Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
Module vliegveld Jan van Mourik door Jelmer
Vandaag om 09:59:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 09:57:08
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 09:50:45
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Basmans
Vandaag om 09:36:21
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 08:44:29
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:30:42
Raadplaatje door spoorijzer
Vandaag om 08:18:53
Baanbouw Rehausen2 door FransW
Vandaag om 07:47:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:25:38
roco maus 2 door bask185
Vandaag om 06:54:28
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door MathynK
Vandaag om 06:50:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
09 September 2025, 23:37:16
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Huup
09 September 2025, 21:34:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
09 September 2025, 21:02:36
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
09 September 2025, 20:58:25
Welke winkel voert deze merken? door haes
09 September 2025, 20:10:44
44 Roco vs 44 Brawa door wob
09 September 2025, 19:56:04
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
09 September 2025, 19:46:41
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Ronald69
09 September 2025, 19:41:12
Veevervoer ss/ ns door Huup
09 September 2025, 19:36:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
09 September 2025, 19:14:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
09 September 2025, 18:35:47
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
09 September 2025, 18:06:07
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door Silvolde
09 September 2025, 18:04:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 September 2025, 17:43:08
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door MOVisser
09 September 2025, 17:01:40
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
09 September 2025, 16:52:55
roco br24 door H0_trainiac
09 September 2025, 16:14:18
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50460 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #180 Gepost op: 23 November 2009, 18:52:39 »
Wat moeten ze er dan aan doen? Gezien de huidige plannen gaan ze buiten dienst en zullen ze ook zo eindigen (en mocht het toch anders lopen, dan eindigen ze later alsnog zo).

dat is een hele goeie!
Passat driver:)

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #181 Gepost op: 23 November 2009, 19:08:23 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.
Wordt het toch nog gezellig!

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #182 Gepost op: 23 November 2009, 19:09:32 »
Als echte Tilburger kan ik niet rouwig zijn om die 1605 BREDA  :-X

Nee even zonder gekheid, het is en blijft jammer.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #183 Gepost op: 23 November 2009, 19:10:36 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Lijkt er wel op.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #184 Gepost op: 23 November 2009, 19:27:56 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Railhobby 1981 in sommige nr.s staat de gloednieuwe 1601 van toendertijd, Ik weet niet of er in 1982 meer 1600's gloednieuw in de spotlights staan.
Passat driver:)

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #185 Gepost op: 24 November 2009, 10:44:27 »
Nog even een aanvulling op mijn sloopfoto's, de verkoop van de genoemde locs is een deal tussen DBSRN en Hoeben. De 1800-en zijn uiteraard van NSR en daar lopen weer heel andere contacten. Vooralsnog valt er geen afvoer van 1800-en naar Hoeben te verwachten, DBSRN heeft momenteel niets in de aanbieding.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #186 Gepost op: 24 November 2009, 20:41:30 »
ik liep er vrijdag en vandaag weer bijna achteloos aan voorbij, maar in Tilburg staat naast de 1826 nog een tweede totaal ontmantelde 1800 buiten, de 1852. Deze machine staat bijna op straat, helemaal aan het einde van het kopspoortje achter het VGZ gebouw. Als je rechts van het station onder het viaduct doorloopt kan je tot aan de lok lopen, en hem bijna aanraken :P

De machine is volledig gestript, een karkas en van flink wat graffiti voorzien, ik herkende hem aan de weggekrabde naam Utrecht onder het wapen, wat er nog wel op zit. Het nummer is niet meer te lezen.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #187 Gepost op: 24 November 2009, 21:03:24 »
Dat gaat hard met die dingen. Zijn er behalve de 1826, 1841 en 1852 nog meer geheel leeggehaald? En hoe lang geleden zijn ze nog opgeknapt (met schilderbeurt)?

En weet iemand het lot van de 1618, die ook al jaren in Tb bivakkeert?
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #188 Gepost op: 24 November 2009, 21:09:29 »
Daar is men een keer mee begonnen om hem weer op te knappen en rijvaardig te maken hoe ver men daar mee is gekomen weet ik niet. De loc is nu van Railmotion. Dat is de leasemaatschappij waar ook ACTS hun 1600 vandaan haalt.
Voor grootspoorfoto's zie site

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #189 Gepost op: 25 November 2009, 11:33:19 »
De 1852 is met vele defecten buiten dienst gesteld in Tilburg.
Spoorgroet, Martin

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #190 Gepost op: 25 November 2009, 14:13:44 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Maar de 1605 en 1622 zijn blijkbaar bij ongelukken beschadigd, dus dat telt dan niet. Hoe zit 't met die andere?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #191 Gepost op: 25 November 2009, 22:53:58 »
De 1625 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 17:22:07 door timtrein »

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #192 Gepost op: 26 November 2009, 09:43:53 »
De 1622 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
De 1841 is op 23-9-2009 naar de sloper afgevoerd en 1618 staat Tz sinds 5-3-2000, 1620 Tz sind 31-12-2004 (na ontsporing Awhv 21-4-2004).
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 09:47:15 door Rob46 »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #193 Gepost op: 26 November 2009, 09:51:36 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Grtz!
Tedo

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #194 Gepost op: 29 November 2009, 10:09:05 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Jawel, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.