(...)Alleen ik zal niet altijd aanwezig zijn, en in dat geval zal iemand anders het uitneembare deel eruit halen, dat vind ik toch wat eng.. (...)
Dit kun je ook omkeren : Het uitneembare deel zet je er alleen tussen als je wel aanwezig bent.
Perrons van 3 meter roepen meteen het beeld op van fraaie lange treinen, verlichting in de rijtuigen en een stuurstand met eigen functiedecoder om het licht te schakelen.En daarmee heb je dan meteen de ingredienten voor de problemen, die ik noemde.- Het middendeel van een ompoolspoor moet tenminste die fraaie trein kunnen bevatten plus nog een stukje extra voor de detectie. Het is zeker verstandig je er wat meer in te verdiepen. Die twee bruine sporen gaan je alleen al zo'n honderd euro aan electronica kosten. En daar blijft het niet bij - in het schaduwstation zul je tenminste ook nog 'n keerlus moeten aanleggen. (Als je in het huidige plan eenmaal door de keerlus bent gereden, blijf je altijd hetzelfde rondje rijden - je kun niet meer opnieuw omkeren)
- De R2 bogen staan lange treinen en lange rijtuigen behoorlijk in de weg. Bij menig rijtuig staat in de handleiding dat tenminste R3 moet worden toegepast. Dat noemen ze dan de minimum radius, dus iets ruimer (R4) is beter.
- Datzelfde radius probleem ga je waarschijnlijk ook bij de spiraal krijgen. De twee klim- en daalsporen heb je nu in de binnenbocht getekend. Een mix van klimmen/dalen plus krappe radius plus lange treinen is vragen om moeilijkheden. Dit stuk kun je beter opnieuw ontwerpen.
PS: Heb je ook een naam ?
Omdat een keerlus zoveel geld en ruimte kost zou ik die er gewoon uit laten. Je hebt een fraai plan, met een realistisch station, maar ik vind het rechtsboven minder. Op deze manier is de keerlus eruit. Ik neem aan dat je rechts rijdt? Nu kun je via het rechterspoor schaduwstation in en er ook weer uit. Terwijl ik dit schrijf bendenk ik me alleen dat als je andersom door het schaduwstation gaat je niet naar het rechterspoor kunt . Maar dat is een kleine ingreep.