Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:47:01
PB (V)IRM, hoe waarschijnlijk? door barry1972
Vandaag om 02:35:38
PB models: koplopers (voorbespreking) door barry1972
Vandaag om 02:05:34
5 november Ruilbeurs De Zwitserse Treinclub door Seinhuis
Vandaag om 01:54:26
Marklin/Trix koploper door barry1972
Vandaag om 01:54:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
Vandaag om 00:55:58
Piko NS 2200 zwaailicht verbeteren. door Biesje
Vandaag om 00:36:13
Modelspoor enquete door barry1972
Vandaag om 00:24:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 00:11:29
Lux stofzuiger veroorzaakt kortsluiting op Intellibox door jerrytrein
23 september 2023, 23:44:09
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
23 september 2023, 23:28:23
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door the_gold
23 september 2023, 23:23:10
Fleischmann 6052 draaischijf H0 ombouwen naar spoor N door breaker
23 september 2023, 23:10:10
Beginnen met een spoorbaan door breaker
23 september 2023, 23:03:55
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door MOVisser
23 september 2023, 23:02:09
30 september en 1 oktober opendeurdagen De Zwitserse Treinclub door Seinhuis
23 september 2023, 22:46:03
Raadplaatje door Rody v. G.
23 september 2023, 22:32:43
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
23 september 2023, 22:11:25
Mehano Lint - Motorproblemen? door Te 2/2
23 september 2023, 21:57:24
Digitale Infodag 2023 - Zaterdag 23 september - Ermelo door Martin Domburg
23 september 2023, 21:56:27
Dönsdorfer Bauberichte door Basilicum
23 september 2023, 21:53:36
Multimaus Error 13 door Paul67
23 september 2023, 21:36:41
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Spoor010
23 september 2023, 21:25:28
Nieuwe bome, verse nieuwe bome!!! door jerrytrein
23 september 2023, 21:09:17
Probleem met de Ecos besturing door Rene de Haan
23 september 2023, 21:04:12
Bauarbeiten im gange door 741230
23 september 2023, 20:58:03
Frans loodsje et cetera door Noordernet
23 september 2023, 20:30:33
Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen' door BlauweEngel-fan
23 september 2023, 20:19:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Lolke Bijlsma
23 september 2023, 20:12:07
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
23 september 2023, 19:48:15
  

Auteur Topic: Delft NGSF  (gelezen 5365 keer)

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1034
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #75 Gepost op: 30 maart 2023, 20:26:54 »
Gaaf, een Unimog. Dan is dat ook weer duidelijk  ;D

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #76 Gepost op: 30 maart 2023, 21:11:58 »
De Gist Brocades /DSM gist bestaat uit de tijd dat er nog geen ARBO wet bestond.
In de loop der jaren zijn de arbeids omstandigheden verbeterd en de veiligheid verbeterd.
Nu lijkt het dat dit stuk terrein open en toegankelijk is maar dat is niet zo, je kan langs de losplaats lopen of rijden maar als je deze wil betreden zal je een werkvergunning moeten hebben en daar staan weer vermeld welke maatregelen van toepassing zijn.
Zou de losplaats vernieuwd worden of aangepast dan zal die moeten voldoen aan de dan gelden normen.

Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)

Gaaf, een Unimog.

Nog meer Unimogs: http://www.industriespoor.nl/Unimog.htm
Blijkbaar is die in Delft op advies van NS gekocht, in 1980
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2023, 21:14:44 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #77 Gepost op: 31 maart 2023, 08:45:10 »
Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)
Het is heel simpel te verklaren, als er verladen wordt is de slagboom naar beneden.
Dan is het duidelijk dat er niet gerangeerd mag worden op de losplaats.
Is de slagboom omhoog dan kan er van tankwagon gewisseld worden en gerangeerd worden.

De kosten van een slagboom zijn goedkoper dan het plaatsen van een stoplicht/signaal lamp.
Daarvoor moet de straat open, kabels leggen besturings kast plaatsen.
Het maakt weinig uit of er een lamp rood/groen brand of een slagboom om hoog of omlaag.
Het voordeel van een slagboom is dat de losplaats fysiek wordt af gesloten.

Groet Ronald.

Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #78 Gepost op: 31 maart 2023, 11:16:57 »
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.

Dus hoogstens als visuale indicatie dat er wordt geladen/lost, maar wel opvallend; het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats, als alles zoals eerder genoemd met vergunningen is gereguleerd. Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor; dus.. gekke Delftenaren :)

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 3516
Re: Delft NGSF
« Reactie #79 Gepost op: 31 maart 2023, 12:16:26 »
Spiritusdrinkers :D
Groet,
      Ronald

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #80 Gepost op: 31 maart 2023, 14:05:52 »
het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats
Het verplaatsen van de wagons wordt gedaan door intern transport dat is weer een ander bedrijfsonderdeel als waar de operator die de wagon lost van deel uitmaakt.
Die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure, deze kan gelockt worden door een slot.
De operator volgt een procedure en als deze door lopen is, denk daar bij aan pomp uit afsluiter dicht, losslang gespoeld dan pas kan het slot weer van de slagboom en wordt alles weer vrij gegeven.
Citaat
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.
Citaat
met vergunningen is gereguleerd
De operators werken volgens procedures op basis van het handboek van het procesdeel.
Werkvergunningen zijn er voor aannemers en bezoeker of alles wat afwijkt van normale proces voering.
Citaat
Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor
Er zijn wel degelijk laad en losplaatsen waar een slagboom of hek de toegang tot de laad/losplaats afsluit als er geladen en of gelost wordt nogmaals die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure.
Een slagboom over het spoor is wel wat apart  :)

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2023, 14:18:30 door DH1-3104 »
Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #81 Gepost op: 31 maart 2023, 16:50:05 »
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.

Mijn punt was dat een slagboom over dat spoor geen spetters tegenhoudt voor toevallige passanten, met of zonder vergunning  :angel:

Verder dank voor de uitgebreide toelichting  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1034
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #82 Gepost op: 03 april 2023, 13:16:57 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, maar ervoor zorgen dat de wagen niet verplaatst kan worden als deze geladen of gelost wordt. Dit is wat we nu LOTO noemen: Lock Out Take Out. Een procedure waarmee je voorkomt dat je bv in draaiende delen kan komen (machine uitzetten voordat je gaat werken).

Groeten,Rogier

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #83 Gepost op: 03 april 2023, 13:35:52 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, ...

Dat is duidelijk. Ging erom dat dit eerder werd gesuggereerd.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn