Conclusie: het kan dus wel, maar is te duur.
Dan is zo'n Zeeuwse lijn die eigenlijk doodloopt een prima 'geisoleerde' lijn om een uitrol mee te beginnen, je kunt daar een (kleine) materieel serie op plannen die met ETCS die kant op kan.
Een klein dingetje, de ontwikkeling van techniek is altijd ontzettend interessant en kan een toekomst waarborgen maar mag, in mij optiek, nooit het belang van mensen schaden. Net zo goed dat je de warmte pomp niet door de mensen hun strot moet duwen mag je ook de reiziger in Zeeland dit niet door hun strot heen duwen, ook omdat het daarna, geen positief effect zal hebben op het aanbod van reizigers vervoer (of zie ik dat verkeerd).
Het is simpel Remunj. In Zeeland zijn geen alternatieven.
Op grote delen mag al 140 gereden worden en op treinenradar.nl kun je zien dat ze dat ook doen. Meer zit er niet in vanwege de conditie van het baanlichaam.
Ik weet niet wanner je met de trein naar Middelburg bent geweest, maar in de spits zitten de treinen echt wel vol.
Het is simpel Remunj. In Zeeland zijn geen alternatieven. Veel treinreizigers zijn vd trein afhankelijk. En rijden dan ook grote afstanden. Busvervoer is vaak dramatisch.
Heb ook wel meegemaakt dat reizigers de chauffeurs de weg moesten wijzen.