In plaats van een boog bij roermond en een bij Venlo, is het niet beter om vanuit die grensovergang bij Budel een nieuwe lijn te maken die aansluit op de brabantlijn ergens?
Waarom moet eindhoven "drastisch" verbouwd worden?Mij eerder dat er in Venlo eea verbouwd moet worden.
een subserie ICR heeft al toelating tot Duitsland..... Ik weet alleen niet of ze na verbouwing tot ICRm nog toelating tot Duitsland hebben.
Even de kaart bekeken en dat "waar precies" wat betreft een eventuele verbindingsboog gaat nog aardig wat beren op de weg opleveren. 't Is daar niet bepaald Drenthe met veel open ruimte.En dan ligt er nog een rivier in de weg (mocht je naar Blerick willen), om nog maar te zwijgen over alle woonkernen waar het spoor doorheen loopt. Gezien het decennialange gesteggel over op welke oever de A73 zou moeten komen, zal dit ook nog wel een tijdje duren.
En serieus, geen Amsterdam voluit willen schrijven...?
Eh, waar op de kaart kijk je dan? De brug naar Blerick ligt er al, dat is de brug die nu in Venlo ligt, en ik zie geen woonkernen in de buurt.
Ik keek naar Staatslijn E, de spoorlijn tussen Roermond en Venlo. Veel plaats voor een verbindingsboog naar Duitsland (zodat je niet hoeft kop te maken in Venlo) is er niet en die lijn gaat door veel woonkernen. Als je Blerick van de Brabantse kant zou willen benaderen, zou dat ook lastig worden.