Dat heb ik eens ergens gelezen, weet niet waar.
Uit officiële leerboeken en uit eigen waarneming weet ik dat de bielsafstand in het grootbedrijf in de meeste Europese landen gemiddeld 600mm is.
Daar was ik al bange veur. Je moet nooit zomaar napraten wat je ergens leest, altijd zelf de feiten checken.
Repa ontkoppelaars.Wellicht dat je hier naar kunt kijken, Conrad heeft ze zeker weten in het assortiment.mvg, Sander
Heb jij zoveel tijd dat je alles wat je hoort en leest gaat verifiëren?
En als ik twijfel, en het gaat over een onderwerp waar ik me druk over maak, dan kan ik inderdaad heel ver gaan in het verifiëren van de feiten
.....dwarsliggers van Peco veel dichter bij elkaar liggen dan volgens de Europese gewoonte zou moeten. Ze liggen niet te dicht bij elkaar, en zoals je zelf ook al hebt uitgevonden, ze liggen zelfs iets te wijd. Waarmee je dus zelf je oorspronkelijke stelling onderuit haalt.
Overigens heb ik het idee dat je na het ballasten niet veel meer van die verschillen ziet. De dikte van de dwarsliggers speelt nl. ook een belangrijke rol bij het beoordelen van de natuurgetrouwheid van de afstand.
Optisch te dicht op elkaar maar ook niet op schaal.
snapunu of snapienie