Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Contact gegevens Roco NL door Sikko
18 December 2025, 23:19:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
18 December 2025, 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
18 December 2025, 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 December 2025, 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
18 December 2025, 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
18 December 2025, 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
18 December 2025, 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
18 December 2025, 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
18 December 2025, 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
18 December 2025, 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
18 December 2025, 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
18 December 2025, 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
18 December 2025, 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
18 December 2025, 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
18 December 2025, 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
18 December 2025, 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
18 December 2025, 12:53:27
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 52560 keer)

Boerpost

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • ons geluk: Jente 08-09-09
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #90 Gepost op: 11 November 2009, 18:17:46 »
Wat de serie 1700 betreft: de 1735 is een aantal jaren geleden afgevoerd en gesloopt. Oorzaak: brand na kortsluiting in Venlo.
Groeten, Gert

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8640
  • Spoor N
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #91 Gepost op: 11 November 2009, 18:34:09 »
Reed vanmiddag toevallig langs de Dijksgracht: staan ook al wat 1700-en buiten dienst zo te zien. :(
Dat zijn er dan hooguit twee want daar staan 1800'n.

@Gert: Dat is ook niet zo gek, het herstel was ruwweg net zo duur als een nieuwe loc aanschaffen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #92 Gepost op: 11 November 2009, 19:17:02 »
De 1622 en 1625 staan al heel wat jaren in Tb, in mijn Nedtrain-tijd heb ik ze nog regelmatig gefotografeerd. Samen met de 1605 en 1618 overigens. Die 1625 met zn kromme bodemplaat was zowieso al total loss. Alhoewel de 1755 er toendertijd nog veel erger aan toe was, maar toch werd opgelapt.

Dat heeft te maken met de veroorzaker van de respectievelijke ongevallen waarbij de genoemde loccen betrokken waren. De 1605, 1620 (staat ook al jaren met schade in Tilburg terzijde), 1622 en 1625 van Railion zijn destijds door Railion zelf in de prak gereden. De aanrijdingen waarbij de 1755 betrokken was, werd veroorzaakt door een fout van een andere partij en als iemand anders jou schade moet betalen is de beslissing om iets te laten herstellen natuurlijk wat makkelijker gemaakt. Zie ook de 1844 twee jaar geleden, die er nog wat erger aan toe was. 
Meer NS in spoor 1!

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #93 Gepost op: 11 November 2009, 20:09:40 »
Om dezelfde reden is de 2376 aan het eind van z'n loopbaan nog hersteld én geschilderd na een aanrijding in Zeeuws-Vlaanderen.
Grtz!
Tedo

EC Rembrandt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #94 Gepost op: 11 November 2009, 20:57:09 »
Beste Allen,

Vandaag de nieuwste OdR ontvangen. In de berichtgeving over de lokomotieven 1700/1800 wordt inderdaad melding gemaakt van de terzijdestelling van 2 loks 1700 "in plaats van" van het weer in dienst stellen van 2 loks 1800........ Lust u nog broodjes?

Ook "wazige" berichtgeving over DDM-1. Is kenneklijk nog geen "ei" over gelegd.

Mijn persoonlijke verwachting: bij NSR zullen over een een tijdje geen eloks meer in dienst zijn. Voor het trek / duw bedrijf met ICR en buurlandverkeer (DB) zullen nog slechts enkele 1700 benodigd zijn maar dan is het ook over en uit.

Onderhoud en revisie van deze nog overgebleven lokomotieven zal ook al niet meer in Nederland plaatvinden. Dit zal gaan worden uitgevoerd in Frankrijk waar dergelijke bedrijven ook al onderhoud plegen aan soortgelijke loks.

Was het bedrijf op het Nederlandse spoor al niet saai en eentonig, dit beeld gaat zich voortzetten naar ik vrees. Straks alleen maar gele treinstellen.............Koplopers, VIRM, Sprinters, nog wat Vtjes en Tjes en dat was het dan.

Ik mag dankbaar zijn nog van de "oude stempel" te zijn en in mijn herinnering nog vele treinen met als traktie een lok als 1100, 1200, 1300 of 1500 te hebben gezien. En dat als één NEDERLANDSE SPOORWEGEN met reizigers- en goederenverkeer door elkaar.


Nee, er is niet veel meer aan op het Nederlandse spoor....vind ik

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #95 Gepost op: 11 November 2009, 21:00:22 »
OdR

Wat is dat?

Maar ik geef je gelijk, het wordt inderdaad eentonig in dit land. Erg vervelend.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 945
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #96 Gepost op: 11 November 2009, 21:03:36 »
Is dat zo? In augustus heb ik nog een exemplaar zien staan aldaar. Of is dat dan een andere 1600?
Dat was de ACTS (Of eigenlijk RailMotion) 1621,die staat nu bij Shunter op de Whz.

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #97 Gepost op: 11 November 2009, 21:08:00 »
@Bart

OdR = Op de Rails, maandblad van de NVBS (= Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en Tramwegwezen).

Carlo, NVBS-er sinds 1978
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

EC Rembrandt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #98 Gepost op: 11 November 2009, 21:09:20 »
Wat is dat?

Dat is het maandblad van de NVBS "Op de Rails". NVBS betekent weer: Nederlande Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen.

Sorry: dat een ander lid tegelijkertijd ook reageert kan ik ook niets aan doen. Het lijkt wel een wedstrijd om hier iets te kunnen melden. Maar het zijn gelijkluidende antwoorden........ Ik ga weer aan m'n baan werken want dit heeft zo ook niet veel zin.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 21:12:57 door EC Rembrandt »

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 876
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #99 Gepost op: 11 November 2009, 21:16:32 »
Om dezelfde reden is de 2376 aan het eind van z'n loopbaan nog hersteld én geschilderd na een aanrijding in Zeeuws-Vlaanderen.

Had daar niet een vrachtwagen tegenaan gezeten? Kan me een plaatje herinneren van een vers geschilderde cabine inderdaad.
Meer NS in spoor 1!

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1525
    • Mijn fotosite
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #100 Gepost op: 11 November 2009, 21:44:45 »
Hans, het was niet bedoeld om je te snel af te zijn, hoor. Het is inderdaad geen wedstrijd, maar als er een vraag ligt kan iedereen hem beantwoorden. Dat is nou juist het leuke aan een forum.

vriendelijke groet van collega-lid Carlo
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

EC Rembrandt

  • Offline Offline
  • Berichten: 44
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #101 Gepost op: 11 November 2009, 21:51:30 »
Hallo Carlo,

maakt ook niet uit. Het gaat me niet om jou persoonlijk. Het valt me gewoon op dat het ontzettend snel gaat op dit forum. Het gevoel van "in de nek gehijgd worden" bekruipt me meer en meer. Dat is niet bedoeld als kritiek; een ieder moet doen waar hij of zij zin in heeft en dit forum is gewoon erg groot. (misschien voor mij TE  groot)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2201
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #102 Gepost op: 11 November 2009, 22:00:00 »
Had daar niet een vrachtwagen tegenaan gezeten? Kan me een plaatje herinneren van een vers geschilderde cabine inderdaad.
Klopt, ik heb er foto's van gemaakt toen 'ie net retour Tnz was, de loc stond toen zelfs "verkeerd om" t.o.v. de andere 2200'en.
Grtz!
Tedo

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1121
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #103 Gepost op: 11 November 2009, 22:05:29 »
Was het bedrijf op het Nederlandse spoor al niet saai en eentonig, dit beeld gaat zich voortzetten naar ik vrees. Straks alleen maar gele treinstellen.............Koplopers, VIRM, Sprinters, nog wat Vtjes en Tjes en dat was het dan.
en wat te denken van SLT, Thalys, ICE en Fyra....geen van alle geel ;D

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #104 Gepost op: 11 November 2009, 22:05:45 »
Citaat
Om dezelfde reden is de 2376 aan het eind van z'n loopbaan nog hersteld én geschilderd na een aanrijding in Zeeuws-Vlaanderen

Was daar niet een stukje van de 2322 voor gebruikt?