-3, maar op het aantal bakken. Een T2 is dus een Plan V (tweetje) en een T4 een Plan T (viertje).

Alleen wat dit allemaal met afscheid DDM-1 te maken heeft  ??? ??? ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #52 Gepost op: 15 March 2010, 09:57:31 »
Nou is het vrij ernstig dat zelfs ik het verschil zie, maar je kunt het zien aan de kant waar de 'trappetjes' zitten waarmee graffiti-spuiters gemakkelijker op die bakken kunnen klimmen.
Of aan de koppeling. ;)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
En dat gebruikt ook bijna niemand.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #53 Gepost op: 15 March 2010, 10:01:06 »
@ Ries; goed Plan  ;)

@ Jeroen; Als ik het goed begrijp is dus de 4011 een T3 en de 4201 een T4, of geldt deze indeling alleen voor mat.'64 om maar weer eens een andere aanduiding te gebruiken?

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8528
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2010, 10:02:32 »
Alleen mat '64 zover ik weet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5377
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2010, 10:05:17 »
Yep, alleen voor Mat'64. Maar nogmaals (foei Jeroen, je bent geen moderator), is het een idee om het in deze draad nu weer over DDM-1 te gaan hebben?


Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #56 Gepost op: 15 March 2010, 10:29:47 »
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi.  :P

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #57 Gepost op: 15 March 2010, 10:43:58 »
Heerlijk toch. Tenminste nog één materieelsoort die nog een jaren '80-uitstraling heeft, met name qua interieur!

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 606
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #58 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:07 »
En dan met name de ex ABv's, die tweede klas banken in de voormalige eerste klas hebben staan, met dito beenruimte  (y)
Spoorgroet, Martin

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #59 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:36 »
Citaat
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi

 (y) ;D (y)