Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jan Bennink
Vandaag om 11:56:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 11:45:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door RetroJack
Vandaag om 11:43:59
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Tommy666
Vandaag om 11:40:26
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:09:37
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:46:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 10:41:00
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 09:17:31
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54

Auteur Topic: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029  (gelezen 21850 keer)

spoorzeven

• Offline Offline
Re: Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029
« Reactie #150 Gepost op: 23 October 2024, 13:03:40 »
Klaas, in reactie #48 staat een link naar het rapport, Toen ik dat had gelezen, werd het mij wel duidelijk. Men heeft echt wel serieus onderzocht waar het zou kunnen.
Groet, Frank

Thom

• Offline Offline
« Reactie #151 Gepost op: 23 October 2024, 15:57:04 »
Thom, kun je dan helder maken waarom de test per se op de Zeeuwse lijn moet plaatsvinden (of op een soortgelijke lijn)
Want uit de berichtgeving is mij nog steeds niet duidelijk wat ze precies gaan doen, waarom dat nergens anders kan en waarom het 4 maanden moet gaan duren.
Dat is inmiddels wel al aan bod gekomen in het topic hier, maar ik kan nogwel wat dingen opsommen, waaronder;

- Een baanvak, omgebouwd vanaf ATB naar ETCS only van de versie die in de toekomst uitgerold gaat worden.
- Een traject waar NS materieel kan rijden, dus met bovenleiding.
- Gemengd Reizigers en Goederen.
- Een omgeving met alle realistisch voorkomen gebeurtenissen en aspecten die er in de praktijk bij komen kijken.
- Een emplacement waar gerangeerd word, bijgeplaatst en afgetrapt.
- Op landelijke schaal bekeken, zo'n laag mogelijk hinder voor reizigers.
- En een kostenplaatje, ergens een museumlijn elektrificeren en van ETCS is een investering die zich niet loont en ettelijke miljoenen kost en nog steeds geen realistische situatie oplevert. Als je een bestaande lijn ombouwt dan heb je daarna nog wat aan die investering natuurlijk want dat blijft dan gewoon in gebruik.

En zo is er nogwel meer te bedenken.
« Laatst bewerkt op: 23 October 2024, 16:00:03 door Thom »

henk

• Online Online
« Reactie #152 Gepost op: 23 October 2024, 16:02:25 »
Klaas, in reactie #48 staat een link naar het rapport, Toen ik dat had gelezen, werd het mij wel duidelijk. Men heeft echt wel serieus onderzocht waar het zou kunnen.

Exact. Het zou wel handig zijn als mensen het rapport even lezen. De discussie hier gaat vaak over een enkel element dat dan best ergens anders had gekund. Maar het gaat dus om de combinatie van eisen.
Hoef je het er nog steeds niet mee eens te zijn. Maar er is echt wel over nagedacht.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #153 Gepost op: 23 October 2024, 18:20:28 »
Wat een een beetje een rode draad in dit topic aan het worden is,
is dat als men niet goed helder heeft en begrijpt wat het idee idee achter het testen daar, is je daar ook helemaal niet over kunt oordelen.

Ik zie hier allerlei voorstellen dat het allemaal ook wel ergens anders kan, maar bij werkelijk al die alternatieven ontbreekt het wel aan allerlei zaken waardoor je daarmee gewoon niet kunt testen wat hier de uiteindelijk de doelstelling is.
Eens. Het lijkt me ook dat er erg vanuit de modelbouwwereld wordt gedacht, waar het veel eenvoudiger is om even een bovenleiding of een extra spoor aan te leggen. Zeker een extra spoor heeft met nogal wat (on)praktische zaken te maken als omgevingsplan, benodigde onderzoeken voor het wijzigen daarvan, eigendomssituatie, omwonenden die er tegen gaan protesteren, belastbaarheid van de grond, aanleggen ballastbed, afwatering (vaak ligt er naast het bestaande spoor een sloot, als je er nog een spoor naast wilt leggen, moet je die sloot verplaatsen), en ik zie er vast nog een hoop over het hoofd.
Grt, Wim

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #154 Gepost op: 23 October 2024, 20:19:05 »
De uitleg waarom en waarvoor is heel mooi en helder. Technisch gezien helemaal OK maar waarom moet dat in Zeeland gebeuren??? Het gaat namelijk niet om het technische gedeelte! Het gaat om het maatschappelijke gedeelte. Een statenlid heeft zogenaamd een compensatie er uit gehaald maar dat is een wassen neus (zoals eerder te zien is in dit draadje).

Iedereen begrijpt het technische element en de vooruitgang op het spoor doch niemand begrijpt waarom het juist in Zeeland moet gebeuren en waarom de staatssecretaris en spoor bedrijven niet een oplossing hebben gezocht die de burger/passagiers niet raken. Want voor die passagier is het lood om oud ijzer welk veiligheidssysteem er wordt gehanteerd. Hij/Zij wil alleen maar van A naar B in X tij en betaald daar echt wel heel veel geld voor.

Mogelijkheid. Tussen Damport (Gent) en Terneuzen missen we maar 10 km spoor aan de linker oever van het kanaal. Trek het door, maak het dubbel spoors en onder de draad (een groot gedeelte ligt al onder de draad). En je kan je hart ophalen met testen. Mooie catch is de samenwerking met België hiervoor en ontsluiting van Zeeuws Vlaanderen voor passagier vervoer per trein (ook die zit al jaren in de pen).
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #155 Gepost op: 23 October 2024, 20:24:10 »
Dat is inmiddels wel al aan bod gekomen in het topic hier, maar ik kan nog wel wat dingen opsommen, waaronder;

- Gemengd Reizigers en Goederen.
- Een omgeving met alle realistisch voorkomen gebeurtenissen en aspecten die er in de praktijk bij komen kijken.
- Op landelijke schaal bekeken, zo'n laag mogelijk hinder voor reizigers.

je beseft ook dat je aan nog wat dingen nu voorbij gaat?

Citaat
gemend vervoer?
er mogen geen treinen rijden. dus hoe dan gemengd vervoer...

Citaat
Een omgeving met alle realistisch voorkomen gebeurtenissen en aspecten die er in de praktijk bij komen kijken.

das mooi, maar als je er een speciale dienstregeling voor gaat maken is er dus helemaal niets realistisch aan. of rijd alles volgens dienstregeling, alleen in dit geval leeg?

Citaat
Op landelijke schaal bekeken, zo'n laag mogelijk hinder voor reizigers.

en dat is nu precies ons punt als zeeuwen!! gooi het maar daar want dan heeft de rest van het land er geen last van..
Dat dit de ENIGE openbaarvervoer onsluiting is leg je maar even naast je neer omdat dat beter uit komt.

En wat betreft dat rapport. leuk, maar ik heb iets teveel ervaring in dit soort zaken om niet te weten dat je je onderzoeksvraag zo in kunt richten dat je de uitkomst al stuurt.
nee, de realiteit is gewoon dat zeeland minder belangrijk is. We hebben 1 spoorlijn en 1 snelweg en daar sluit je er 1 van af..

en verder sluit ik me aan bij wat Bart zegt ;)
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Wil uit ZO drenthe

• Offline Offline
« Reactie #156 Gepost op: 23 October 2024, 20:58:10 »
Ja da's die PVV staatssecretaris van "minder minder".  ;D ;D

Maar meer serieus: er rijden in plaats daarvan bussen dus wat is het probleem?

De bussen, dat is een groot probleem.
Met een meer dan honderd jaar oude interieur opstelling.
Ja en goeie airconditioning, jongens, koud in de winter, warm in de zomer en altijd beslagen ramen in de lente en de herfst.
Keiharde zittingen en in de spits worden er veel te veel mensen toe gelaten. Doorschuiven naar achteren wordt er al honderd jaar geroepen.
Je vliegt nog steeds van de achterbank bij elke hobbel.
Studenten reizen met bagage met daarin de schone was door moeders gewassen.
Voor bagage is er tijdens de spits al helemaal geen plek.
En altijd is er wel een asociaal, die zijn irritante muziek veel te hard heeft staan.
Die herrie uit zijn of haar koptelefoon is tot voorin de bus te horen.

Trouwens in heel Nederland rijden de treinen gewoon door tijdens onderhoud en wordt er geen enkel baanvak stil gelegd voor onderhoud.
Dus waarom kent dat niet in Zeeland. Stom!!!

Ik ga niet het hele draadje doorlezen.

Groetjes
Wil
De nieuwe treintafels staan op hun plek. De eerste rails ligt er

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #157 Gepost op: 23 October 2024, 21:30:05 »
Treinvervangende bussen zijn doorgaans tourbussen, geen lijnbussen.
Good vervangend busvervoer is cruciaal. Snel vervoer essentieel.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #158 Gepost op: 23 October 2024, 21:37:44 »
...
Hoe denk je dat er iets getest kan worden als er geen treinen rijden?

Citaat
das mooi, maar als je er een speciale dienstregeling voor gaat maken is er dus helemaal niets realistisch aan. of rijd alles volgens dienstregeling, alleen in dit geval leeg?
Ja...
Buiten dat, waarom is een speciale dienstregeling niet realistisch? Er zijn baanvakken waar twee treinen per uur rijden en baanvakken waar er twaalf per uur rijden op twee sporen.

Voor de mensen die roepen dat er ook met simulatoren gewerkt kan worden, dat is dus stap 1. Anders had er wel in Amersfoort getest kunnen worden.

Citaat
En wat betreft dat rapport. leuk, maar ik heb iets teveel ervaring in dit soort zaken om niet te weten dat je je onderzoeksvraag zo in kunt richten dat je de uitkomst al stuurt.
Kan je me de onderzoeksvraag vertellen, je reactie geeft me namelijk niet het idee dat je het rapport ook gelezen hebt.

Citaat
nee, de realiteit is gewoon dat zeeland minder belangrijk is. We hebben 1 spoorlijn en 1 snelweg en daar sluit je er 1 van af..
Nou ja, dat is wel waar. In Zeeland hebben nu eenmaal de minste mensen er last van. Nu niet zeggen dat mij dat goed uitkomt, ik had als idee om Haarlem - Uitgeest (eigenlijk Bloemendaal - Heemskerk) te gebruiken. Daar is goederenvervoer én zijn er omleidingsmogelijkheden maar kennelijk geen geschikt emplacement.

De uitleg waarom en waarvoor is heel mooi en helder. Technisch gezien helemaal OK maar waarom moet dat in Zeeland gebeuren??? Het gaat namelijk niet om het technische gedeelte! Het gaat om het maatschappelijke gedeelte.
Voor Zeeland kan ook iedere andere provincie of regio gelezen worden.

Citaat
Mogelijkheid. Tussen Damport (Gent) en Terneuzen missen we maar 10 km spoor aan de linker oever van het kanaal. Trek het door, maak het dubbel spoors en onder de draad (een groot gedeelte ligt al onder de draad). En je kan je hart ophalen met testen. Mooie catch is de samenwerking met België hiervoor en ontsluiting van Zeeuws Vlaanderen voor passagier vervoer per trein (ook die zit al jaren in de pen).
En dat is onbereikbaar voor al het materieel in Nederland.

Trouwens in heel Nederland rijden de treinen gewoon door tijdens onderhoud en wordt er geen enkel baanvak stil gelegd voor onderhoud.

Het doorlezen is misschien wel handig voor je hiermee komt, dit is geen onderhoud en nergens rijden de treinen door als er onderhoud is.

Kan dat hele spul niet gewoon bij de SGB worden getest? Bouwen ze gelijk de lijn ff om naar tweesporig met boveneliding tot Hoedekens en enkelspoor zonde bvl tot de vlissingse haven via Borssele. Vreselijk veel vliegen in 1 klap.
Dan zijn die 1100'n ook eindelijk bruikbaar. :)

Volgens mij sla je de spijker op zijn kop, Thom. Bovendien, ik heb dat al eens geschreven hier, wat zijn vier maanden vergeleken met de dertig maanden van de Hoekse Lijn en straks negen maanden bij Alphen aan den Rijn?
Bij de bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden ging de route voor het wegverkeer in 2018 voor één jaar dicht. Na drie jaar werd de route weer vrijgegeven voor wandelaars en fietsers, met de auto mag je er nog steeds niet langs. Geef mij die vier maanden maar.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

mDDM

• Offline Offline
« Reactie #159 Gepost op: 23 October 2024, 21:42:46 »
Ach, wat is 4 maanden vergeleken met de 9 maanden dat Utrecht-Leiden (1e resp. 5e station van NL) er straks uitligt vanwege het simpele vervangen van een draaibrug.  ;D ;D

PrutsRail is echt vergeten waarvoor ze op aarde zijn... :( :(

Duikeend

• Team forummoderators
  • Offline Offline
« Reactie #160 Gepost op: 24 October 2024, 01:05:33 »
...
Hoe denk je dat er iets getest kan worden als er geen treinen rijden?
 Ja...
...

ik geloof niet dat je helemaal begrijp wat ik schrijf ;) mijn reactie was op Thom. hij stelde dat er gemengd vervoer moest plaats vinden. mijn antwoord dat dat er dus niet is als je de personentreinen stillegt en dat er dan ook geen sprake is van een realistisch treinbeeld. Het wordt gecreëerd voor de test. en dat kun je dan overal doen ;)

Maar het gebeurd niet overal maar juist hier omdat.. precies, de maatschappelijke impact als het minste gezien wordt als het in zeeland gebeurd.
en precies dat was wat ik bedoelde met de onderzoeksvraag: waar is de impact het laagste? met deze en deze en deze randvoorwaarden. dan kom je automatisch op zeeland uit.
had er in de onderzoeksvraag gestaan dat er geen single point of failure gecreëerd mag worden dan kan het niet meer in zeeland plaats vinden ;).
dus ja, de vraag heeft er wel degelijk mee te maken.

en het is precies dat creëren van een single point of failure en het onbegrip in de rest van Nederland waar veel Zeeuwen tegen ageren.
en kom nu alsjeblieft niet met allerlei provinciale weggetjes die er ook liggen. deze zijn het grootste deel van de tijd in gebruik door lekker tuffende toeristen die denken dat de helft van de toegestane snelheid wel genoeg is.

Het is gewoon een feit dat Zeeland zeer slecht ontsloten is kijk maar eens naar onderstaande kaarten:

Bij de bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden ging de route voor het wegverkeer in 2018 voor één jaar dicht. Na drie jaar werd de route weer vrijgegeven voor wandelaars en fietsers, met de auto mag je er nog steeds niet langs. Geef mij die vier maanden maar.

ik denk niet dat dat helemaal vergelijkbaar is, daarmee sluit je geen provincie af ;)

en ik wil voorstellen geen externe dingen erbij te betrekken anders kan ik ook wel beginnen over de marine kazerne en de bouw van de nieuwe kerncentrales  ;D
« Laatst bewerkt op: 24 October 2024, 01:07:07 door Duikeend »
Groetjes, Ferenc

mijn knutsels, 1500 in parts en een
hondekop

Thom

• Offline Offline
« Reactie #161 Gepost op: 24 October 2024, 01:56:46 »
je beseft ook dat je aan nog wat dingen nu voorbij gaat?
Omdat de 4 maanden gaat over een totale periode van de ombouw en en het testen.
En dat er in die tijd geen reizigers vervoerd kunnen worden (want daar gaat het over), betekend niet dat er geen lege reizigers treinen en goederentreinen test kunnen rijden.
En hoe had je dan bedacht dat men een testperiode ging houden, zonder dat er treinen zouden rijden?

Citaat

Daar kan het goed op neer gaan komen ja.
Citaat

en dat is nu precies ons punt als zeeuwen!! gooi het maar daar want dan heeft de rest van het land er geen last van..
Dat dit de ENIGE openbaarvervoer onsluiting is leg je maar even naast je neer omdat dat beter uit komt.
[knip]

en verder sluit ik me aan bij wat Bart zegt ;)
Aha, feitelijk zeg je dat van jou dus iedereen in de rest van Nederland er flink last van mag hebben, als jij als zelf als Zeeuw er maar geen last van hebt...?
Het heeft helemaal geen ene klap te maken met dat Zeeland minder belangrijk is, dat is gewoon een misplaatst onderbuik gevoel.

Heel simpel, het zal érgens moeten gaan gebeuren en dan ga je dat natuurlijk niet doen op de drukste spoorlijn van Nederland waar het alternatief busvervoer een onmogelijkheid wordt door de reizigersaantallen die vervoerd moeten worden over een dichtgeslibd wegennetwerk.

Nee, overlast houdt altijd wel iemand ervan en dan snap ik een keuze voor de Zeeuwse lijn best wel als daar alle omstandigheden zijn die gevraagd zijn, het aantal reizigers wat er overlast van krijgt lager zijn dan elders en alternatief busvervoer prima te organiseren is met een praktisch parallel liggende snelweg aan het spoor.

Groetjes
Wil
Dat is ook niet waar,
praktisch elk weekeind zijn er  baanvakken gestremd door werkzaamheden en zelfs recent hebben er 3 weken totaal géén treinen gereden naar Amersfoort Centraal en nogeens 2 weken daarboven was er maar gedeelte treinverkeer daar.
« Laatst bewerkt op: 24 October 2024, 02:04:46 door Thom »

BartvD

• Offline Offline
  • Relax, it is only a hobby.
« Reactie #162 Gepost op: 24 October 2024, 09:54:08 »
Citaat
Aha, feitelijk zeg je dat van jou dus iedereen in de rest van Nederland er flink last van mag hebben, als jij als zelf als Zeeuw er maar geen last van hebt...?
Het heeft helemaal geen ene klap te maken met dat Zeeland minder belangrijk is, dat is gewoon een misplaatst onderbuik gevoel.

Heel simpel, het zal érgens moeten gaan gebeuren en dan ga je dat natuurlijk niet doen op de drukste spoorlijn van Nederland waar het alternatief busvervoer een onmogelijkheid wordt door de reizigersaantallen die vervoerd moeten worden over een dichtgeslibd wegennetwerk.

Nee, overlast houdt altijd wel iemand ervan en dan snap ik een keuze voor de Zeeuwse lijn best wel als daar alle omstandigheden zijn die gevraagd zijn, het aantal reizigers wat er overlast van krijgt lager zijn dan elders en alternatief busvervoer prima te organiseren is met een praktisch parallel liggende snelweg aan het spoor.

3 zaken die met elkaar samenhangen maar feitelijk onjuist zijn:
De snelweg tussen Goes en Vlissingen ligt slechts op een stukje van een paar kilometer bij Arnemuiden naast het spoor.
De reistijd Goes - Vlissingen is met de trein 18 minuten. Dus een leerling van bijvoorbeeld Goes die naar de HZ in Vlissingen gaat is maar 18 minuten treinen kwijt. Een bus zal er +/- 45 minuten over doen. (minstens 37 minuten rijtijd en in totaal 8 minuten instap/uitstap tijd op 3 tussenliggende station). Dit zijn reistijden buiten de spits om. Gedurende de spits moet je om bijvoorbeeld Goes binnen te kunnen rijden zeker een extra 20 minuten erbij optellen.

In het kort ben je per dag als scholier meer dan 1 a 1,5 uur extra kwijt aan reistijd. Ik noem dat een behoorlijke overlast. De criteria dat het slechts om een beperkte groep reizigers gaat is rond uit discriminerend.

Helaas is er verder geen uitwijk mogelijkheid. Het is als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer geen andere mogelijkheid of je moet een fiets/bromfiets nemen. Terwijl in andere Randstedelijke tracés wel degelijk goede alternatieven zijn met de trein. Mits goed afgestemd in de dienstregelingen van de NS (en die kunnen ze nu al gaan inplannen) zal dat hooguit een extra 10 a 20 minuten reistijd opleveren....
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

spoorijzer

• Offline Offline
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
« Reactie #163 Gepost op: 24 October 2024, 10:13:13 »
Ik moet denken aan het traject Ede-Wageningen naar Amersfoort, zou dat niet bruikbaar zijn voor testen? Daar rijden zowel goederen- als personentreinen en af en aankoppelen is prima te organiseren in bv Ede-Wageningen. Tot Barneveld Noord is het geheel stand-a-lone bruikbaar, goederentreinen kunnen dan rijden tussen Barneveld Centrum en Lunteren (en misschien zelfs Ede Wageningen) ivm kopmaken.

Ik denk minder impact voor het aantal reizigers en daarnaast kan je ook testen met enkel spoor (hoe gaat ERMTS daarmee om?). Het enige is, NS rijdt daar niet, maar ook anderen zullen getraind moeten worden denk ik?

Groeten,
Rogier

Ben

• Offline Offline
« Reactie #164 Gepost op: 24 October 2024, 10:23:32 »

De criteria dat het slechts om een beperkte groep reizigers gaat is rond uit discriminerend.

Van discriminatie is geen sprake. En het gaat inderdaad om een beperkte groep reizigers namelijk die tussen Goes en Vlissingen. Die krijgen inderdaad langere reistijd vanwege alternatief busvervoer, so what, hoe erg is dat?