Overigens zijn de 1748 en 1771 ook ter zijde gesteld. De 1748 staat in Maastricht, de 1771 op de Watergraafsmeer.
De 1622 (is nooit 1822 geweest) is zichtbaar op het plaatje van de 1826 hierboven. De loc staat al jaren met botsschade aan de kant (in Tilburg) en gaat tzt ook naar de sloop.
Maar, tenzij ik verkeerd geïnformeerd ben, staat er geen enkele lok uit de 1700-serie terzijde.
Die 1841 die in de laatste RM staat, is die ook verongelukt of was dat alleen een plukloc? Het gaat nu wel opeens hard met die dingen!In Haarlem staat ook de 1605 nog te verkommeren.
Van de 1841 "Almere" is officieël bekend dat die te Maastricht terzijde is gesteld en als plukloc dient. De eerste lok uit de serie 1800 die deze "eer" te beurt viel. De lok is voorzover mij bekend nooit met ernstige (ongeval)schade binnengenomen.
Waar in Haarlem staat de 1605? Ik ben zeer benieuw (als Haarlemmer van geboorte en vele voetsporen rond de sporen aldaar hebbende.........)
2. Het is een mooi plaatje maar ik kan niet door de 1826 heen kijken om te zien dat dat mijn "dierbare" 1622 is die daar achter staat volgens jou.
Die 1841 die in de laatste RM staat, is die ook verongelukt of was dat alleen een plukloc?
Maar goed, nu dus ergens in Rotterdam gesloopt?