Wel een enorme misser: laatste foto 'Delft' is Schiedam, zeker niet Delft (of je moet wel een enorm ruime interpretatie van zuidzijde station Delft hebben, zijn ze in Schiedam - terecht - vast niet blij mee).
Die twee opslagwagons lijken op het middelste spoor te staan: zie foto hieronder, tussen die wagons zit een vast leiding? Of iets. Dus die laatste kan er nooit uit?https://www.flickr.com/photos/135487472@N07/50943637861/in/photostream/
Op dat kopspoor stonden twee vier assige afgedankte ketelwagens tegen het stootblok welke werden gebruikt als vaste opslag tanks.
Welke foto doel jij op? Want beide foto's onder het kopje "Delft" zijn wel degelijk Delft. Of ik moet jarenlang in Schiedam gewerkt hebben zonder dat ik er erg in had
Weet je dan toevallig ook wat waar geladen werd..? En wat is de hijsarm naast 2B..?
Die stelconplaten haaks op het spoor vielen mij ook op, dat zou inderdaad logisch zijn bij een rail/weg voertuig. Als er op 1 plekken zo'n overweg zou zitten, zou een rail-weg voertuig makkelijk een paar wagens op kunnen halen bij de sporen 1A, 2A en 3A en wegzetten bij 1B, 2B of 3B. Of uiteraard ook andersom.
Viel mij ook op; laatste plaatje bij verhaal over eenpitters. Infrafoto -> Delft: https://www.railgoed.nl/delft.html
Op deze foto zijn de stelcon platen goed zichtbaar en ook het loodsje waar het rail/weg voertuig stond Opzet plek rail/weg voertuig
Wat je op de foto ziet is een slagboom.
Is volgens mij geen hijsarm maar voor het vast zetten van de valbeveiliging.
Weet iemand waar die voor was..?
gebied achter de slagboom lijkt open toegankelijk Dan zou een hek/slagboom daar zinvoller zijn, lijkt mij?