Hadden we al een draadje over die Austria Express?
Aanvankelijk reed de 417 vanaf Amsterdam gecombineerd bestaande uit een stammetje Plan E en de DB-rijtuigen.Laatstgenoemden werden in Arnhem afgehaald door een DB 218 die er mee via Nijmegen en over de Klever lijn naar Köln toog.Pas in de zomerdienst 1987 kwamen de vrijkomende Plan W1 (BNL) vrij en daarmee en met in IC-kleuren gestoken W2's werden stammetjes gemaakt bestaande uit 3 x B Plan W met 1 x A Plan E.De Plan W's in de stam werden bont ingezet, dus zowel 3 Plan W2, 3 Plan W1 of een combinatie kwamen in alle varianten voor in de zomer van '87.Zo'n stammetje reed toen in de D417, een andere bekende inzet was de spitstrein naar Schagen op de namiddag (2 gecombineerde bonte stammen achter een 1600) en de vrijdagmiddag militairentrein die leeg uit Zwolle naar 't Harde ging en vandaar richting Amersfoort (meestal achter een 1100).Gossie, ik heb er nog foto's van gemaakt destijds en toch is het al weer 27 jaar geleden grtz,Wim
Hier nog even 2 stammetjes Plan W/E in de spitstrein Amsterdam-Schagen, 1987 bij Sloterdijk: