Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
  

Auteur Topic: Lima V 230  (gelezen 7856 keer)

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1510
Re:Lima V 230
« Reactie #45 Gepost op: 01 September 2009, 15:39:44 »
Wim,

Ik moest hem wel isoleren want voorheen stond er ook spanning op het motorblokje aan de buitenkant.
Verder ligt ie er weer heel strak in en even analoog aangesloten en zoemt net zo mooi.
In ieder geval nog bedankt voor je reaktie.

mvg Henk

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7819
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re:Lima V 230
« Reactie #46 Gepost op: 01 September 2009, 15:44:16 »
Henk, het gaat er om dat beide koolborstel aansluitingen vrij zijn van de railspanning. Dat de behuizing van de motor contact maakt met het frame geeft niets, houdt er ook gelijk even rekening mee dat je nu geen warmte afvoer meer hebt. En dat de motor zo kan verbranden.

Gewoon meten op de koolborstel aansluitingen en het motorhuis, dan zie dat er geen verbinding is tussen beide.
Dit is knoeiwerk.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1510
Re:Lima V 230
« Reactie #47 Gepost op: 02 September 2009, 09:44:37 »
OK Wim ik snap het.
Ik zat nog aan de beginsituatie te denken dat alles onder stroom stond.
Maar nu door dat ene veertje te verwijderen is dat kontakt er natuurlijk niet meer.
Zal tape weer verwijderen.bedankt voor je opmerking.

mvg Henk

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:Lima V 230
« Reactie #48 Gepost op: 02 September 2009, 10:11:55 »
Ben ik toch nog nieuwsgierig hoe die onderste koolborstelaansluiting er uit ziet. Is die geïsoleerd, net als de bovenste, of zit hij echt verbonden aan het motorhuis? Want dat is op je foto's niet te zien.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1510
Re:Lima V 230
« Reactie #49 Gepost op: 02 September 2009, 10:27:04 »
Klaas,

Ja dat ziet er exact hetzelfde uit als de aansluiting aan de bovenkant op het motortje.
Hierop stond de veer die door een gaatje van de plastichouder van het motortje gaat en staat(stond) dan gewoon op het
witmetalen frame.Nu dat geen kontakt meer maakt is het totale frame ook stroomloos geworden.
Op de foto zie je ook dat het motortje in een plastic frame zit en vastklemd.

mvg Henk

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1510
Re:Lima V 230
« Reactie #50 Gepost op: 04 September 2009, 10:03:35 »
Laatste update Lima V 230.

Motortje zit er weer in(Zonder tape , Wim.)
Draaistellen weer geplaatst/Kleine test.Aan 1 kant een raar geluid en alles blokkeert.
Na lang zoeken blijken de 2 tandwieltjes op de asjes gescheurd te zijn.
Hier zal wel niets meer aan te doen zijn.
Wordt het helaas een vitrine model, denk ik.

mvg Henk

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:Lima V 230
« Reactie #51 Gepost op: 04 September 2009, 10:10:55 »
Jawel hoor, even langs de Limaman in Houten.
Die asjes met tandwielen waren vrij standaard bij Lima. Je hebt een goede kans dat ze in Houten leverbaar zijn.
Wil je ook in de toekomst van het gelazer met die tandwielen af, dan kun je ze door messing tandwielen laten vervangen.
« Laatst bewerkt op: 04 September 2009, 10:15:21 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1510
Re:Lima V 230
« Reactie #52 Gepost op: 04 September 2009, 15:28:49 »
Beste Henk,

Heel erg bedankt voor de tip!!

mvg Henk