Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50568 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #180 Gepost op: 23 November 2009, 18:52:39 »
Wat moeten ze er dan aan doen? Gezien de huidige plannen gaan ze buiten dienst en zullen ze ook zo eindigen (en mocht het toch anders lopen, dan eindigen ze later alsnog zo).

dat is een hele goeie!
Passat driver:)

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #181 Gepost op: 23 November 2009, 19:08:23 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.
Wordt het toch nog gezellig!

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #182 Gepost op: 23 November 2009, 19:09:32 »
Als echte Tilburger kan ik niet rouwig zijn om die 1605 BREDA  :-X

Nee even zonder gekheid, het is en blijft jammer.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #183 Gepost op: 23 November 2009, 19:10:36 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Lijkt er wel op.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #184 Gepost op: 23 November 2009, 19:27:56 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Railhobby 1981 in sommige nr.s staat de gloednieuwe 1601 van toendertijd, Ik weet niet of er in 1982 meer 1600's gloednieuw in de spotlights staan.
Passat driver:)

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #185 Gepost op: 24 November 2009, 10:44:27 »
Nog even een aanvulling op mijn sloopfoto's, de verkoop van de genoemde locs is een deal tussen DBSRN en Hoeben. De 1800-en zijn uiteraard van NSR en daar lopen weer heel andere contacten. Vooralsnog valt er geen afvoer van 1800-en naar Hoeben te verwachten, DBSRN heeft momenteel niets in de aanbieding.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #186 Gepost op: 24 November 2009, 20:41:30 »
ik liep er vrijdag en vandaag weer bijna achteloos aan voorbij, maar in Tilburg staat naast de 1826 nog een tweede totaal ontmantelde 1800 buiten, de 1852. Deze machine staat bijna op straat, helemaal aan het einde van het kopspoortje achter het VGZ gebouw. Als je rechts van het station onder het viaduct doorloopt kan je tot aan de lok lopen, en hem bijna aanraken :P

De machine is volledig gestript, een karkas en van flink wat graffiti voorzien, ik herkende hem aan de weggekrabde naam Utrecht onder het wapen, wat er nog wel op zit. Het nummer is niet meer te lezen.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #187 Gepost op: 24 November 2009, 21:03:24 »
Dat gaat hard met die dingen. Zijn er behalve de 1826, 1841 en 1852 nog meer geheel leeggehaald? En hoe lang geleden zijn ze nog opgeknapt (met schilderbeurt)?

En weet iemand het lot van de 1618, die ook al jaren in Tb bivakkeert?
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #188 Gepost op: 24 November 2009, 21:09:29 »
Daar is men een keer mee begonnen om hem weer op te knappen en rijvaardig te maken hoe ver men daar mee is gekomen weet ik niet. De loc is nu van Railmotion. Dat is de leasemaatschappij waar ook ACTS hun 1600 vandaan haalt.
Voor grootspoorfoto's zie site

Taigagaai

  • Online Online
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #189 Gepost op: 25 November 2009, 11:33:19 »
De 1852 is met vele defecten buiten dienst gesteld in Tilburg.
Spoorgroet, Martin

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #190 Gepost op: 25 November 2009, 14:13:44 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Maar de 1605 en 1622 zijn blijkbaar bij ongelukken beschadigd, dus dat telt dan niet. Hoe zit 't met die andere?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #191 Gepost op: 25 November 2009, 22:53:58 »
De 1625 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 17:22:07 door timtrein »

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #192 Gepost op: 26 November 2009, 09:43:53 »
De 1622 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
De 1841 is op 23-9-2009 naar de sloper afgevoerd en 1618 staat Tz sinds 5-3-2000, 1620 Tz sind 31-12-2004 (na ontsporing Awhv 21-4-2004).
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 09:47:15 door Rob46 »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #193 Gepost op: 26 November 2009, 09:51:36 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Grtz!
Tedo

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #194 Gepost op: 29 November 2009, 10:09:05 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Jawel, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.