Welke (dikke stevige lichtblauwe) tape gebruik jij daarvoor? En waar is dat te verkrijgen?
En meteen de tweede vraag: 0.5mm stripje Yammy-Dog? Waar haal je die vandaan...?
@robin,Bedankt, ik ga eens kijken of ik die kleur ergens kan vinden op het Web
...Laten we die blauwe kleur ook op de 27 in het NSM smeren...
... eerst twee 1206-met-lensje LEDjes ( geel ) in de al eerder gefreesde uitsparing gelijmd. Daarna gaatjes van 0.7mm door de bodem geboord. Van onderen het al voorvertinde draadje door de bodem gestoken en aan het ledje gesoldeerd. En dat dan 4 keer ... de onderkant, draadjes lopen de bak in naar...... de kabelgoten die ik gisteren gemaakt had.... om hier uit te komen. Heb een verdeel printje gemaakt. Daarop twee dioden die de digitale spanning gaan gelijkrichten, zodat ik geen blauwe draad in de steker hoef te hebben. Ook gelijk een SMD weerstand van 8k2 voor de frontseinen er op. En... wat stripjes fosforbrons... later deze week meer daarover ... en ja... ze doen het Nu nog mooi te zien waar het doorschijnt. Kan ik dus al mooi vooraf aan het spuiten zwart schilderen van binnen !
... in de bak komt aan een gladde balkonwand ook een stukje printplaat met daaraan gesoldeerd ook 3 stripjes. Ditmaal verend...... onder een zodanige hoek, dat ze netjes met een beetje voordruk op de print onder in de bodem drukken ... het aansolderen van de dradenboel was best 'crampy'... weinig ruimte en de stripjes zitten eigenlijk in de weg. De volgende dus eerst solderen en dan buigen ... eigenlijk zie je er niets van... je moet echt macro, pikdonker en lang belichten... Straks als er interieurverf op zit, zie je denk ik helemaal niets meer ... altijd weer spannend... is de lichtverdeling in orde... Dacht het wel
Hier de sluitlichten aangepakt...... plaatje gemaakt waar de ledjes op kunnen gezet worden. Handelswijze identiek aan die van de frontseinen.... past mooi strak in het plafond van de cabine Schroefje M1 er in gedraaid. Handig voor demontage tijdens het spuiten straks ... zoals verwacht straalt de kop natuurlijk weer fraai door ... maarrrr... daar doet zwarte verf wel iets aan
... verf droog en lichtbakje teruggemonteerd...... de licht-lek test. Lijkt behoorlijk dicht. Rest komt wel met de kleurlak van neus en dak.... zonder licht geleidertjes moet je er recht in kijken onder lamplicht om iets te zien...... lichtgeleidertjes er even op proef ingeschoven...... nu ook netjes onder een hoek te zien. Komt dus helemaal goed met lensjes van Kirstal Klear
Dan moet ik eerst weer een 2900 bouwen, die heb ik vorig jaar na Rijswijk verkocht