Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 19:47:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:44:15
mDDM, waarom 3 draaistellen? door hmmglaser
Vandaag om 19:36:28
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:30:32
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door RobbertJan
Vandaag om 19:30:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 19:26:55
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 19:25:37
Hulp gezocht omgeving Drachten door Gabriël Bergsma
Vandaag om 19:18:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 19:10:14
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door cor_b
Vandaag om 19:08:04
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 19:01:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 51618 keer)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #180 Gepost op: 23 November 2009, 18:52:39 »
Wat moeten ze er dan aan doen? Gezien de huidige plannen gaan ze buiten dienst en zullen ze ook zo eindigen (en mocht het toch anders lopen, dan eindigen ze later alsnog zo).

dat is een hele goeie!
Passat driver:)

Grandmaster ICM

  • Offline Offline
  • Berichten: 216
  • Reeds!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #181 Gepost op: 23 November 2009, 19:08:23 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.
Wordt het toch nog gezellig!

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1119
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #182 Gepost op: 23 November 2009, 19:09:32 »
Als echte Tilburger kan ik niet rouwig zijn om die 1605 BREDA  :-X

Nee even zonder gekheid, het is en blijft jammer.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6439
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #183 Gepost op: 23 November 2009, 19:10:36 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Lijkt er wel op.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #184 Gepost op: 23 November 2009, 19:27:56 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Geen leuke beelden maar op een moment dat een lok afgeleverd wordt weet je dat er ook een moment komt dat daar het einde is.

Ik ben bang dit dit een opmaat is naar een grootschalige sloop van nog veel meer loks op korte termijn.

Railhobby 1981 in sommige nr.s staat de gloednieuwe 1601 van toendertijd, Ik weet niet of er in 1982 meer 1600's gloednieuw in de spotlights staan.
Passat driver:)

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #185 Gepost op: 24 November 2009, 10:44:27 »
Nog even een aanvulling op mijn sloopfoto's, de verkoop van de genoemde locs is een deal tussen DBSRN en Hoeben. De 1800-en zijn uiteraard van NSR en daar lopen weer heel andere contacten. Vooralsnog valt er geen afvoer van 1800-en naar Hoeben te verwachten, DBSRN heeft momenteel niets in de aanbieding.

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #186 Gepost op: 24 November 2009, 20:41:30 »
ik liep er vrijdag en vandaag weer bijna achteloos aan voorbij, maar in Tilburg staat naast de 1826 nog een tweede totaal ontmantelde 1800 buiten, de 1852. Deze machine staat bijna op straat, helemaal aan het einde van het kopspoortje achter het VGZ gebouw. Als je rechts van het station onder het viaduct doorloopt kan je tot aan de lok lopen, en hem bijna aanraken :P

De machine is volledig gestript, een karkas en van flink wat graffiti voorzien, ik herkende hem aan de weggekrabde naam Utrecht onder het wapen, wat er nog wel op zit. Het nummer is niet meer te lezen.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #187 Gepost op: 24 November 2009, 21:03:24 »
Dat gaat hard met die dingen. Zijn er behalve de 1826, 1841 en 1852 nog meer geheel leeggehaald? En hoe lang geleden zijn ze nog opgeknapt (met schilderbeurt)?

En weet iemand het lot van de 1618, die ook al jaren in Tb bivakkeert?
Grtz!
Tedo

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #188 Gepost op: 24 November 2009, 21:09:29 »
Daar is men een keer mee begonnen om hem weer op te knappen en rijvaardig te maken hoe ver men daar mee is gekomen weet ik niet. De loc is nu van Railmotion. Dat is de leasemaatschappij waar ook ACTS hun 1600 vandaan haalt.
Voor grootspoorfoto's zie site

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #189 Gepost op: 25 November 2009, 11:33:19 »
De 1852 is met vele defecten buiten dienst gesteld in Tilburg.
Spoorgroet, Martin

janw

  • Offline Offline
  • Berichten: 2225
  • Bruggen-IG:
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #190 Gepost op: 25 November 2009, 14:13:44 »
Ook een definitie van oud worden: het moment dat je treinstellen en locomotieven naar de sloop ziet gaan die je in het verre verleden bij volle bewustzijn gloednieuw afgeleverd hebt zien worden :-\

Maar de 1605 en 1622 zijn blijkbaar bij ongelukken beschadigd, dus dat telt dan niet. Hoe zit 't met die andere?

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2093
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #191 Gepost op: 25 November 2009, 22:53:58 »
De 1625 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 17:22:07 door timtrein »

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #192 Gepost op: 26 November 2009, 09:43:53 »
De 1622 ook, en de 1826 eveneens. De 1841 is plukloc geworden, de 1852 had dus veel defecten. Er staan nog een paar 1600'en en een sleep 1800'en buiten dienst (geen werk meer).

De 1618 is compleet en in principe werkend, maar (royaal) over alle mogelijke revisietermijnen heen - de loc staat al een jaar of tien stil geloof ik!
De 1841 is op 23-9-2009 naar de sloper afgevoerd en 1618 staat Tz sinds 5-3-2000, 1620 Tz sind 31-12-2004 (na ontsporing Awhv 21-4-2004).
« Laatst bewerkt op: 26 November 2009, 09:47:15 door Rob46 »

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2194
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #193 Gepost op: 26 November 2009, 09:51:36 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Grtz!
Tedo

Rob46

  • Offline Offline
  • Berichten: 152
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #194 Gepost op: 29 November 2009, 10:09:05 »
Naar welke sloper is de 1841 gegaan dan?
RM was daar niet duidelijk over.
Jawel, de 1841 is afgevoerd naar EMR European Metal Recycling B.V. te Rtd en gesloopt, overigens dezelfde club waar destijds de 1838 in de schredder verdween.