Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door maartenvdb
Vandaag om 10:47:10
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door FritsT
Vandaag om 10:40:15
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:33:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Rob Ellerman
Vandaag om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar door bask185
Vandaag om 10:27:39
Oud model gangbaar maken door Pauldg
Vandaag om 10:24:47
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 10:10:55
Ucci en IB1 met Itrain door bask185
Vandaag om 10:09:31
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door RikM
Vandaag om 10:01:56
Dat overkomt mij niet. door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:00:16
Fleischmania Nostalgia door Jelmer
Vandaag om 09:40:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 09:23:06
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door henk
Vandaag om 08:58:40
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Martijnstein
Vandaag om 08:57:02
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 08:49:17
Nieuwe forumgebruiker door Pauldg
Vandaag om 08:38:53
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Martijnstein
Vandaag om 08:15:36
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 08:00:23
Nieuw huis, nieuwe baan door Benelux795
Vandaag om 07:51:13
Roco modellen op aliexpress door Stefan88
02 November 2025, 22:54:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
02 November 2025, 22:23:40
Baanplan Belkamp H0 door Carl
02 November 2025, 21:21:23
R37 kondigt Franse Super Pacific NORD aan door sncf231e
02 November 2025, 20:59:48
Rondom Charlois door Alewijn
02 November 2025, 20:49:48
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
02 November 2025, 20:35:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Rob Ellerman
02 November 2025, 19:55:16
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Pauldg
02 November 2025, 19:54:42
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Brouwersbaan
02 November 2025, 19:38:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
02 November 2025, 19:16:49
Bahnstrecke 5867 door Paul1969
02 November 2025, 18:42:37
  

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 24203 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8583
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #255 Gepost op: 04 November 2024, 08:22:47 »
ik probeer helder te krijgen waarom het 4 maanden moet duren.
Omdat de NS treintjes wil laten rijden, dat is de reden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26892
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #256 Gepost op: 04 November 2024, 09:27:35 »
Inderdaad, ze willen 4 maanden met treintjes rijden, maar de reizigers mogen niet mee.
Het lijkt wel een modelspoorweg.  ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #257 Gepost op: 04 November 2024, 09:31:07 »
Klaas, ik denk niet dat er aan te ontsnappen valt, begrijp me goed. Voorwaarde om alles goed te laten verlopen voor reizigers is een goede organisatie van het busvervoer en dan met name in de trajectvoering. Ik schreef het al eerder.
Henk, de capaciteit is niet zoon punt. Veel mensen die hier na de grote verstoringen de trein nog nemen hebben geen auto of rijbewijs.
We gaan het wel zien allemaal.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8583
  • Spoor N
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #258 Gepost op: 04 November 2024, 10:14:01 »
Inderdaad, ze willen 4 maanden met treintjes rijden, maar de reizigers mogen niet mee.
Het lijkt wel een modelspoorweg.  ;D
Dat is wél wat er gedaan gaat worden. Het ombouwen en testen duurt niet heel lang, de rest van de tijd gaat de NS treintjes rijden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22639
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #259 Gepost op: 04 November 2024, 10:23:17 »
Klaas, ik denk niet dat er aan te ontsnappen valt, begrijp me goed. Voorwaarde om alles goed te laten verlopen voor reizigers is een goede organisatie van het busvervoer en dan met name in de trajectvoering. Ik schreef het al eerder.
Henk, de capaciteit is niet zoon punt. Veel mensen die hier na de grote verstoringen de trein nog nemen hebben geen auto of rijbewijs.
We gaan het wel zien allemaal.

Dat begrijp ik Huibert. Maar het betekent ook dat het busvervoer relatief vlot is af te handelen. Relatief hè. Het blijft meer tijd kosten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #260 Gepost op: 04 November 2024, 10:31:39 »
Klopt, Henk.  Het kan vlot en goed. Een minimum aan overlast staat of valt er mee.

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 236
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #261 Gepost op: 04 November 2024, 11:42:50 »
Heb tijdens de ombouw van de Hoekse lijn in plaats van 8 maanden met vervangend vervoer 2,5 jaar met het vervangend vervoer moeten reizen een rit wat nu 18 minuten duurt was tijdens het vervangend vervoer 60 min tot 75 minuten.
Het probleem was dat die bussen oud en versleten waren en bedoeld waren voor 8 maanden in plaats van de 2,5 jaar dat ze hebben gereden, en vaak ook geen chauffeurs beschikbaar.

Uiteindelijk hebben we er een mooie verbinding voor terug gekregen.

Ik hoop voor dje ombouw dat het vervangend vervoer in zeeland goed geregeld wordt, ook rekening houdend dat het langer kan duren dan de geplande 4 maanden.

Soms is het gewoon niet anders.

Groet Ronald.

Klaas, ik denk niet dat er aan te ontsnappen valt, begrijp me goed. Voorwaarde om alles goed te laten verlopen voor reizigers is een goede organisatie van het busvervoer en dan met name in de trajectvoering. Ik schreef het al eerder.
Henk, de capaciteit is niet zoon punt. Veel mensen die hier na de grote verstoringen de trein nog nemen hebben geen auto of rijbewijs.
We gaan het wel zien allemaal.

Zoals ik al eerder schreef, het vervangend vervoer moet goed geregeld zijn maar ook als er uitloop is van de werkzaamheden (ombouw).
Tijdens deze periode is de extra reistijd vervelend, maar men kan dan nog steeds van A naar B reizen.

Groet Ronald.

Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #262 Gepost op: 04 November 2024, 12:55:21 »
Van A nr B reizen zal altijd kunnen inderdaad, al is het via Bejing  :angel:  (y)
 In essentie heb je natuurlijk gelijk. Goed busvervoer is essentieel tot de hele ellende definitief voorbij is. Ik gaf eerder al aan hoe dat zou kunnen.


Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #264 Gepost op: 04 November 2024, 21:04:05 »
In dit rapport worden twee lijnen genoemd waar ETCS en ATB naast elkaar functioneerden. Hoe hebben ze dat dan gedaan? Er staat een opmerking bij over dual signalling. Stonden er dan dubbele seinen langs de baan? Of bedoelen ze daar een sein langs de baan en een ander in de cabine?
Één van die baanvakken was natuurlijk volledig nieuw en daar zijn dus nieuwe relaiskasten en een besturingsinstallatie neerzet die erop ontworpen zijn dat ze de functionaliteiten van ATB én ECTS aan kunnen sturen.

En bij het baanvak wat omgebouwd is vanuit baanbeveiliging met ATB, is eigenlijk gewoon de hele bestaande baanbeveiliging afgebroken en daarbij dus ook alles nieuw opgebouwd met dual signaling.

Maar het ombouwen naar Dual signaling, vergt wel wat miljoenen extra, voor een ondersteuning van een systeem wat je eigenlijk bedoeld uit te faseren.


Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26892
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #265 Gepost op: 04 November 2024, 21:05:42 »
Conclusie: het kan dus wel, maar is te duur.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4074
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #266 Gepost op: 04 November 2024, 21:10:37 »
Dat, en er is niet echt iets om die investering mee te staven.

Verhoudingsgewijs zijn de grootste kosten ook juist aan de relais installatie, aansturing daarvan en bedieningsinstallaties voor de treindienstleider, dat moet sowieso allemaal vervangen worden vanwege ETCS.

Wat er dan kwa ATB behouden en hergebruikt zou kunnen worden bij Dual signalling is niet meer dan wat kabels, railspoelen en de lassen in het spoor, maar dat heeft in zo'n totaal van een project praktisch geen waarde meer.


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8926
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #268 Gepost op: 04 November 2024, 21:11:52 »
Ik heb het nog niet voorbij zien komen, maar ligt het hele goederenverkeer gedurende die vier maanden ook stil?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26892
    • Pagina van klaas
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #269 Gepost op: 04 November 2024, 21:21:46 »
Dat, en er is niet echt iets om die investering mee te staven.
Waarom hebben ze het dan bij Amsterdam-Utrecht en de Hanzelijn wel gedaan? Was dat om te kijken of het kon, of zat daar een andere gedachte achter?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.