Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:13:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
NS 1700 transfers door ES44C4
19 July 2025, 20:32:18
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
19 July 2025, 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
19 July 2025, 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
19 July 2025, 15:14:06
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 49479 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #180 Gepost op: 23 November 2009, 18:52:39 »
Wat moeten ze er dan aan doen? Gezien de huidige plannen gaan ze buiten dienst en zullen ze ook zo eindigen (en mocht het toch anders lopen, dan eindigen ze later alsnog zo).

dat is een hele goeie!
Passat driver:)

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #181 Gepost op: 23 November 2009, 19:08:23 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.
Wordt het toch nog gezellig!

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #182 Gepost op: 23 November 2009, 19:09:32 »
Als echte Tilburger kan ik niet rouwig zijn om die 1605 BREDA  :-X

Nee even zonder gekheid, het is en blijft jammer.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #183 Gepost op: 23 November 2009, 19:10:36 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Lijkt er wel op.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #184 Gepost op: 23 November 2009, 19:27:56 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Railhobby 1981 in sommige nr.s staat de gloednieuwe 1601 van toendertijd, Ik weet niet of er in 1982 meer 1600's gloednieuw in de spotlights staan.
Passat driver:)

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #185 Gepost op: 24 November 2009, 10:44:27 »
Nog even een aanvulling op mijn sloopfoto's, de verkoop van de genoemde locs is een deal tussen DBSRN en Hoeben. De 1800-en zijn uiteraard van NSR en daar lopen weer heel andere contacten. Vooralsnog valt er geen afvoer van 1800-en naar Hoeben te verwachten, DBSRN heeft momenteel niets in de aanbieding.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #186 Gepost op: 24 November 2009, 20:41:30 »
ik liep er vrijdag en vandaag weer bijna achteloos aan voorbij, maar in Tilburg staat naast de 1826 nog een tweede totaal ontmantelde 1800 buiten, de 1852. Deze machine staat bijna op straat, helemaal aan het einde van het kopspoortje achter het VGZ gebouw. Als je rechts van het station onder het viaduct doorloopt kan je tot aan de lok lopen, en hem bijna aanraken :P

De machine is volledig gestript, een karkas en van flink wat graffiti voorzien, ik herkende hem aan de weggekrabde naam Utrecht onder het wapen, wat er nog wel op zit. Het nummer is niet meer te lezen.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #187 Gepost op: 24 November 2009, 21:03:24 »
Dat gaat hard met die dingen. Zijn er behalve de 1826, 1841 en 1852 nog meer geheel leeggehaald? En hoe lang geleden zijn ze nog opgeknapt (met schilderbeurt)?

En weet iemand het lot van de 1618, die ook al jaren in Tb bivakkeert?
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #188 Gepost op: 24 November 2009, 21:09:29 »
Daar is men een keer mee begonnen om hem weer op te knappen en rijvaardig te maken hoe ver men daar mee is gekomen weet ik niet. De loc is nu van Railmotion. Dat is de leasemaatschappij waar ook ACTS hun 1600 vandaan haalt.
Voor grootspoorfoto's zie site

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #189 Gepost op: 25 November 2009, 11:33:19 »
De 1852 is met vele defecten buiten dienst gesteld in Tilburg.
Spoorgroet, Martin

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2210
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #190 Gepost op: 25 November 2009, 14:13:44 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Maar de 1605 en 1622 zijn blijkbaar bij ongelukken beschadigd, dus dat telt dan niet. Hoe zit 't met die andere?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #191 Gepost op: 25 November 2009, 22:53:58 »
De 1625 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 17:22:07 door timtrein »

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #192 Gepost op: 26 November 2009, 09:43:53 »
De 1622 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
De 1841 is op 23-9-2009 naar de sloper afgevoerd en 1618 staat Tz sinds 5-3-2000, 1620 Tz sind 31-12-2004 (na ontsporing Awhv 21-4-2004).
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 09:47:15 door Rob46 »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #193 Gepost op: 26 November 2009, 09:51:36 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Grtz!
Tedo

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #194 Gepost op: 29 November 2009, 10:09:05 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Jawel, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.