Ik moet denken aan het traject Ede-Wageningen naar Amersfoort, zou dat niet bruikbaar zijn voor testen? Daar rijden zowel goederen- als personentreinen en af en aankoppelen is prima te organiseren in bv Ede-Wageningen. Tot Barneveld Noord is het geheel stand-a-lone bruikbaar, goederentreinen kunnen dan rijden tussen Barneveld Centrum en Lunteren (en misschien zelfs Ede Wageningen) ivm kopmaken. Ik denk minder impact voor het aantal reizigers en daarnaast kan je ook testen met enkel spoor (hoe gaat ERMTS daarmee om?). Het enige is, NS rijdt daar niet, maar ook anderen zullen getraind moeten worden denk ik?
Criterium 2: Enkelsporige baanvakkenEnkelsporige baanvakken zijn minder druk bereden dan dubbelsporige baanvakken, anders waren ze weldubbelsporig uitgevoerd. Daarmee lijken het aantrekkelijke locaties om te onderzoeken. Enkelsporige baanvakkenzijn echter vaak alsnog druk, juist omdat ze enkelsporig zijn. Verkeer in twee richtingen moet kunnen rijden op datene stuk spoor. Ter plaatse van stopplaatsen is er vaak een stuk dubbelspoor waar de treinen uit detegengestelde richtingen elkaar kunnen passeren. Daarbij zijn er vaak geen of weinig overloopwissels ofuitwijkmogelijkheden.Enkelsporige baanvakken bevatten minder capaciteit om de testen uit te voeren dan dubbelsporige baanvakken.Daarmee is er onvoldoende vrije ruimte om te testen. Doordat er geen vrije ruimte is, moet het testen uitwijkennaar momenten waarop het baanvak niet gebruikt wordt, bijvoorbeeld de nacht. Als eerste benadering denkt detaskforce dat je op een dubbelsporig baanvak in dezelfde tijd twee keer zoveel testen kan uitvoeren als op eenenkelsporig baanvak. Een enkelsporig baanvak is daarmee twee keer zo lang buiten dienst en het testen zal eenlangere doorlooptijd hebben. Daarbij geldt dat de testtijd op het proefbaanvak op het kritieke pad van deprogrammaplanning zit.Gezien het bovenstaande kiest de taskforce ervoor eerst te verkennen of er dubbelsporige baanvakken zijn diegeschikt zijn als proefbaanvak. Pas als die er niet zijn, onderzoekt de taskforce of enkelsporige baanvakken inaanmerking voor verder onderzoek.
ik geloof niet dat je helemaal begrijp wat ik schrijf mijn reactie was op Thom. hij stelde dat er gemengd vervoer moest plaats vinden. mijn antwoord dat dat er dus niet is als je de personentreinen stillegt en dat er dan ook geen sprake is van een realistisch treinbeeld. Het wordt gecreëerd voor de test. en dat kun je dan overal doen
Maar het gebeurd niet overal maar juist hier omdat.. precies, de maatschappelijke impact als het minste gezien wordt als het in zeeland gebeurd.en precies dat was wat ik bedoelde met de onderzoeksvraag: waar is de impact het laagste? met deze en deze en deze randvoorwaarden. dan kom je automatisch op zeeland uit.had er in de onderzoeksvraag gestaan dat er geen single point of failure gecreëerd mag worden dan kan het niet meer in zeeland plaats vinden . dus ja, de vraag heeft er wel degelijk mee te maken.
ik denk niet dat dat helemaal vergelijkbaar is, daarmee sluit je geen provincie af en ik wil voorstellen geen externe dingen erbij te betrekken anders kan ik ook wel beginnen over de marine kazerne en de bouw van de nieuwe kerncentrales
Er zijn vast wel enkele museumlijnen die geen enkel bezwaar zouden hebben als er boven hun emplacement voor 4 maanden bovenleiding zou worden gespannen. Ik denk aan iets als VSM of STAR , je zit niemand in de weg en de klanten hebben op de reguliere lijnen geen hinder
de keuze voor de zeeuwse lijn is dat er bij ons al regulier verkeer is. Maar daar is dus geen sprake van, er wordt een testbedrijf ingericht.
3 zaken die met elkaar samenhangen maar feitelijk onjuist zijn:De snelweg tussen Goes en Vlissingen ligt slechts op een stukje van een paar kilometer bij Arnemuiden naast het spoor.De reistijd Goes - Vlissingen is met de trein 18 minuten. Dus een leerling van bijvoorbeeld Goes die naar de HZ in Vlissingen gaat is maar 18 minuten treinen kwijt. Een bus zal er +/- 45 minuten over doen. (minstens 37 minuten rijtijd en in totaal 8 minuten instap/uitstap tijd op 3 tussenliggende station). Dit zijn reistijden buiten de spits om. Gedurende de spits moet je om bijvoorbeeld Goes binnen te kunnen rijden zeker een extra 20 minuten erbij optellen.In het kort ben je per dag als scholier meer dan 1 a 1,5 uur extra kwijt aan reistijd. Ik noem dat een behoorlijke overlast. De criteria dat het slechts om een beperkte groep reizigers gaat is rond uit discriminerend.Helaas is er verder geen uitwijk mogelijkheid. Het is als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer geen andere mogelijkheid of je moet een fiets/bromfiets nemen. Terwijl in andere Randstedelijke tracés wel degelijk goede alternatieven zijn met de trein. Mits goed afgestemd in de dienstregelingen van de NS (en die kunnen ze nu al gaan inplannen) zal dat hooguit een extra 10 a 20 minuten reistijd opleveren....
vervolgens wordt het alternatieve busvervoer over de enige resterende alternatieve verbinding geleid en je creëert een singel point of failure.als daar dan wat gebeurd is er GEEN vervoer meer. Als je gewoon eens de nieuwsberichten bekijkt dan zie je dat die A58 regelmatig gestremd is. hier en hier zomaar 2 voorbeelden van de afgelopen tijd.Nu kunnen we hier een hoop over en weer discussieren over de proef en maatschappelijk impact maar dat veranderd niks aan de gevolgen van zo'n proef.Nu begrijp ik uit een hoop van de reacties hier dat die paar honderdduizend inwoners van de provincie Zeeland er niet toe doen en dat is precies waarom Zeeuwen dit niet zo grappig vinden.Maar dat moeten wij accepteren want ja, het zijn maar weinig mensen ook al gaat het hier om een hele provincie. de opmerkingen van Rick zoals Een oplossing is om het tweede spoor naar Vlissingen op te breken, dan is de lijn niet meer geschikt. laat duidelijk zien dat er geen behoefte is om hier over een inhoudelijke discussie te voeren en ik zal me dan ook van verdere discussie onthouden. Wel wil ik nog 1 ding meegeven: ik heb het over de onderzoeksvraag die ten grondslag ligt aan de ermts test, niet de de onderzoeksopdracht voor een alternatieve locatie.
Thom, punt is dat de hele provincie drie uitvalswegen heeft. A58, N57 en N59. Op al die wegen vinden met enige regelmaat ernstige aanrijdingen plaats. Wegconstructie en tourisme (wegonbekendheid) zijn veelal de oorzaak. In de rest van Nederland is het aantal wegen en alternatieven echt groter.
De groepsgrootte erbij halen als extra factor is discriminerend en mag niet meegenomen worden.
Nu begrijp ik uit een hoop van de reacties hier dat die paar honderdduizend inwoners van de provincie Zeeland er niet toe doen en dat is precies waarom Zeeuwen dit niet zo grappig vinden.Maar dat moeten wij accepteren want ja, het zijn maar weinig