Nogmaals,Zonde als je nu al investeerd in veel materiaal, hou het bescheidener als die ruimte niet permanent is. Straks kun je alles weer afbreken.NS2400
Nou,je had het erover dat in de toekomst misschien gaat verhuizen naar een grotere woning en dat die zolder niet volledig gebruikt kan worden. Dan zou ik als je al ideen hebt voor een toekomstige baan daarop inspelen met het ontwerp van nu. Scheelt je geld en je kan een hoop hergebruiken dan heb je langer plezier van al je investeringen want het blijft een dure hobby.Gr NS2400
Hoi,Ik kan van het verhaal van NS2400 (hoe hij ook verder heet) wel iets begrijpen. Stel je hebt nu een ruimte van 6 bij 5 meter (30 m2) tot je beschikking. Deze kan je helemaal vol bouwen. Je gaat verhuizen of je kan om andere redenen daar niet meer terecht. Daardoor moet je terug naar een ruimte van 3 bij 4 meter (12 m2). Dat is meer dan de helft kleiner, daardoor kan je bijvoorbeeld je baan niet meer kwijt en zal je de boel moeten aanpassen. Ondanks dat je modules hebt gebruikt. Tja, wat moet je dan??Het is moeilijk plannen op de toekomst. Je kan natuurlijk gewoon de ruimte volbouwen en genieten van je grote baan. Of je maakt een kleinere baan op een formaat van een "normale" kamer maar wat is normaal?? Zelf zou ik gewoon kijken naar de beschikbare ruimte en hoelang je je daar kan blijven zitten. Je kan altijd voor zorgen dat een aantal modules "aparte" kleinere banen zijn en toch met elkaar verbonden één grote baan vormen.Groeten Ronald.
Hoi AR,Nou, je bent wel goed aan het denken geweest....Als ik alles goed begrijp wil je:1. grote rondlopende baan dubbelspoor2. met mogelijkheid voor lange treinen3. voldoende boogstralen4. veel rangeerwerk op station5. station met inhaalmogelijkheid beide richtingen opAls dit alles het geval is:1. Ik zou het schaduwstation wat vergroten, 5 sporen (ik kan het niet precies zien..) voor zo'n baan lijkt wat weinig. Kun je onder westerweel CS nog wat kwijt, desnoods op een lager of hoger niveau?2. Ik zou de rangeersporen in Westerweel aan de voorkant positioneren en de doorgaande sporen aan de achterkant. Rangeren is spelen en daar moet je wel bij kunnen.Anders gezegd: prima basisplan!Eddy
Hoi A.R.Gezien de verschillende kleine projecten,die ik tot dusver heb gezien.Zal dit zeker mooi gaan worden.Gezien het station,kun je daar aardige treinlengtes bergen.Ik vindt dit een heel goed baan ontwerp,niets mis mee.Dat worden aardig wat jaren knutselen en bouwen.Gaat het analoog rijden worden,of ook nog digitaal.Ik ga dit ook zeker volgen.Sucses.Mvg Martin.