Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rocky Rail 6400
door
gtw6016
Vandaag
om 19:57:35
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Miniature Holland
Vandaag
om 19:44:25
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 19:43:57
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
Silvolde
Vandaag
om 19:42:31
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 19:28:50
Locatie van foto gezocht
door
odaoda
Vandaag
om 19:13:38
Aachenau West
door
Silvolde
Vandaag
om 18:49:20
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139
door
janpetel
Vandaag
om 18:27:43
Sikje 225
door
BartvD
Vandaag
om 18:25:38
digitaal veranderd in 15 jaar
door
C_Jabaaij
Vandaag
om 18:24:48
Raadplaatje
door
Nohome
Vandaag
om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Bob11
Vandaag
om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
Mispoes
Vandaag
om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Railpassie
Vandaag
om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:37
Piko 2025
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:04:09
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:51:12
Lima plan E bankjes
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 12:51:41
Railpro 607
door
henk
Vandaag
om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
puntenglijder
Vandaag
om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Erwin 054
Vandaag
om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's"
door
MOVisser
Vandaag
om 12:15:59
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
shay59
Vandaag
om 12:07:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:52:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 11:44:03
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951 (gelezen 14614 keer)
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #30 Gepost op:
29 June 2022, 09:11:51 »
Nu doornroosje toch wakker is.....
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat transparant gietwerk toch net minder helder is dan de 3D prints die ik heb gezien. Gieten is misschien makkelijker, omdat de positieve mal in de vorm van de wit plastic ramen er al is.
mvg, Ivo
Er is (oa firma polyservice) giethars voor het ingieten van insecten, bloemetjes en andere dingetjes die extreem helder is en heel weinig warmte geeft zodat je ook heel dikke lagen in een keer zonder barsten en verkleuringen kan gieten.
Carel
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
Eric B
Online
Berichten: 7565
NS tijdperk II(c)/III
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #31 Gepost op:
29 June 2022, 09:42:10 »
Klinkt als een goede tip Carel
Dan gaan we nog maar even door ook ...
Ik heb zelf natuurlijk ook eens goed naar de diverse foto's gekeken en daar viel me iets op ...
Blijkbaar zaten er zelfs binnen de relatief korte inzetperiode in Nederland toch onderlinge verschillen tussen de diverse machines.
Op
deze foto
in het Utrechts Archief zien we de BB-310 op 14-05-1949 met 4-S.N.C.F. en BB-310 tussen de zijramen.
(Afbeelding kan niet gedownload of gelinkt worden)
Een kleine 3 jaar later, op 24-03-1951 zien we op
deze foto
de BB-314 met de S.N.C.F. en BB-314 lager geplaatst zoals ook op het Roco model.
Gelogd
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2564
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #32 Gepost op:
29 June 2022, 11:13:29 »
Ook ik ben bezig met het gieten van raampjes (alleen niet voor deze loc). ik heb al een proefgieting in beige giethars.
en dat ziet er prima uit
nu nog "even" in transparant. alles staat er voor klaar. hopelijk van de week eens tijd om er mee verder te gaan
maar het lijkt me dat transparant gieten geen enkel probleem moet zijn. Maar dat kan ook mijn optimisme zijn
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
MathynK
Offline
Berichten: 3857
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #33 Gepost op:
29 June 2022, 16:02:52 »
Ik hoor altijd dat heldere transparante giethars na een aantal jaren geel kleurt. Hopelijk gebeurt dat niet bij jou. Of heb je een giethars gevonden die absoluut niet zal verkleuren?
Groet, Mathyn
Gelogd
Mijn projecten zijn ook te zien op
www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op
instagram
Duikeend
Team forummoderators
Offline
Berichten: 2564
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #34 Gepost op:
29 June 2022, 18:47:46 »
dat ligt er aan of je uv stabilisator toevoegt of het er al in zit. zonder verkleurd het inderdaad
Gelogd
Groetjes, Ferenc
mijn knutsels
,
1500 in parts
en een
hondekop
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1127
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #35 Gepost op:
29 June 2022, 22:27:16 »
Waarom deze raampjes gieten? Je kan van de Belgische reeks 29, dit is de Belgische 3000 volt versie van de Midi BB300, de raampjes bestellen bij Roco, deze zijn gewoon transparant.
Plaatje gevonden op Wiki van Niels Karsdorp
Beter zelfs waarom niet de Belgische lok nemen en deze omspuiten in SNCF vert. De kap is vrijwel gelijk op de midden deur na en een heel groot voordeel is dat de beschermkappen naast de cabinedeuren niet aanwezig zijn.
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6707
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #36 Gepost op:
29 June 2022, 22:43:14 »
Behalve de missende deuren zijn alle roosters vlak, de buffers afgeplat, de lampen te groot en de koppeldozen/kabels missen, valt dus ook nog best wel veel aan te doen.
Raampjes bestellen is natuurlijk wel een idee.
Stephan.
«
Laatst bewerkt op: 29 June 2022, 22:45:00 door prutser
»
Gelogd
Adieu
Rob Bennis
Stroomlijners, mijn favorieten
Offline
Berichten: 1127
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #37 Gepost op:
30 June 2022, 00:21:40 »
Ik denk dat het wel meevalt. Van de Roco BB300 kloppen ook niet de lampen die van de latere versie zijn. Voor de buffers kijk je in de onderdelen bak van REE voor de juiste.
De MU kabels en koppeldozen bestel je als reservedeel van Roco en dan ook de frontruiten want op de Belgische versie zitten cirkelvormige dingen
Ik heb op het Franse forum LR Presse een beschrijving gevonden van iemand die ook die weg heeft bewandeld. Van een Belg naar een Fransman. Daarvoor heeft hij voor de roosters etsplaatjes gebruikt alsmede voor de frontdeur.
https://forum.e-train.fr/trains/viewtopic.php?f=65&t=44798&start=120
In het midden staat een foto
Er was een setje hiervoor jaren geleden. Maar misschien is het een idee om FRIE eens lief aan te kijken of hij bereid is om hier iets te kunnen doen.
Dan de verlichting aanpassen en een paar mooie pantograven er op
Rob
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Rob Bennis
YouTube
Mat 46
Mat 40
prutser
Offline
Berichten: 6707
Spaar ze allemaal.
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #38 Gepost op:
30 June 2022, 11:30:53 »
Ik doe het niet zo, vind toch het te grote middenraam in de frontdeur te veel afbreuk doen aan het voorkomen.
Tevens mis ik de regengoot boven de cabine.
Afgeplatte buffers kan trouwens wel zie ik, zal ook wel het een en ander hierover in het BB300 boek staan hierover:
Utrechts Archief
Stephan.
Gelogd
Adieu
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5374
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #39 Gepost op:
30 June 2022, 11:35:17 »
Blijft een gaaf ding, zo’n klinknagelbjoetie
. Blijf nog steeds stille hoop houden dat Roco het ding nog eens in een verbeterde versie gaat uitbrengen….
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Deetrein
Offline
Berichten: 1655
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #40 Gepost op:
30 June 2022, 12:43:22 »
1100 = Piko = Wim Wolters = BB-300??
Mvg, Erich
Gelogd
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's:
https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums
Rob Ellerman
Offline
Berichten: 5374
Modelspoor is emotie...
Re: BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951
«
Reactie #41 Gepost op:
30 June 2022, 13:08:28 »
Ik zat er net aan te denken
, voortmijmerend op de post hierboven. Stuur ‘m een mailtje
. Een mooie BB300 zal er in Frankrijk ook wel ingaan denk ik.
Rob
Gelogd
Tbinnebarretije…
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
BNLS Werkspoorr - Roco BB-300 omgebouwd naar NS periode 1949-1951