Harm,Als je even kijkt op de sit van Hornby International (eigenaar van Rivarossi), dan kan je zien waarom. Technisch is het model niet meer te vergelijken met de oude Lima: er zit een andere aandrijving in, hij is nu digitaal voorbereid en volgens de beschijving heeft hij ook verbeterde verlichting. De uiterlijke vorm is dus van de Lima-mallen, maar voor de rest lijkt het een nieuw ontwikkeld model te worden.Grtz,Ton
De kans dat er op korte termijn een gele komt is klein, gezien het feit dat Overbeek destijds is blijven zitten met een hele gote partij gele die uiteindelijk gedumpt zijn (en door diverse personen in de loop der jaren zijn gebruikt als donor voor een viertje
Wat ik elders vaak op het forum las, was dat het maken van de mallen een model duur maakt. Maar bij dit nieuwe treinstel worden oude, misschien zelfs al afgeschreven mallen gebruikt. Een andere moter, de digitale voorbereiding en andere verlichting kunnen de kop toch niet kosten.
Een meerprijs van 145 euro per treinstel, mag U mij en andere hobbyisten overtuigen waarom dat redelijk is .
... en voor iedereen die het vergeten was: het gulden versus euro debacle van 2002. Het guldenteken werd gemakshalve (min of meer) vervangen dooor het euro-teken.
@Willem en Wijktrein,heel sportief dat er ondanks enig kritiek toch wordt gereageerd . Het is nu voor de consument stukken duidelijker waarom treinstellen (nieuw en of oud) een steeds hoger prijskaartje krijgen. Uiteraard is iedere fabrikant er om winst te maken, met deze productie aantallen zullen de kosten moeten worden gedeeld en dat is begrijpelijk.Het is alleen jammer dat hierdoor de hobby voor nieuwkomers (jeugd / kinderen) bijna onbetaalbaar wordt en dat is wel jammer.Hoe groter publiek hoe meer verkoop.Met spanning zullen we de treinstellen afwachten en hopende op een goede toekomst.Northlander.