Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:37:30
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
Vandaag om 00:28:35
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door daan2353
03 December 2025, 23:50:58
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Ronald A.
03 December 2025, 23:40:37
Piko blauwe 1000 door Benelux795
03 December 2025, 23:38:23
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
03 December 2025, 23:29:01
Platine vraag door MadhouseNL
03 December 2025, 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
03 December 2025, 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
03 December 2025, 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
03 December 2025, 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
03 December 2025, 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
03 December 2025, 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
03 December 2025, 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
03 December 2025, 22:18:59
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
03 December 2025, 21:30:50
Rail away door Huup
03 December 2025, 21:28:59
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
03 December 2025, 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
03 December 2025, 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
03 December 2025, 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
03 December 2025, 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
03 December 2025, 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
03 December 2025, 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
03 December 2025, 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
03 December 2025, 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
03 December 2025, 17:47:00
Raadplaatje door hervé
03 December 2025, 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
03 December 2025, 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
03 December 2025, 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
03 December 2025, 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
03 December 2025, 14:08:37
  

Auteur Topic: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995  (gelezen 39257 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #15 Gepost op: 01 May 2013, 16:46:39 »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #16 Gepost op: 01 May 2013, 20:30:57 »
Bedankt voor de link, interessant.
Alleen helaas geen foto of informatie van het dakgedeelte.

Gert1

  • Gast
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #17 Gepost op: 01 May 2013, 20:50:00 »
Als je in dat draadje op DSO een flink eind naar beneden scrollt, dan kom je op 14 oktober 2009, 20:19 uur een bericht tegen van ene Ferry. Hij heeft een foto geplaatst waar je weliswaar niet op het dak kijkt, maar waar wel goed te zien is dat er aparatuur op het dak zit.

mvg,
Gert

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #18 Gepost op: 11 May 2013, 23:01:36 »
Daar ik zelf niet erg handig ben, heb ik het 'verblechen' van de drie ramen van de Armz 211 aan een professional overgelaten. Vanavond kreeg ik van Rail-Kees een preview:




Hij ziet er super uit, aankomende week kan ik hem in ontvangst nemen!
Dan volgen er meer foto's.
« Laatst bewerkt op: 11 May 2013, 23:03:46 door ES 64 F4 »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #19 Gepost op: 15 May 2013, 21:21:20 »
Ontvangen! De door Rail-Kees omgebouwde Roco 44757 DB ARmz 211.0 naar DB ARmz 211.1 .









De ARmz wordt nog voorzien van nieuwe logo's en tafellampen.
Nu nog een Lima Apmz en een '6' voor de 1642 vinden.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #20 Gepost op: 15 May 2013, 21:30:11 »
Erg fraaie trein en ben erg gecharmeerd van de treinstam!
Van harte met de verbouwde aanwinst!

Groetjes,

Antal

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #21 Gepost op: 16 May 2013, 15:49:34 »
Dankjewel!

Weet iemand of er in deze Eurocity's, aan de grens richting Duitsland, nog versterkingsrijtuigen meereden?

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #22 Gepost op: 16 May 2013, 19:59:17 »
Ik krijg het niet voor elkaar om hier direct een foto van mijn Flickr verzameling te laten zien, maar via de tweede link vind je een foto van de DB 103 199 die in Emmerich met een versterkingsrijtuig (een Bm) voor EC145 (naar Köln Hbf) is gekomen. De eerste link toont de trein vlak nadat deze met de NS 1620 in Emmerich is aangekomen. De opnamen zijn van 22-11-1993.

http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/4998004363/

http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/5128597642/

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #23 Gepost op: 17 May 2013, 14:50:27 »
Bedankt voor de reactie en links.
In jouw Flickr photostream staan een aantal interessante foto's van deze EC's, waaronder deze:


http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/5127998445/in/photostream

1658 - Avmz - ARmz - Bmvz - Bvmz - Bpmz - Bvmz - Bm - Bm

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #24 Gepost op: 17 May 2013, 15:21:24 »
Vraagje over de ARmz 211 (restautatiebak) ik zie dat die een stukje langer is dan de andere wagons.
Was dit in het echt ook zo,of is het een andere schaal?
En als de restauratie idd langer is wat is zijn lengte over de buffers in werkelijkheid?
Mvg jamie diks

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #25 Gepost op: 17 May 2013, 16:17:29 »
Die rijtuigen zijn in werkelijkheid 27,5 meter, ook langer dus.

Huub

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #26 Gepost op: 17 May 2013, 16:20:39 »
Jamie,
Je waarneming is juist ;D
Het wel en wee is al eerder op dit forum besproken;
Kijk oa maar eens hier. http://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=printpage%3Btopic=9951.0


Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #27 Gepost op: 26 May 2013, 10:09:18 »
Roco ARmz 211.1 en Lima WRmh 132 (in 1:1 beiden 27,5 M).





 

DMBeNeLux88

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • RET Citaro 327 - 149 Zwijndrecht
Re: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #28 Gepost op: 18 January 2018, 09:29:23 »
Goedendag mede hobbyisten,

Ik heb afgelopen weekend in Rijswijk een DB restauratie rijtuig in de rood/witte IC/EC kleurstelling, alleen dit restauratie rijtuig is voorzien van een pantograaf, heeft deze zo in Nederland gereden en kan hij dan in een EC.

En welke locomotief serie's kunnen we allemaal voor een IC/EC !

Hoor graag het antwoord

Met vriendelijke groet,
Dennis Mennes
Lid MSG - Drechtsteden

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1530
Re: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #29 Gepost op: 18 January 2018, 14:36:50 »
Voor zover ik weet, reden in Nederland alleen DB restauratierijtuigen van het type Armz  en Wrmh, zonder panthograaf, in de oriëntrode kleurstelling.

Veelal met een 1600 ervoor, maar ook met enige regelmaat een 1300 en sporadisch een 1200.
« Laatst bewerkt op: 18 January 2018, 14:44:51 door ES44AC »