3 Loks, die niet gelijk zijn ingereden en afgesteld dus multitractie zal niet je van het zijn. Het is al veelvuldig gezegd, maar dit had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden. Er zitten hier genoeg mensen met ideeen om het wel te realiseren!Ik vind het jammer dat het er gewoon gekozen is voor 3 lok's, het hele idee erachter is dan weg Gr. Remco.
Dat laatste mag je zelf weten maar waar probeer je zoiets? Dat hebben ze denk ik net gedaan.Loc met 8 keer asb en dan stroomafname via een stuk of twee rijtuigen?
Dat laatste mag je zelf weten maar waar probeer je zoiets?
Dat tweede... gewoon bij Railz als er geen publiek bij is, met 60 rijtuigen, zonder ruchtbaarheid...? Gewoon eens zien wat voor problemen er hadden (kunnen) ontstaan...
Maar dat hebben ze nou toch net gedaan Peter?
- Benodigde trekkracht (desnoods te meten met een simpele unster)
Soort van Newton meter? dat zou wel makkelijk zijn ja
Ff een stomme vraag misschien, maar waarop is dit niet van te voren met 60 willekeurige vierassige rijtuigen geprobeerd... Dit probleem had je toch kunnen zien aankomen, of ben ik nou gek...
Je kan ook het gewicht van de sleep simuleren met een gelijk gewicht aan een katrol die je kan slepen.Dan weet je of je lok dat trekt of niet.
Mee eens Henk, maar er wordt al heel lang gelobbyied voor die 60 ICR's die aan allerlei eisen / wensen moeten voldoen. Da's prima.Maar het is nu allemaal zo kort dag geworden... die proeven hadden m.i. al veel eerder genomen kunnen worden (nog voordat die inzameling van die ICR's begon), had een hoop 'onrust' gescheeld...Nu komt het allemaal zo ondoordacht over, terwijl ik juist de indruk kreeg dat het allemaal zo goed doordacht was....
Of ze het pas net hebben getest, is mij niet duidelijk. Ze hebben het wel net in de nieuwsbrief geschreven. Daarmee weet je nog niet hoe lang ze er zelf al van op de hoogte zijn; Jos beschreef het probleem pas nadat de nieuwsbrief was verschenen.Sander