Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 12:30:18
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 12:28:57
Ridder Gerco van Beelen door Edsko Hekman
Vandaag om 12:20:38
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Martijn193
Vandaag om 12:19:48
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 46634 keer)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Gepost op: 01 september 2009, 21:46:14 »
Hallo Beneluxspoorders,

Het is mij de laatste tijd opgevallen dat er een groot deel van de 16,17,1800, serie opgesteld staan in Maastricht. Ik vraag me eigenlijk af waarom dat zo is. Weet iemand hier misschien meer over?

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2009, 21:48:24 »
Deze staan hier terzijde gesteld, met name de 1800 loc's



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5199
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2009, 21:49:34 »
Kwestie van overtolligheid: door de instroom van steeds meer (dezelfde) treinstellen ten koste van getrokken materieel.
Groet, Frank

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8067
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2009, 21:53:22 »
En een deel staat er voor onderhoud, Maastricht onderhoudt immers die locs.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2009, 21:54:38 »
Deze staan hier terzijde gesteld, met name de 1800 loc's

Voor zover ik weet zijn er veertien 1800 loc's terzijde gesteld. maar van de 1700 zouden ze allenmaal in dienst moeten zijn. Ik denk dat ze die later toch wel nodig zouden hebben als ze om de 10 minuten treinen willen laten rijden.

En een deel staat er voor onderhoud, Maastricht onderhoudt immers die locs.

Ik had laatst ergens gelezen dat er op de NS 16,17,1800 los een kastje naast de pantograaf hebben die straling afgeeft en dat ze die misschien aan het aanpassen zijn (is voor de rest niet schadelijk voor de gezondheid)
« Laatst bewerkt op: 01 september 2009, 21:58:37 door NS 1855 »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8067
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #5 Gepost op: 01 september 2009, 22:01:22 »
Kan, maar de meeste zullen er staan voor regulier onderhoud (zoals er al jarenlang plaatsvindt.) Er staan maar 4 1600'n in Maastricht terzijde als ik het goed heb, geen enkele 1700 en ook geen 1800 (die staan op de Dijksgracht).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8830
  • Hengelooo 1:160
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #6 Gepost op: 01 september 2009, 22:04:27 »
Volgens RM 267 heb je het mis: op blz. 6 staat een foto met de 1837, 1829, 1828 en 1832 terzijde te Mt.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2009, 22:06:02 »
Er staan een stuk of 6-7  1700.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8067
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #8 Gepost op: 01 september 2009, 22:13:26 »
@Poes: Gut, dan loop ik alweer achter.

@Jos: maar niet terzijde.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6394
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #9 Gepost op: 01 september 2009, 22:15:12 »
Rick Heb ik ook niet gezegd, Ik zie met name de 1800.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

_Jasper_

  • Offline Offline
  • Berichten: 68
    • RailZminiworld
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #10 Gepost op: 01 september 2009, 22:29:35 »
Nee Jos, maar het gaat hier over loc's die terzijde staan ;)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #11 Gepost op: 02 september 2009, 07:54:00 »
Gelukkig is het tot nu toe gebleven bij die veertien 1800 Loc's. Ik zou nog niet willen dat de 16,17,1800 serie zal verdwijnen. Vooral ommdat het mijn favoriete Loc's zijn :)

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #12 Gepost op: 03 september 2009, 10:05:04 »
Bij NS Reizigers heeft de treinstellobby weer de overhand... Laten we hopen dat ze die locs goed bewaren. Wel zo handig als ze weer eens in materieelnood komen. (RIC)-rijtuigjes in buitenland huren/kopen, loc ervoor en rijden maar. Is al eerder vertoond: M2, K4, Bm, ICK, ICL....

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #13 Gepost op: 03 september 2009, 10:12:45 »
Laten we hopen dat ze die locs goed bewaren. Wel zo handig als ze weer eens in materieelnood komen.

Is inderdaad wel zo handig om die loc's te bewaren, want als ze treinen om de 10 minuten willen laten rijden hebben ze zonder die Loc's met ICRm of ICL niet genoeg.

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2009, 12:03:51 »
In de nieuwe railmagazine staat dat ze uitgerangeerd zijn en wachten op betere tijden!

Onder andere locs 18/ 32, 37, 28 en 29 zoals gezegd
Passat driver:)