Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 08:13:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
19 July 2025, 19:36:41
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 49534 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #75 Gepost op: 10 November 2009, 23:55:52 »
De keuze tussen renovatie of afvoer van DDM-1 is nu heel eenvoudig: het is een erg klein parkje (75 bakken) waar speciaal 1800'en voor op de baan moeten worden gehouden, en wat bovendien afwijkt van treinstellen (het remt alleen pneumatisch). Maar het materieel zal eerst wel de reserve ingaan hoor. Wie weet of er alsnog vervoersgroei komt...

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #76 Gepost op: 11 November 2009, 00:12:43 »
[Glazen bol mode aan] Gewoon wachten op "Het gat van 2013", is alles wat nog enigszins rijden kan weer nodig (zie eerdere gaten, al bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #77 Gepost op: 11 November 2009, 00:25:57 »
....Als er weer materieeltekort op stapel staat gok ik erop dat de DDM-1 bakken technisch gelijk gemaakt worden aan DD-AR. De Bvk's worden gesloopt en vervangen door de 29 DD-AR Bvk's waarvoor op dit moment nog geen revisie voorzien is. 1700 er tegen en karren maar.  Wat moet NSR anders met die 80 loccen doen..??

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #78 Gepost op: 11 November 2009, 00:40:57 »
De 1622 en 1625 staan al heel wat jaren in Tb, in mijn Nedtrain-tijd heb ik ze nog regelmatig gefotografeerd. Samen met de 1605 en 1618 overigens. Die 1625 met zn kromme bodemplaat was zowieso al total loss. Alhoewel de 1755 er toendertijd nog veel erger aan toe was, maar toch werd opgelapt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4055
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #79 Gepost op: 11 November 2009, 01:43:50 »
Kijk maar eens bij Amsterdam, al die 1800's met die ICL'en :(

Zoooo zonde, schitterende rijtuigen en prima locs en ze staan stil :(

Gr. Remco.
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #80 Gepost op: 11 November 2009, 08:04:38 »
Ik zie de toekomst van de Serie 16/1800 zeer somber in :'( Het is de laatste loc van de NS samen met de Serie 1700. Ik ben benieuwd of we eind 2010 nog 1800en en 1600en zien rijden.

Gr. Iven :'(
Wou dat hij 20 jaar eerder was geboren
« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 08:09:25 door NS 1855 »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #81 Gepost op: 11 November 2009, 08:14:09 »
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

Loks + ICL staat opgesteld op diverse plaatsen (waaronder dus Amsterdam) als reserve mocht er weer een tekort aan capaciteit komen, dus het is wel degelijk actueel.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #82 Gepost op: 11 November 2009, 08:41:48 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #83 Gepost op: 11 November 2009, 12:17:32 »
Mijn leven bestaat uit de serie 16/17/1800. Als de serie definitief terzijde zal gaan zouden deze machines gewoon blijven rondrijden op mijn baan :)
 

Gr. Iven

Tedo

  • Online Online
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #84 Gepost op: 11 November 2009, 12:44:22 »
Mijn leven bestaat uit de serie 16/17/1800.

Dat klinkt niet best... ::)
Grtz!
Tedo

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #85 Gepost op: 11 November 2009, 13:48:56 »
Dat klinkt niet best... ::)

Ik vind het gewoon mooie locomotieven. Met deze locomotieven is mijn hobby begonnen :)

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1109
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #86 Gepost op: 11 November 2009, 14:06:44 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.
Inderdaad. Het is zonde van die mooie loc's en rijtuigen. Maar als ze stilstaan kost het ook alleen maar geld!

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #87 Gepost op: 11 November 2009, 16:06:15 »
Dus redelijk goed materieel wordt ipv gereviseerd/opgeknapt
vervangen door nieuw. Dan vind ik het niet gek dat het treinkaartje
steeds maar duurder wordt.... :-X

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #88 Gepost op: 11 November 2009, 16:18:57 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.

De NS heeft er een handje van iedere 5 jaar een materieelgat te creeeren, danwel er in te belanden.... verder hebben strenge winters en gladheid soms ook nogal een verstorend effect met als gevolg materieel tekort. Dus nu eens een keer wat verder vooruit denken is misschien zo gek niet. Een 5-10 loks mottenballenvloot lijkt mij dan ook niet overbodig. En een paar stammen ICL achter de hand idem dito.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #89 Gepost op: 11 November 2009, 16:23:21 »
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

Al even niet meer ? op 7 september van dit jaar reden ze voor het laatst, we zijn 2 maanden verder.
Dus wat jouw uitspraak als 'expert' aan deze discussie toevoegd snap ik even niet....


En voor de mensen die het wel leuk vinden:


Copyright: Mijzelf ;)

Citaat
NS 1858 en NS 1741 in trek-duw samenstelling met ICL rijtuigen richting Amsterdam ter hoogte van Soest

12 juni 2009, laatste vrijdag op de lijn met deze combinatie :)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 16:29:40 door Remco! »