Ook bij peco werken de tortoises prima. Op onze clubbaan rijden we al jaren met peco-tortoise. Overigens zijn we nu aan het experimenteren met de hoffmanns, deze zijn ook veelbelovend. (qua prijs, qua formaat en qua geluidsontwikkeling). Als ontkoppelaar kun je de Repa of Herkat gebruiken. Deze monteer je in (bijna) elk willekeurig railstuk. Joeri
Zijn deze motoren sterk genoeg om een Tillig wissel in bedwang te houden, omdat die wisseltongen verend zijn? En trekken ze niet teveel stroom voor een decoder?
Op je laatste vraag: Nee. Wel moet je een speciale decoder hebben voor wisselmotoren. Of je moet een adapter schakeling fabrieken voor een normale wisseldecoder.Of ze sterk genoeg voor TIllig zijn? Ga ikzelf over 1-2 weken testen aangezien ik Tillig wissels ga aandrijven met de Conrad variant van het oude type van Hoffmann.Hans
Werkt prima. Zelf heb ik al langere tijd van Roco wissels de puntstukken met een wat oudere Hoffmaan geschakeld.Wel heb ik me recent laten vertellen door een terzakekundige dat er evt. kortsluiting op de wisseltongen van een Tillig wissel kunnen ontstaan door wat bredere wielflenzen. Beide wisseltongen van een TIllig zijn nl. electrisch verbonden.Staat het wissel bv. rechtdoor dan heeft de afbuigende wisseltong een andere polariteit dan de rechtdoorgaande rail aan die kant. Zou een wielflens de wisseltong raken dan........Zou echter niet vaak voorkomen en eenvoudig zijn op te lossen door ook de wisseltongen te polariseren.Ik moet dit zelf nog gaan ervaren aangezien ik pas vorige week een bouwpakket van een Tillig wissel in elkaar heb gezet en daar mee wil gaan testen hoe e.e.a in de praktijk gaat.