Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995  (gelezen 27728 keer)

Gert1

  • Gast
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #15 Gepost op: 01 mei 2013, 16:46:39 »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #16 Gepost op: 01 mei 2013, 20:30:57 »
Bedankt voor de link, interessant.
Alleen helaas geen foto of informatie van het dakgedeelte.

Gert1

  • Gast
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #17 Gepost op: 01 mei 2013, 20:50:00 »
Als je in dat draadje op DSO een flink eind naar beneden scrollt, dan kom je op 14 oktober 2009, 20:19 uur een bericht tegen van ene Ferry. Hij heeft een foto geplaatst waar je weliswaar niet op het dak kijkt, maar waar wel goed te zien is dat er aparatuur op het dak zit.

mvg,
Gert

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2013, 23:01:36 »
Daar ik zelf niet erg handig ben, heb ik het 'verblechen' van de drie ramen van de Armz 211 aan een professional overgelaten. Vanavond kreeg ik van Rail-Kees een preview:




Hij ziet er super uit, aankomende week kan ik hem in ontvangst nemen!
Dan volgen er meer foto's.
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2013, 23:03:46 door ES 64 F4 »

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2013, 21:21:20 »
Ontvangen! De door Rail-Kees omgebouwde Roco 44757 DB ARmz 211.0 naar DB ARmz 211.1 .









De ARmz wordt nog voorzien van nieuwe logo's en tafellampen.
Nu nog een Lima Apmz en een '6' voor de 1642 vinden.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
  • Nederland jaren 1990 - 1999
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2013, 21:30:11 »
Erg fraaie trein en ben erg gecharmeerd van de treinstam!
Van harte met de verbouwde aanwinst!

Groetjes,

Antal

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2013, 15:49:34 »
Dankjewel!

Weet iemand of er in deze Eurocity's, aan de grens richting Duitsland, nog versterkingsrijtuigen meereden?

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2013, 19:59:17 »
Ik krijg het niet voor elkaar om hier direct een foto van mijn Flickr verzameling te laten zien, maar via de tweede link vind je een foto van de DB 103 199 die in Emmerich met een versterkingsrijtuig (een Bm) voor EC145 (naar Köln Hbf) is gekomen. De eerste link toont de trein vlak nadat deze met de NS 1620 in Emmerich is aangekomen. De opnamen zijn van 22-11-1993.

http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/4998004363/

http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/5128597642/

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2013, 14:50:27 »
Bedankt voor de reactie en links.
In jouw Flickr photostream staan een aantal interessante foto's van deze EC's, waaronder deze:


http://www.flickr.com/photos/11394635@N05/5127998445/in/photostream

1658 - Avmz - ARmz - Bmvz - Bvmz - Bpmz - Bvmz - Bm - Bm

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2013, 15:21:24 »
Vraagje over de ARmz 211 (restautatiebak) ik zie dat die een stukje langer is dan de andere wagons.
Was dit in het echt ook zo,of is het een andere schaal?
En als de restauratie idd langer is wat is zijn lengte over de buffers in werkelijkheid?
Mvg jamie diks

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2013, 16:17:29 »
Die rijtuigen zijn in werkelijkheid 27,5 meter, ook langer dus.

Huub

Railroadtycoon

  • ICT Prof., detailneuzelaar ;-) en liefhebber van DUVEL!
  • Offline Offline
  • Berichten: 1976
  • Treinen rijden niet op tijd maar op rails!!
    • Treinen; kijk ook eens hier......
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2013, 16:20:39 »
Jamie,
Je waarneming is juist ;D
Het wel en wee is al eerder op dit forum besproken;
Kijk oa maar eens hier. http://forum.beneluxspoor.net/index.php?action=printpage%3Btopic=9951.0


Allie
Als een probleem kan worden opgelost, zal dit ook gebeuren. Als het toch niet opgelost kan worden, heeft het ook geen zin om je er druk om te maken....

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re:Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2013, 10:09:18 »
Roco ARmz 211.1 en Lima WRmh 132 (in 1:1 beiden 27,5 M).





 

DMBeNeLux88

  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • RET Citaro 327 - 149 Zwijndrecht
Re: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2018, 09:29:23 »
Goedendag mede hobbyisten,

Ik heb afgelopen weekend in Rijswijk een DB restauratie rijtuig in de rood/witte IC/EC kleurstelling, alleen dit restauratie rijtuig is voorzien van een pantograaf, heeft deze zo in Nederland gereden en kan hij dan in een EC.

En welke locomotief serie's kunnen we allemaal voor een IC/EC !

Hoor graag het antwoord

Met vriendelijke groet,
Dennis Mennes
Lid MSG - Drechtsteden

ES44C4

  • Offline Offline
  • Berichten: 1224
Re: Samenstelling EC's 140 - 153 Amsterdam - Keulen 1990 - 1995
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2018, 14:36:50 »
Voor zover ik weet, reden in Nederland alleen DB restauratierijtuigen van het type Armz  en Wrmh, zonder panthograaf, in de oriëntrode kleurstelling.

Veelal met een 1600 ervoor, maar ook met enige regelmaat een 1300 en sporadisch een 1200.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2018, 14:44:51 door ES44AC »