1. De frontruiten en de patrijspoorten zijn in het begin bij een aantal geel-grijze botsneuzen nog aluminium. Later lijken alle botsneuzen huisstijlgrijze raamstijlen te hebben gekregen en gele patrijspoortranden. Het zou kunnen dat dat te maken heeft met al eerder gehuisstijlde 1100en zonder botsneus. Deze hebben vrijwel allemaal (niet allemaal dus) aluminium frontruiten en patrijspoorten.2. In dit draadje of het draadje van de materieelbespreking wordt gemeld dat er twee typen draaistellen onder de 1100en hebben gezeten. Roco heeft maar een type uitgebracht. Wie weet er meer over welke 1100en met het type draaistel van Roco hebben gereden?
Overigens heb ik ook al een 1100 ontdekt zonder botsneus, maar met grijze en gele raamstijlen. Dus het aantal varianten stijgt
Ad 2. Dat zou dus betekenen dat de lagere 1100 nummers de Roco draaistellen hebben en de hogere degene die je beschrijft. Enig idee van de grens?