Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Göhrener Viaduct door grossraumwagen
Vandaag om 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
Vandaag om 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
Vandaag om 22:05:41
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 22:01:58
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 21:46:09
Dat overkomt mij niet. door MOVisser
Vandaag om 21:43:59
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12

Auteur Topic: Hookyville (schaal N)  (gelezen 259298 keer)

Hookies

• Offline Offline
    • De bouw van Hookyville in schaal N (updated 25 januari 2010)
Re:Hookyville (schaal N)
« Reactie #840 Gepost op: 01 February 2013, 23:14:24 »
Een knipje met een stevige schaar was genoeg, Robin.

Even wat nachtelijke plaatjes, geschoten uit diverse hoeken. Beetje apart dat zelfs de politie zich zonder verlichting op straat begeeft.

Ik heb nog ruimte om één lantaarn neer te zetten. Misschien dat het donker van de nacht een idee oplevert. Zelf denk ik dat er ergens op de weg naar de parkeergarage nog wel eentje kan staan. Links op de hoek bij het hoekhuis komt ook een straatlantaarn, maar die staat nog net op een ander deel en dus niet op deze uitneembare module.
Natuurlijk krijgen de panden zelf ook nog verlichting, maar dat komt te zijner tijd. Nu eerst de plaats voor de twee rechter stadspanden in orde maken.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #841 Gepost op: 20 February 2013, 13:42:17 »
Even een tijdje stil geweest en dat zal na vandaag wel weer een paar weken zo zijn. Niettemin toch nog het een en ander kunnen doen. De gemeente Hookyville heeft behoorlijk geïnvesteerd in de veiligheid door kolossale wandlantaarns aan te schaffen. Eentje is al in bedrijf bij de trap naar de parkeergarage. De lantaarn helpt niet alleen de voetgangertjes, maar ook de automobilisten. Voor de voetgangers is er al een voetpad aangebracht van de trap tot in de parkeergarage. Stoepranden volgen nog. Achter de trap is dan nog ruimte voor wat groen gras en een paar bomen. Dat moet dus nog gebeuren, hoewel de stoeprand al klaar ligt. Weg naar de parkeergarage moet nog onder handen worden genomen. De tweede kolossale wandlantaarn komt te hangen aan het eind van het doodlopende steegje voorlangs de Manhattan Club. Dat maakt het daar ook wat veiliger. Nou ja, nog zat te doen aan één zo'n klein ding op je baan,  :)

Dan nog even twee foto's (de lantaarnpalen lijken wat scheef te staan, maar dat staan de huizen ook. Module ligt niet recht doordat er wat draden onderdoor lopen aan de ene kant):

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 | Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | tijdperk: laat IV en V, museumlijn uit III | Hoofdzakelijk Duits georiënteerd.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #842 Gepost op: 20 February 2013, 23:49:57 »
Nog even een nachtshotje:

Mvg,
Martin

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #843 Gepost op: 21 February 2013, 17:47:29 »
De Gärtner van de gemeente Hookyville is blijkbaar in actie geweest, want ineens verschenen er twee bomen en wat groen (in verschillende kleuren) langs de muur en de trap en aan de binnenzijde van de trottoirband. Ook is een deel van de deklaag van de muur aangebracht. De verrassingen zijn de wereld nog niet uit. Overigens denk ik erover om een van de twee bomen nog een slagje te draaien. Nu ziet de stam van beide bomen er wel erg verrot uit en een wat rottere stam is wel genoeg. Niemand die het zal zien, maar de weg naar de parkeergarage is ietwat aangepast.

Mvg,
Martin

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #844 Gepost op: 22 February 2013, 10:32:24 »
Beste Martin,

Het ziet er gaaf uit. Leuk met de verlichting, en het groene geeft meer leven in de stad. Al zullen knotwilgen niet snel in de binnenstad staan. Misschien dat een slanker en hoger soort de blik in de stad ook wat meer breekt?

Groet,
Michel

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #845 Gepost op: 22 February 2013, 10:46:44 »
Ik kreeg gisteren inderdaad ook al de opmerking dat knotwilgen toch wat meer langs het water horen. Heb twee nieuwe bomen geplant. Zal die straks nog wel even posten om te testen of deze bomen wel kunnen.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #846 Gepost op: 22 February 2013, 11:27:22 »
Nieuwe ronde, nieuwe bomen. Wat zeg je hiervan? Meteen even gefotografeerd vanuit drie standpunten. Het is dag, dus de verlichting op straat staat niet aan.

Mvg,
Martin

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #847 Gepost op: 22 February 2013, 19:35:59 »
Hoi Martin,

Beter, ook de blik wordt wat meer omhoog getrokken. Dit lijken me populieren, ook niet echt stads, maar passen wel beter in het stadbeeld. Ik ben wel aan het nadenken gegaan welke bomen er wel in passen, maar dat zijn vaak breed uitgroeiende bomen, als eiken, beuken, platanen. Dan krijg je wel meer het beeld van een laan, een groene strook in de stad. Van het straatbeeld ga je wel weinig zien, want dat wordt aan het oog onttrokken. Hiervoor zou je het voorstel van Steven kunnen nemen.
Aan de andere kant denk ik dat als je het straatbeeld wilt blijven zien ( we zien nu het vooraanzicht, dit gaan we later niet meer zo zien) dan zijn deze bomen wel een goed alternatief.
Misschien nog een boompje erbij? En dan even hoog als de eerste, de kleinstein het midden. Dat breekt het beeld wat, nu lopen de bomen gelijk aan de helling. 't Is maar een ideetje :)

Groet,
Michel

Maarten43

• Offline Offline
  • Tb
« Reactie #848 Gepost op: 22 February 2013, 19:50:53 »
Ziet er goed uit.
Nu nog de gebouwen licht verweren en dat stomme blauwe autootje weg doen.
Deze car zit te weinig detail in.

Dan word het toppie....

Groet,
Maarten
N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Maarten43

• Offline Offline
  • Tb
« Reactie #849 Gepost op: 22 February 2013, 19:52:02 »
toevoeging, 2x blauw auto....zie ik nu.

N-spoor DB/NS Selectrix - HO NS DCC Profiboss.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #850 Gepost op: 22 February 2013, 21:06:40 »
Die blauwe auto's komen er straks niet op, maar dat waren een paar van de niet-ingepakte wagens. Ik heb straks wel genoeg andere auto's die wel gedetailleerder zijn.

Er komt straks ook een laanbeeld, met een groenstrook in het midden van de weg. Die staat enkele bladzijdes terug.

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #851 Gepost op: 22 February 2013, 21:10:18 »
Lees en bekijk onderstaande oude post en je ziet waar we naar toe gaan. Dit verhoogde straatje is dus uiterst rechts als je naar de muur kijkt. Of vanuit het station. Laanidee zie je ook.

Hotel linksvoor wordt wat verhoogd aangelegd met een voetpad wat even laag blijft, wel een trapje omhoog. Voor het hotel kunnen auto's parkeren en die hebben een afrit van de weg door de stad. Deze weg zal zowel aan de voor- als de achterkant licht stijgend zijn. De aansluiting met de Hauptstrasse (de laan met bomen) zal dan op een vlak punt liggen. Het huizenblok aan de voorzijde houdt ook dezelfde hoogte.

De Hauptstrasse van boven genomen. In het midden een bomenrij, het verkeer rijdt steeds aan de linkerkant van de bomen. Door het piepschuim lijkt er van de straat weinig over te blijven, maar dat is straks natuurlijk niet zo. De voetpaden zijn straks ongeveer even breed als de paden die bij de bodemplaat horen. Genoeg ruimte voor auto's dus en wellicht nog een paar parkeerhavens.

En dezelfde Haupstrasse, maar dan vanuit een van de hoger gelegen hotelkamers.

Omdat het natuurlijk ook over treinen gaat, zie je hier de autotrein afsturen op de tunnel. De Haupstrasse bevindt zich rechts.

Een bovenzicht van de Hauptstrasse en het lager gelegen goederendeel van het station. Hier zal een muur gebouwd worden om ruimte te maken voor vrachtwagens en containers, maar ook voor de goederenoverslag. Die zal niet helemaal achteraan zijn, want daar komen containers te staan, je moet er natuurlijk ook wel iets van kunnen zien.

Zicht op het huizenblok dat aan alle kanten door straten is omgeven. Linksvoor het verhoogde hotel.

Helikopterview van het huizenblok. Linksboven, waar die graafmachine staat, komt een blok huizen dat aan vevanging toe is. Met dus het brandende pand, het ingestorte/gesloopte pand. Bij dat groene pand zijn straks de ramen en deuren op de begane grond dichtgetimmerd met hout (fineer). Het pand dat bijna afgebouwd is, zou wel eens van het huizenblok naar hier kunnen verhuizen.

Hier is nog wat ruimte. Niet voor panden, maar voor marktkraampjes, banken en tafels voor bierfeesten en om achter de boom nog wat auto's te kunnen parkeren. Denk dat deze straat op marktdagen niet toegankelijk is voor autoverkeer.

Schuin zicht op de stad vanaf hoogte. De foto is genomen vanaf de kant van het station.

Ook genomen vanaf de kant van het station, maar dan met de boom links en zicht op wat er rechts in de stad staat.

Onderstaande foto's geven wat meer een totaalbeeld. Eerst eentje genomen net naast de spiraal.

En deze is genomen vanaf de andere kant, bij de ingang van het grote station.

Natuurlijk komt er nog genoeg scenery in de stad. Aanwezig zijn al banken, tafels, stoelen, snoep- en drankautomaten, vuilniszakken, telefooncels, vuilnisbakken/containers, auto's, vrachtwagens, straatverlichting, ander groen, verkeersborden etc. Inwoners van de stad zijn er op dit moment nog niet, maar dat komt allemaal nog wel. Het prettige is dat ik dit alles aan mijn bureau kan maken en pas later de stad verhuis naar de baan.

Zoals gezegd, opmerkingen zijn altijd welkom.

Mvg,
Martin

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #852 Gepost op: 23 February 2013, 15:36:26 »
Paar dingetjes gedaan die je eigenlijk niet ziet. Onderplaat gemaakt voor het laatste huis, stoepje uitgesneden en vastgezet, muurtje geschilderd en een wandlantaarn aan de muur bevestigd en meteen aangesloten op de soldeerstrip voor straatlantaarns en wandlantaarns.

Eerst even een gezellig plaatje van Hookyville bij de kruising. Iets meer groen bij gekomen en de blauwe auto's zijn aan de kant gezet voor andere auto's. Tussen de bomen door kun je al iets zien van wat wél zichtbaar is.

Twee foto's in het donker. Het is nu goed te zien dat het doodlopende steegje bij de Manhattan Club voorzien is van verlichting!

Misschien dat ik morgen nog wat kan doen, al heb ik voor het laatste pand nog wel een paar balkjes op maat nodig. Achter dat huis ligt de soldeerstrip, dus de steunen moeten er overheen. En ik moet de parkeergarage aan de achterzijde ook dicht gaan maken. Ook heb ik dubbelzijdig tape nodig om de parkeergarageverlichting vast te zetten. Lukt het morgen niet - en die kans is wel groot -, dan staat dat op de rol voor komende week tussen de bedrijven door.

Mvg,
Martin

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #853 Gepost op: 25 February 2013, 08:43:48 »
Laanidee zie je ook.

Super, deze plaatjes heb ik kennelijk gemist.

Groet,
Michel

Hookies

• Offline Offline
« Reactie #854 Gepost op: 27 February 2013, 15:47:40 »
Het wordt de komende periode steeds drukker met werk, maar tot nu toe slaag ik er wel in om af en toe een gaatje te vinden om verder te gaan met de 'stijgende weg module'.

Soms doe je werkjes die niet eens te zien zijn, zoals de muren tegenover de Manhattan Club aanbrengen, verven en verweren. Maar goed, het hoort er wel bij. Zo ook een extra styrenen plaatje bij het blauwe pand, waar eerst nog hout te zien was. Dat zal ook bij het bruine pand moeten gebeuren, maar daar is de stoep ook nog maagdelijk wit. In elk geval staat alles nu op de - door mij - gewenste hoogte. Oplettende kijkers zullen zeggen dat het bruine pand niet goed aansluit. Dat klopt, maar er zit hier een hele flauwe bocht in de huizenrij, wat op foto 2 wel te zien is. Het hoekpand en de Manhattan Club staan niet goed tegen elkaar. Moet ik even goed aandrukken, is niks technisch mis mee.

Alle aansluitingen voor de straatverlichting bevinden zich onder het bruine pand. De bodem van dit pand wordt met twee schroefjes vastgezet aan de steunpilaren, zodat ik altijd makkelijk bij de soldeerstrip met aansluitingen kan. In één pand staat toevallig al een ledje met een voetje, maar ik wil de etalage apart uitlichten, dus daar moet nog een koker aan de binnenzijde. En tegen de tijd dat dat gelukt is, zal ik ook verlichting in de andere panden gaan aanbrengen. Moet ik me eerst weer verdiepen in de spanning, weerstand aantekeningen en hoe het ook al weer zat.

Wat moet er nog meer: belijning van de weg, aansluittrapjes maken naar de twee hoger gelegen huizen en naar de trap naar de parkeergarage, strip boven parkeergarage doortrekken, lichtstrip parkeergarage aanbrengen (dubbelzijdig tape is in da house), hokje scoren voor de parkeerwacht, cola-automaat om de hoek plaatsen (en dan denken dat daarnaast de betaalautomaat staat) en slagboompjes (iemand nog een spoorboom over?).

Ruimte aan de voorkant van de weg laat ik nog even open. Hangt af van de aansluiting aan de linkerzijde en hoeveel extra ruimte ik heb om de ruimte onder de module te benutten. Immers, aan de rechterzijde komt aan de onderzijde de tunnel voor het dubbelspoor dat een halve draai maakt. Op een gegeven moment zal ik ook bewoners en auto's vast gaan zetten, maar dat komt vanzelf wel weer een keer. Misschien dat ik eerst een ander stadsdeel in elkaar ga zetten, waar de wegen niet stijgen. Wegen blijven overigens van hetzelfde spul als deze weg. Hoef ik deze module niet lager te gaan zetten om de weg op gelijke hoogte te krijgen met het hout van de andere stadsmodules.

Kortom, nog genoeg te doen. Tot slot nog even wat foto's.

Qua licht en scherpte is de volgende foto niet mooi, maar ik vind 'm wel een treffend beeld geven.

Mvg,
Martin