Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Ben
Vandaag om 07:46:06
Had de NS4903 rangeerlicht? door Eric B
Vandaag om 07:28:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:13:43
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 00:09:10
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
27 October 2025, 21:46:40
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
27 October 2025, 16:55:39
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 51242 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #195 Gepost op: 29 November 2009, 13:10:45 »
In totaal zijn er 35 1800en geweest, vier zijn er nu geplukt of geloopt. de 1826, 1838, 1841 en 1852. Er staan 12 loks terzijde met de loks die er van gesloopt zijn meegeteld. zonder de gesloopte loc's zijn dat er 10. daarnaast is de 1838 gesloopt na het treinongeluk in Amsterdam. De 1852 stond niet eens terzijde maar is toch geplukt :-\. Dus in totaal zijn er nu nog 21 1800en in dienst. Van de 1600 weet ik niet precies hoeveel er nog rijden.

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #196 Gepost op: 29 November 2009, 14:47:19 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde". Verder 6 locs 1600-en Tz van Railmotion en Railmotion 1621 voor schadeherstel. Overigens staat NSR 1852 Tz per 7-9-2009. 
« Laatst bewerkt op: 29 November 2009, 14:49:28 door Rob46 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #197 Gepost op: 29 November 2009, 16:57:30 »
"terzijde" is een rekbaar begrip ben benieuwd hoe je aan 10 NSR 1800-locs komt want volgens mijn gegevens staan er 16 op "koude reserve en/of terzijde".

Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #198 Gepost op: 29 November 2009, 18:57:59 »
Op wikipedia stond dat het er 12 waren die er terzijde staan. Ik zei 10 omdat er 2 van de 12 zijn gesloopt. Maar het aantal loc's wat terzijde staat kunnen er nu meer zijn

Gr. Iven
O ja op die manier, maar ik heb het over actuele gegevens........

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #199 Gepost op: 30 November 2009, 12:11:49 »
16 Tz, twee gesloopt, maakt nog 17 in dienst, als 't goed is dan. Er zijn 12 stammen DDM-1 (en twee omlopen solitair) dus veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #200 Gepost op: 30 November 2009, 14:45:33 »
veel meer locs zullen er voorlopig niet terzijde gaan. Van Railion trouwens ook niet, gok ik.

Dat hoop ik dan maar :-\

Gr. Iven

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #201 Gepost op: 03 December 2009, 22:57:30 »
ik heb vanochtend even de tijd genomen een plaatje te maken van de 1852 zoals deze er nu bij staat in Tilburg:




Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #202 Gepost op: 20 January 2010, 00:59:32 »
Al even niet meer ? op 7 september van dit jaar reden ze voor het laatst, we zijn 2 maanden verder.
Dus wat jouw uitspraak als 'expert' aan deze discussie toevoegd snap ik even niet....


En voor de mensen die het wel leuk vinden:


Copyright: Mijzelf ;)

Gr. Remco.

En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #203 Gepost op: 20 January 2010, 08:09:43 »
En als "een duveltje uit een doosje ineens weer ICL in dienst! :-)) kijk maar  (y)

Kijk :D dan komt de ICL toch nog van pas ;D ben benieuwd hoe lang het duurt totdat de ICL niet meer nodig is om de defecte treinen te vervangen.

Gr. Iven

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #204 Gepost op: 20 January 2010, 11:30:05 »
Dat klopt. Heb afgelopen maandag en vanochtend het genoegen mogen hebben om met deze rijtuigen te reizen. Ze reizen in de dienst Maastricht- Schiphol.

Aparte stoelindeling hebben ze wel. 3 om 2 rijen tegenover elkaar. Krijg je geen ruzie met je overbuurman/vrouw over beenruimte.  ;D

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Romeo373

  • Gast
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #205 Gepost op: 22 January 2010, 21:38:22 »
Zojuist te zien in de TV-serie "Flikken Maastricht": de beroemde  (y) 1607  (y) !!!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #206 Gepost op: 22 January 2010, 21:45:51 »
De hele rij terzijde gestelde 1600'en was te zien.
Er naast stond een lange rij ICRm's; toch niet ook buiten dienst mag ik hopen?
Grtz!
Tedo

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #207 Gepost op: 22 January 2010, 21:49:50 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. Die ICRm's verwacht ik niet van dat ze buiten dienst staan. Af en toe staat er wel eens een of twee ICRM's die 's ochtens of 's avonds in de spits van Maastricht naar Schiphol rijden.

Gr. Iven

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #208 Gepost op: 22 January 2010, 22:13:36 »
Het gaat af en aan daar in Maastricht. De ene dag staat het hele opstelterrein vol met materieel en de andere dag staat er bijna niets. 

Gr. Iven

Als je de ICK´s mist op het opstel terrein kan dat kloppen want vele worden weer naar Duitsland teruggehaald.
Bron: Railmagazine.

Gr Bruce
Passat driver:)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #209 Gepost op: 22 January 2010, 22:21:07 »
Nee, dat is ICL en die gaan weer in dienst, alleen stonden die weer niet in Mt...  ;)