Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 12:10:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 12:02:07
Lenz Standard+ V2 doet gek door Hasenwald
Vandaag om 11:57:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
Vandaag om 11:56:16
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 11:56:09
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Noordpool
Vandaag om 11:54:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 11:52:53
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:51:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:35:06
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:30:03
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 11:28:43
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:20:44
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
Vandaag om 10:32:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:25:51
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:11:22
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Jelmer
Vandaag om 08:56:25
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:17:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 08:14:59
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
  

Auteur Topic: DDM-1 afscheid  (gelezen 71007 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #30 Gepost op: 14 March 2010, 14:05:53 »
heeft niets met grote revisie te maken, zit zelf vlak bij de bron en dat gerucht van DDM-1 in de DDZ is gewoon klinklare onzin, er worden gewoon 50 stammetjes DDZ gemaakt en daar zijn bakken genoeg voor.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #31 Gepost op: 14 March 2010, 14:08:53 »
Ja dat klopt, maar daarnaast is er het idee om (afhankelijk van de materieelbehoefte) daarná nog het restant DD-AR plus wat bakken DDM-1 te gebruiken voor een vervolgproject. Maar daar is nog niets concreets over bedacht! (en dat kan ook best nog wel even duren - het DDZ-project is nog laaaaang niet af)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #32 Gepost op: 14 March 2010, 14:13:37 »
daar ga je denk ik nog vreemd van kijken, dit jaar word de eerste gedaan, en vanaf eind 2011 begint het en men wil in 2 jaar klaar zijn.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #33 Gepost op: 14 March 2010, 14:16:11 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #34 Gepost op: 14 March 2010, 14:18:03 »
Eind 2013 duurt nog wel even! Maar we gaan gewoon zien wat ze ervan gaan maken. In de toekomst kijken kan niemand ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #35 Gepost op: 14 March 2010, 14:50:53 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand
Je gaat met de stoptrein van Zwolle naar Amersfoort en niet met de IC?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #36 Gepost op: 14 March 2010, 14:55:01 »
Nee, eigenlijk had ik moeten zeggen tussen Utrecht en 't Harde maar de stoptreinen rijden tussen Utrecht en Zwolle. Dat was eigenlijk wat ik bedoelde.
Mvgr Jan Wiebrand

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8582
  • Spoor N
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #37 Gepost op: 14 March 2010, 14:59:21 »
Ah, 't klonk al zo vreemd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #38 Gepost op: 14 March 2010, 16:59:17 »
Tjonge, ik had niet gedacht dat zoveel mensen hierop zouden reageren (ga vooral zo door (y) ). Het is inderdaad nog niet zeker of DDM-1 helemaal weg gaan. Zoals sommige mensen hier al zeggen zijn er plannen voor een vervolgproject op DDZ waar bakken van DDM-1 bij betrokken zijn. Ik hoorde ook iemand zeggen dat NS van de 1800 af wil en dat dat niet mogelijk is met zo'n vervolgserie, maar reken maar uit: 50 mDDM bakken voor het huidige DDZ project en dan hou je nog 29 1700en over. Dus het kan best.
Gr Timo

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #39 Gepost op: 14 March 2010, 19:15:45 »
Daarom. De 1800'en zijn sowieso passé in een of hooguit twee jaar.

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #40 Gepost op: 14 March 2010, 20:45:48 »
Wat mij betreft mag DD-AR gemoderniseerd in de stoptreindienst blijven. Ik reis dagelijks tussen Zwolle en Utrecht en die treinen zitten echt bij aankomst te Amersfoort of Utrecht gewoon stampvol. Wat wil NS daar als vervanging voor inzetten? SLT, geen denken aan! Dan mag wat mij betreft VIRM ingezet worden.
Mvgr Jan Wiebrand

DDM was bedacht in de tijd dat NS probeerde om reizigers bij voorkeur zittend te vervoeren. De bedoeling van NS is dat stoptreinreizigers voortaan maar moeten staan. Alleen dan kan je binnen de zelfde maximale treinlengte met een SLT even veel reizigers vervoeren als met DDM. Dus stoptrein reiziger op drukke lijnen in de Randstad: maak je borst maar nat!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #41 Gepost op: 14 March 2010, 20:49:16 »
heren, ik denk dat bij DDM-1 nog steeds iets heel belangrijks over het hoofd word gezien, in de jaren 80 toen dit spul op de baan kwam waren ze bedoelt voor alleen spits verkeer, daar zijn ze ook op gebouwd, dat later met de commercialisering de inzet intensiver werd heeft dan wel tot gevolg dat ze eerder op zijn, een paar jaar geleden hebben ze nog een beurtje gehad om tot 2010 nog vol te houden, en ja dat is dit jaar.  Haal dan ook niet het DDM2/3 verhaal erbij, deze zijn echt anders en ook gebouwd en aangepast op continu bedrijf.

Laat ik bovenstaande maar meteen naar het rijk der fabelen verwijzen.  DDM2/3 is op een paar functionele wijzigingen na, niet anders gebouwd dan DDM-1. Maar als je 25 jaar lang geen enkele LT beurt geeft, tja dan is het niet gek dat ze zich niet meer in al te beste staat bevinden.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #42 Gepost op: 15 March 2010, 01:49:04 »
Zo klaar? Dan nu willen we de foto's zien!  ;D

Laat maar komen.......
We're all riders on this train.

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #43 Gepost op: 15 March 2010, 07:30:01 »
Hier een link met wat informatie over de ombouw naar DDZ. Vooral de kleurenschema's zijn interessant.
http://spoorwegen.come2me.nl/952699/DD-ARDDZDDM-1

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:DDM-1 afscheid
« Reactie #44 Gepost op: 15 March 2010, 07:42:36 »
Alleen haalt de schrijver de DDM-1 en DDM-2/3 door elkaar. Bij de eerste foto, waarbij vermeld wordt dat het om een DDM-1 zou gaan, denk ik, wacht even, dat is een DDM-2/3.

Nou is het vrij ernstig dat zelfs ik het verschil zie, maar je kunt het zien aan de kant waar de 'trappetjes' zitten waarmee graffiti-spuiters gemakkelijker op die bakken kunnen klimmen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40