Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

tandwiel lux modellbau door Olav
Vandaag om 19:38:02
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:34:04
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
Vandaag om 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 19:18:35
Raadplaatje door Dave.......
Vandaag om 19:14:19
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 19:06:47
Conrat door Overet
Vandaag om 19:04:10
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 19:03:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ben
Vandaag om 18:49:03
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 18:42:05
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:32:58
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 18:30:41
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
Vandaag om 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
Vandaag om 17:47:49
19 Toen door ES44C4
Vandaag om 17:20:58
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 17:15:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
Vandaag om 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
Vandaag om 15:57:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 15:23:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 14:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:15:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 12:07:16
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Ronald Halma
Vandaag om 11:13:03
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door Jelmer
Vandaag om 10:03:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 08:57:01
  

Auteur Topic: NS 16,17,1800'en in Maastricht  (gelezen 50559 keer)

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2087
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #75 Gepost op: 10 November 2009, 23:55:52 »
De keuze tussen renovatie of afvoer van DDM-1 is nu heel eenvoudig: het is een erg klein parkje (75 bakken) waar speciaal 1800'en voor op de baan moeten worden gehouden, en wat bovendien afwijkt van treinstellen (het remt alleen pneumatisch). Maar het materieel zal eerst wel de reserve ingaan hoor. Wie weet of er alsnog vervoersgroei komt...

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #76 Gepost op: 11 November 2009, 00:12:43 »
[Glazen bol mode aan] Gewoon wachten op "Het gat van 2013", is alles wat nog enigszins rijden kan weer nodig (zie eerdere gaten, al bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst).
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #77 Gepost op: 11 November 2009, 00:25:57 »
....Als er weer materieeltekort op stapel staat gok ik erop dat de DDM-1 bakken technisch gelijk gemaakt worden aan DD-AR. De Bvk's worden gesloopt en vervangen door de 29 DD-AR Bvk's waarvoor op dit moment nog geen revisie voorzien is. 1700 er tegen en karren maar.  Wat moet NSR anders met die 80 loccen doen..??

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #78 Gepost op: 11 November 2009, 00:40:57 »
De 1622 en 1625 staan al heel wat jaren in Tb, in mijn Nedtrain-tijd heb ik ze nog regelmatig gefotografeerd. Samen met de 1605 en 1618 overigens. Die 1625 met zn kromme bodemplaat was zowieso al total loss. Alhoewel de 1755 er toendertijd nog veel erger aan toe was, maar toch werd opgelapt.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #79 Gepost op: 11 November 2009, 01:43:50 »
Kijk maar eens bij Amsterdam, al die 1800's met die ICL'en :(

Zoooo zonde, schitterende rijtuigen en prima locs en ze staan stil :(

Gr. Remco.
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #80 Gepost op: 11 November 2009, 08:04:38 »
Ik zie de toekomst van de Serie 16/1800 zeer somber in :'( Het is de laatste loc van de NS samen met de Serie 1700. Ik ben benieuwd of we eind 2010 nog 1800en en 1600en zien rijden.

Gr. Iven :'(
Wou dat hij 20 jaar eerder was geboren
« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 08:09:25 door NS 1855 »

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #81 Gepost op: 11 November 2009, 08:14:09 »
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

Loks + ICL staat opgesteld op diverse plaatsen (waaronder dus Amsterdam) als reserve mocht er weer een tekort aan capaciteit komen, dus het is wel degelijk actueel.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #82 Gepost op: 11 November 2009, 08:41:48 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.
Spoorgroet, Martin

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #83 Gepost op: 11 November 2009, 12:17:32 »
Mijn leven bestaat uit de serie 16/17/1800. Als de serie definitief terzijde zal gaan zouden deze machines gewoon blijven rondrijden op mijn baan :)
 

Gr. Iven

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2189
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #84 Gepost op: 11 November 2009, 12:44:22 »
Mijn leven bestaat uit de serie 16/17/1800.

Dat klinkt niet best... ::)
Grtz!
Tedo

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #85 Gepost op: 11 November 2009, 13:48:56 »
Dat klinkt niet best... ::)

Ik vind het gewoon mooie locomotieven. Met deze locomotieven is mijn hobby begonnen :)

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #86 Gepost op: 11 November 2009, 14:06:44 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.
Inderdaad. Het is zonde van die mooie loc's en rijtuigen. Maar als ze stilstaan kost het ook alleen maar geld!

Nijboer

  • Offline Offline
  • Berichten: 659
  • Klein maar fijn N-spoor en een knipoog naar Z.
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #87 Gepost op: 11 November 2009, 16:06:15 »
Dus redelijk goed materieel wordt ipv gereviseerd/opgeknapt
vervangen door nieuw. Dan vind ik het niet gek dat het treinkaartje
steeds maar duurder wordt.... :-X

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #88 Gepost op: 11 November 2009, 16:18:57 »
Waarom zou je 1800'n in dienst houden, als er ook dagelijks 10 tot 15 locomotieven 1700 niets te doen hebben? DDM-1 Bvk's slopen, DDM-1 ABv's en Bv's reviseren en daar dan 1700'n voor zetten met DD-AR Bvk's.
Door de uitstroom van het ICK en ICL zijn er zeer veel locs werkloos geworden, dus waarom zou je die allemaal stil willen hebben staan en die op deze manier geen inkomsten genereren door er treinen mee te laten rijden? Dan is afvoeren een goedkopere manier.

De NS heeft er een handje van iedere 5 jaar een materieelgat te creeeren, danwel er in te belanden.... verder hebben strenge winters en gladheid soms ook nogal een verstorend effect met als gevolg materieel tekort. Dus nu eens een keer wat verder vooruit denken is misschien zo gek niet. Een 5-10 loks mottenballenvloot lijkt mij dan ook niet overbodig. En een paar stammen ICL achter de hand idem dito.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:NS 16,17,1800'en in Maastricht
« Reactie #89 Gepost op: 11 November 2009, 16:23:21 »
Alleen rijdt ICL al even ook niet meer, niet echt een actuele uitspraak... ::)

Al even niet meer ? op 7 september van dit jaar reden ze voor het laatst, we zijn 2 maanden verder.
Dus wat jouw uitspraak als 'expert' aan deze discussie toevoegd snap ik even niet....


En voor de mensen die het wel leuk vinden:


Copyright: Mijzelf ;)

Citaat
NS 1858 en NS 1741 in trek-duw samenstelling met ICL rijtuigen richting Amsterdam ter hoogte van Soest

12 juni 2009, laatste vrijdag op de lijn met deze combinatie :)

Gr. Remco.
« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 16:29:40 door Remco! »