Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Station Roodeschool
door
Torikoos
Vandaag
om 19:46:40
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 19:45:58
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes.
door
Huup
Vandaag
om 19:44:33
Piko 2025
door
Huup
Vandaag
om 19:34:02
PBM/PWM met joystick
door
bask185
Vandaag
om 19:33:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Silvolde
Vandaag
om 19:27:05
Rijnstraat
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:21:36
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
prutser
Vandaag
om 19:20:01
mDDM, waarom 3 draaistellen?
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 19:18:49
Rondom Charlois
door
Gert Arkema
Vandaag
om 19:12:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:56:57
vrijgavecode z21 centrale
door
VAM65
Vandaag
om 18:56:05
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
RobbertJan
Vandaag
om 18:16:15
Line-up foto's van modellen
door
Martijn193
Vandaag
om 18:15:04
Roco NS bolkoprijtuig deel -tig: gepiel op de 1,5 mm2
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 17:51:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Flevodienst 1976
Vandaag
om 17:36:07
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Menno
Vandaag
om 17:31:15
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 16:56:34
Yet Another Servo Decoder
door
bask185
Vandaag
om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:29:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 16:06:29
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:53:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 15:33:08
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
bask185
Vandaag
om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig
door
Luc2000
Vandaag
om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!)
door
Luc2000
Vandaag
om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:30:52
Piko TT 2025
door
Bartje81
Vandaag
om 14:16:26
Onshape gebruikersgroep
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:45:26
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Lima V 230
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omlaag
Auteur
Topic: Lima V 230 (gelezen 7884 keer)
Henk Veenstra
Offline
Berichten: 1510
Re:Lima V 230
«
Reactie #45 Gepost op:
01 September 2009, 15:39:44 »
Wim,
Ik moest hem wel isoleren want voorheen stond er ook spanning op het motorblokje aan de buitenkant.
Verder ligt ie er weer heel strak in en even analoog aangesloten en zoemt net zo mooi.
In ieder geval nog bedankt voor je reaktie.
mvg Henk
Gelogd
Wim Ros
BHV
Offline
Berichten: 7819
Alleen de waarheid ligt in het midden.
Re:Lima V 230
«
Reactie #46 Gepost op:
01 September 2009, 15:44:16 »
Henk, het gaat er om dat beide koolborstel aansluitingen vrij zijn van de railspanning. Dat de behuizing van de motor contact maakt met het frame geeft niets, houdt er ook gelijk even rekening mee dat je nu geen warmte afvoer meer hebt. En dat de motor zo kan verbranden.
Gewoon meten op de koolborstel aansluitingen en het motorhuis, dan zie dat er geen verbinding is tussen beide.
Dit is knoeiwerk.
Mvg
Wim.
Gelogd
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n.
http://rosoft.boards.net
Henk Veenstra
Offline
Berichten: 1510
Re:Lima V 230
«
Reactie #47 Gepost op:
02 September 2009, 09:44:37 »
OK Wim ik snap het.
Ik zat nog aan de beginsituatie te denken dat alles onder stroom stond.
Maar nu door dat ene veertje te verwijderen is dat kontakt er natuurlijk niet meer.
Zal tape weer verwijderen.bedankt voor je opmerking.
mvg Henk
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26872
Re:Lima V 230
«
Reactie #48 Gepost op:
02 September 2009, 10:11:55 »
Ben ik toch nog nieuwsgierig hoe die onderste koolborstelaansluiting er uit ziet. Is die geïsoleerd, net als de bovenste, of zit hij echt verbonden aan het motorhuis? Want dat is op je foto's niet te zien.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Henk Veenstra
Offline
Berichten: 1510
Re:Lima V 230
«
Reactie #49 Gepost op:
02 September 2009, 10:27:04 »
Klaas,
Ja dat ziet er exact hetzelfde uit als de aansluiting aan de bovenkant op het motortje.
Hierop stond de veer die door een gaatje van de plastichouder van het motortje gaat en staat(stond) dan gewoon op het
witmetalen frame.Nu dat geen kontakt meer maakt is het totale frame ook stroomloos geworden.
Op de foto zie je ook dat het motortje in een plastic frame zit en vastklemd.
mvg Henk
Gelogd
Henk Veenstra
Offline
Berichten: 1510
Re:Lima V 230
«
Reactie #50 Gepost op:
04 September 2009, 10:03:35 »
Laatste update Lima V 230.
Motortje zit er weer in(Zonder tape , Wim.)
Draaistellen weer geplaatst/Kleine test.Aan 1 kant een raar geluid en alles blokkeert.
Na lang zoeken blijken de 2 tandwieltjes op de asjes gescheurd te zijn.
Hier zal wel niets meer aan te doen zijn.
Wordt het helaas een vitrine model, denk ik.
mvg Henk
Gelogd
henk
Online
Berichten: 22629
Re:Lima V 230
«
Reactie #51 Gepost op:
04 September 2009, 10:10:55 »
Jawel hoor, even langs de Limaman in Houten.
Die asjes met tandwielen waren vrij standaard bij Lima. Je hebt een goede kans dat ze in Houten leverbaar zijn.
Wil je ook in de toekomst van het gelazer met die tandwielen af, dan kun je ze door
messing tandwielen
laten vervangen.
«
Laatst bewerkt op: 04 September 2009, 10:15:21 door henk
»
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Henk Veenstra
Offline
Berichten: 1510
Re:Lima V 230
«
Reactie #52 Gepost op:
04 September 2009, 15:28:49 »
Beste Henk,
Heel erg bedankt voor de tip!!
mvg Henk
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
Vorige
-
1
2
3
[
4
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Lima V 230