Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 23:34:55
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Edwin2121992
Vandaag om 23:30:18
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Kees-Jan
Vandaag om 23:29:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 23:22:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door defender
Vandaag om 23:04:19
EifelBurgenBahn door Frank 123
Vandaag om 23:03:41
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Jan-Peter
Vandaag om 22:52:24
ESU V5 Decoder setting door NS2408
Vandaag om 22:46:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 22:41:11
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:26:36
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:13:49
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 21:44:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:26:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
Vandaag om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
Vandaag om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:38:46
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 71746 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #45 Gepost op: 15 March 2010, 07:55:05 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #46 Gepost op: 15 March 2010, 07:59:15 »
Ik heb hier nog wel wat leuke foto's, welliswaar niet van DDM-1, maar toch. Even voor de uitleg: Toen er een paar jaar terug 4 DD-AR Bvk rijtuigen in de intercitydienst werden genomen ( http://www.martijnhaman.nl/typeddar.htm (kijk op plaatje 4) bleven er een aantal tussenrijtuigen over. Deze tussenrijtuigen werden gebruikt om bestaande DD-AR stammen te verlengen tot 6 delige stammen. Deze stammen werden genummerd in de 7900 serie, maar zijn inmiddels allemaal weer verdwenen. Hier zijn twee foto's :


http://www.railfaneurope.net/pix/nl/car/DD-AR/7914-1719.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/nl/electric/1700/1701-09/7914Bkf.jpg

Gr Timo
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 08:05:15 door Peter Korsten »

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #47 Gepost op: 15 March 2010, 08:45:44 »
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed... ;D (zelfs ik weet dat...) 8)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
Gr Timo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #48 Gepost op: 15 March 2010, 09:28:07 »
Citaat
Idd, het is Apekop (weet bijna niemand
Denk dat jij de enige bent, de rest heeft nooit railhobby, railmagazine oid gelezen.
We zijn echt blij met deze enorme overspoeling aan kennis hier.

Citaat
En een Plan V een hondekop noemen doet je reputatie ook geen goed

Het hebben over een Plan V trouwens ook niet.
Een "echte" kenner heeft het over T-mat (T2 of T4)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #49 Gepost op: 15 March 2010, 09:37:45 »
eh... Ries, het gaat niet verder dan T3 (521-531)

grt, Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #50 Gepost op: 15 March 2010, 09:43:28 »
Ja sorry hobbyistentaal hier, maar we hebben het als je die dingen in het echt rijdt, toch echt over een T2 of een T4. En geen plan V of plan T geneuzel  ;)

En om de subseries te onderschijden kijken we naar de stel nummers.

Ik zet de hobbyisten mode maar weer aan, goed?

[Hobbyisten modus aan]
« Laatst bewerkt op: 15 March 2010, 09:46:53 door Ries »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #51 Gepost op: 15 March 2010, 09:54:28 »
De codering T2 en T4 slaat niet op de deelseries Plan T-1 t/m Plan T-3, maar op het aantal bakken. Een T2 is dus een Plan V (tweetje) en een T4 een Plan T (viertje).

Alleen wat dit allemaal met afscheid DDM-1 te maken heeft  ??? ??? ???

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8635
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #52 Gepost op: 15 March 2010, 09:57:31 »
Nou is het vrij ernstig dat zelfs ik het verschil zie, maar je kunt het zien aan de kant waar de 'trappetjes' zitten waarmee graffiti-spuiters gemakkelijker op die bakken kunnen klimmen.
Of aan de koppeling. ;)

Idd, het is Apekop (weet bijna niemand)
En dat gebruikt ook bijna niemand.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #53 Gepost op: 15 March 2010, 10:01:06 »
@ Ries; goed Plan  ;)

@ Jeroen; Als ik het goed begrijp is dus de 4011 een T3 en de 4201 een T4, of geldt deze indeling alleen voor mat.'64 om maar weer eens een andere aanduiding te gebruiken?

Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8635
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #54 Gepost op: 15 March 2010, 10:02:32 »
Alleen mat '64 zover ik weet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #55 Gepost op: 15 March 2010, 10:05:17 »
Yep, alleen voor Mat'64. Maar nogmaals (foei Jeroen, je bent geen moderator), is het een idee om het in deze draad nu weer over DDM-1 te gaan hebben?


Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #56 Gepost op: 15 March 2010, 10:29:47 »
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi.  :P

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #57 Gepost op: 15 March 2010, 10:43:58 »
Heerlijk toch. Tenminste nog één materieelsoort die nog een jaren '80-uitstraling heeft, met name qua interieur!

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 611
  • *
    • Flickr
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #58 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:07 »
En dan met name de ex ABv's, die tweede klas banken in de voormalige eerste klas hebben staan, met dito beenruimte  (y)
Spoorgroet, Martin

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #59 Gepost op: 15 March 2010, 11:20:36 »
Citaat
als DDM-1 zo interessant was ging het daar vast nog wel over... muffe zooi

 (y) ;D (y)