@Northlander: wat betreft je opmerking over de jeugd wil ik toch og de volgende kanttekening plaatsen. De jeugd wil wil tegenwoordig direct het onderste uit de kan. Als ik zie wat de jeugd nu te verteren heeft en hoe het vroeger (lees: 30-35 jaar gelden) was, lag het toch ff wat anders. Mijn eerste auto in 1975 was een oude Simca 1100 die ik voor fl.750,- heb gekocht. Als ik zie waar een 18 of 19 jarige nu in rondrijdt denk ik dat men veel meer te verteren heeft. Ik ben en blijf van mening dat het wel of niet kopen van bijvoorbeeld een treinmodel een kwestie is van keuzes maken. Je koopt het een, dan laat je het ander staan. Zo was het, zo is het en zo zal het altijd zijn.
Ik denk dat er nog een bijkomende factor om de hoek kom kijken.Hoe recentelijk heeft een merk nog reclame gemaakt op radio en tv, laat staan in/op andere media. Niet dus.Ja alleen de modelrail bladen, maar dat wordt door een relatief kleine groep gelezen.Ik noem het dom en eigenlijk ook wel een beetje lui. Totaal niet meer van deze wereld. Ik vindt het niet gek dat jonge mensen liever een Ipod kopen of een leuke auto. De prijs voor €235 vind ik opzich niet echt te hoog. Maar dan moet de techniek wel zeer verbeterd worden want die was niet echt heel goed las ik in een oude Railhobby railtest. Maar zo heb ik begrepen wordt daar aan gewerkt.Groetjes Ben.
De prijs voor €235 vind ik opzich niet echt te hoog. Maar dan moet de techniek wel zeer verbeterd worden want die was niet echt heel goed las ik in een oude Railhobby railtest. Maar zo heb ik begrepen wordt daar aan gewerkt.
Ik heb zojuist even gekeken op de Verfügbarkeitsliste van www.hornby.de, en daar staat nu dat de mat 46 in het eerste kwartaal van 2010 uitgebracht wordt.Dat wordt dus nog wat langer sparen.Leen.
Je kunt beter gewoon de berichten afwachten van Overbeek.