Thom, kun je dan helder maken waarom de test per se op de Zeeuwse lijn moet plaatsvinden (of op een soortgelijke lijn)Want uit de berichtgeving is mij nog steeds niet duidelijk wat ze precies gaan doen, waarom dat nergens anders kan en waarom het 4 maanden moet gaan duren.
Klaas, in reactie #48 staat een link naar het rapport, Toen ik dat had gelezen, werd het mij wel duidelijk. Men heeft echt wel serieus onderzocht waar het zou kunnen.
Wat een een beetje een rode draad in dit topic aan het worden is, is dat als men niet goed helder heeft en begrijpt wat het idee idee achter het testen daar, is je daar ook helemaal niet over kunt oordelen.Ik zie hier allerlei voorstellen dat het allemaal ook wel ergens anders kan, maar bij werkelijk al die alternatieven ontbreekt het wel aan allerlei zaken waardoor je daarmee gewoon niet kunt testen wat hier de uiteindelijk de doelstelling is.
Dat is inmiddels wel al aan bod gekomen in het topic hier, maar ik kan nog wel wat dingen opsommen, waaronder;- Gemengd Reizigers en Goederen.- Een omgeving met alle realistisch voorkomen gebeurtenissen en aspecten die er in de praktijk bij komen kijken.- Op landelijke schaal bekeken, zo'n laag mogelijk hinder voor reizigers.
gemend vervoer?
Een omgeving met alle realistisch voorkomen gebeurtenissen en aspecten die er in de praktijk bij komen kijken.
Op landelijke schaal bekeken, zo'n laag mogelijk hinder voor reizigers.
Ja da's die PVV staatssecretaris van "minder minder". Maar meer serieus: er rijden in plaats daarvan bussen dus wat is het probleem?
er mogen geen treinen rijden. dus hoe dan gemengd vervoer...
das mooi, maar als je er een speciale dienstregeling voor gaat maken is er dus helemaal niets realistisch aan. of rijd alles volgens dienstregeling, alleen in dit geval leeg?
En wat betreft dat rapport. leuk, maar ik heb iets teveel ervaring in dit soort zaken om niet te weten dat je je onderzoeksvraag zo in kunt richten dat je de uitkomst al stuurt.
nee, de realiteit is gewoon dat zeeland minder belangrijk is. We hebben 1 spoorlijn en 1 snelweg en daar sluit je er 1 van af..
De uitleg waarom en waarvoor is heel mooi en helder. Technisch gezien helemaal OK maar waarom moet dat in Zeeland gebeuren??? Het gaat namelijk niet om het technische gedeelte! Het gaat om het maatschappelijke gedeelte.
Mogelijkheid. Tussen Damport (Gent) en Terneuzen missen we maar 10 km spoor aan de linker oever van het kanaal. Trek het door, maak het dubbel spoors en onder de draad (een groot gedeelte ligt al onder de draad). En je kan je hart ophalen met testen. Mooie catch is de samenwerking met België hiervoor en ontsluiting van Zeeuws Vlaanderen voor passagier vervoer per trein (ook die zit al jaren in de pen).
Trouwens in heel Nederland rijden de treinen gewoon door tijdens onderhoud en wordt er geen enkel baanvak stil gelegd voor onderhoud.Dus waarom kent dat niet in Zeeland. Stom!!!Ik ga niet het hele draadje doorlezen.
Kan dat hele spul niet gewoon bij de SGB worden getest? Bouwen ze gelijk de lijn ff om naar tweesporig met boveneliding tot Hoedekens en enkelspoor zonde bvl tot de vlissingse haven via Borssele. Vreselijk veel vliegen in 1 klap.
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop, Thom. Bovendien, ik heb dat al eens geschreven hier, wat zijn vier maanden vergeleken met de dertig maanden van de Hoekse Lijn en straks negen maanden bij Alphen aan den Rijn?
...Hoe denk je dat er iets getest kan worden als er geen treinen rijden? Ja......
Bij de bouw van de nieuwe zeesluis in IJmuiden ging de route voor het wegverkeer in 2018 voor één jaar dicht. Na drie jaar werd de route weer vrijgegeven voor wandelaars en fietsers, met de auto mag je er nog steeds niet langs. Geef mij die vier maanden maar.
je beseft ook dat je aan nog wat dingen nu voorbij gaat? er mogen geen treinen rijden. dus hoe dan gemengd vervoer...
en dat is nu precies ons punt als zeeuwen!! gooi het maar daar want dan heeft de rest van het land er geen last van..Dat dit de ENIGE openbaarvervoer onsluiting is leg je maar even naast je neer omdat dat beter uit komt. [knip]nee, de realiteit is gewoon dat zeeland minder belangrijk is. We hebben 1 spoorlijn en 1 snelweg en daar sluit je er 1 van af.. en verder sluit ik me aan bij wat Bart zegt
Trouwens in heel Nederland rijden de treinen gewoon door tijdens onderhoud en wordt er geen enkel baanvak stil gelegd voor onderhoud.Dus waarom kent dat niet in Zeeland. Stom!!!Ik ga niet het hele draadje doorlezen.GroetjesWil
Aha, feitelijk zeg je dat van jou dus iedereen in de rest van Nederland er flink last van mag hebben, als jij als zelf als Zeeuw er maar geen last van hebt...?Het heeft helemaal geen ene klap te maken met dat Zeeland minder belangrijk is, dat is gewoon een misplaatst onderbuik gevoel.Heel simpel, het zal érgens moeten gaan gebeuren en dan ga je dat natuurlijk niet doen op de drukste spoorlijn van Nederland waar het alternatief busvervoer een onmogelijkheid wordt door de reizigersaantallen die vervoerd moeten worden over een dichtgeslibd wegennetwerk.Nee, overlast houdt altijd wel iemand ervan en dan snap ik een keuze voor de Zeeuwse lijn best wel als daar alle omstandigheden zijn die gevraagd zijn, het aantal reizigers wat er overlast van krijgt lager zijn dan elders en alternatief busvervoer prima te organiseren is met een praktisch parallel liggende snelweg aan het spoor.
De criteria dat het slechts om een beperkte groep reizigers gaat is rond uit discriminerend.