Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:58
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 17:01:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:43:58
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
Einde Koemo ballast ??? door Frank 123
Vandaag om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 16:35:01
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
  

Auteur Topic: Delft NGSF  (gelezen 7865 keer)

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1321
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #75 Gepost op: 30 maart 2023, 20:26:54 »
Gaaf, een Unimog. Dan is dat ook weer duidelijk  ;D

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #76 Gepost op: 30 maart 2023, 21:11:58 »
De Gist Brocades /DSM gist bestaat uit de tijd dat er nog geen ARBO wet bestond.
In de loop der jaren zijn de arbeids omstandigheden verbeterd en de veiligheid verbeterd.
Nu lijkt het dat dit stuk terrein open en toegankelijk is maar dat is niet zo, je kan langs de losplaats lopen of rijden maar als je deze wil betreden zal je een werkvergunning moeten hebben en daar staan weer vermeld welke maatregelen van toepassing zijn.
Zou de losplaats vernieuwd worden of aangepast dan zal die moeten voldoen aan de dan gelden normen.

Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)

Gaaf, een Unimog.

Nog meer Unimogs: http://www.industriespoor.nl/Unimog.htm
Blijkbaar is die in Delft op advies van NS gekocht, in 1980
« Laatst bewerkt op: 30 maart 2023, 21:14:44 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #77 Gepost op: 31 maart 2023, 08:45:10 »
Maar dat verklaart de slagboom over het spoor dus niet...  :)
Het is heel simpel te verklaren, als er verladen wordt is de slagboom naar beneden.
Dan is het duidelijk dat er niet gerangeerd mag worden op de losplaats.
Is de slagboom omhoog dan kan er van tankwagon gewisseld worden en gerangeerd worden.

De kosten van een slagboom zijn goedkoper dan het plaatsen van een stoplicht/signaal lamp.
Daarvoor moet de straat open, kabels leggen besturings kast plaatsen.
Het maakt weinig uit of er een lamp rood/groen brand of een slagboom om hoog of omlaag.
Het voordeel van een slagboom is dat de losplaats fysiek wordt af gesloten.

Groet Ronald.

Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #78 Gepost op: 31 maart 2023, 11:16:57 »
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.

Dus hoogstens als visuale indicatie dat er wordt geladen/lost, maar wel opvallend; het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats, als alles zoals eerder genoemd met vergunningen is gereguleerd. Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor; dus.. gekke Delftenaren :)

De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Delft NGSF
« Reactie #79 Gepost op: 31 maart 2023, 12:16:26 »
Spiritusdrinkers :D
Groet,
      Ronald

DH1-3104

  • Offline Offline
  • Berichten: 185
  • Hobby 3d designer, Schaal 1:43,5 en 1:24
Re: Delft NGSF
« Reactie #80 Gepost op: 31 maart 2023, 14:05:52 »
het lijkt mij sterk dat die lok/unimog een wagon zomaar wegtrekt van de losplaats
Het verplaatsen van de wagons wordt gedaan door intern transport dat is weer een ander bedrijfsonderdeel als waar de operator die de wagon lost van deel uitmaakt.
Die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure, deze kan gelockt worden door een slot.
De operator volgt een procedure en als deze door lopen is, denk daar bij aan pomp uit afsluiter dicht, losslang gespoeld dan pas kan het slot weer van de slagboom en wordt alles weer vrij gegeven.
Citaat
Het ging eerder over toegang door personen, in dat verband had een slagboom mijn inziens weinig zin.
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.
Citaat
met vergunningen is gereguleerd
De operators werken volgens procedures op basis van het handboek van het procesdeel.
Werkvergunningen zijn er voor aannemers en bezoeker of alles wat afwijkt van normale proces voering.
Citaat
Ik kan mij ook geen andere losplaatsen voor de geest halen met slagbomen over het spoor
Er zijn wel degelijk laad en losplaatsen waar een slagboom of hek de toegang tot de laad/losplaats afsluit als er geladen en of gelost wordt nogmaals die slagboom maakt deel uit van de veiligheid procedure.
Een slagboom over het spoor is wel wat apart  :)

Groet Ronald.
« Laatst bewerkt op: 31 maart 2023, 14:18:30 door DH1-3104 »
Met vriendelijke groet Ronald Hofmeester.
Wadloper DH1 spoor 0
NS2400 spoor 0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #81 Gepost op: 31 maart 2023, 16:50:05 »
Het is niet de bedoeling dat je in de pauze daar even gezellig gaat wandelen langs het spoor, het is alleen de doorgaande route/weg van terrein oost naar noord welke langs de losplaat(sen) loopt.

Mijn punt was dat een slagboom over dat spoor geen spetters tegenhoudt voor toevallige passanten, met of zonder vergunning  :angel:

Verder dank voor de uitgebreide toelichting  (y)
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 1321
    • Website over Spoorijzer Railtractoren
Re: Delft NGSF
« Reactie #82 Gepost op: 03 april 2023, 13:16:57 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, maar ervoor zorgen dat de wagen niet verplaatst kan worden als deze geladen of gelost wordt. Dit is wat we nu LOTO noemen: Lock Out Take Out. Een procedure waarmee je voorkomt dat je bv in draaiende delen kan komen (machine uitzetten voordat je gaat werken).

Groeten,Rogier

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #83 Gepost op: 03 april 2023, 13:35:52 »
De spoorboom al de spetters niet tegenhouden, ...

Dat is duidelijk. Ging erom dat dit eerder werd gesuggereerd.

Om te voorkomen dat lekkend of spattend produkt tijdens/laden lossen op personen terecht komt.
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

LHN

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Delft NGSF
« Reactie #84 Gepost op: 07 oktober 2023, 21:52:42 »
hoi,
even een vraagje, waarom rijden hier in delft nog geen goederentreinen?
wat is de reden?

gr.

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #85 Gepost op: 07 oktober 2023, 22:05:30 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Delft NGSF
« Reactie #86 Gepost op: 07 oktober 2023, 22:07:20 »
Hi,

Wel, volgens T751 rijden er tussen Rotterdam en Den Haag minder treinen door een defecte trein.
Dan zullen er ook minder if geen goederen treinen rijden.

Of bedoel je dat er bij de DSM geen goederen treinen meer
gelost cq geladen worden?
Misschien is de vrachtauto handiger of goedkoper.
Ze moeten natuurlijk wel leverancier cq afnemer hebben met spooraansluiting.
Groet,
      Ronald

LHN

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
Re: Delft NGSF
« Reactie #87 Gepost op: 09 oktober 2023, 11:32:57 »

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3977
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Delft NGSF
« Reactie #88 Gepost op: 09 oktober 2023, 11:55:50 »
Die weet ik uiteraard niet... Hangt van DSM af :angel:
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5192
Re: Delft NGSF
« Reactie #89 Gepost op: 09 oktober 2023, 16:47:23 »
gaat er dan gewoon weer ketelwagens rijden?
Ja, dat is zeker de bedoeling. Wanneer de bediening gaat starten, weet ik niet. Sowieso moet je ervoor wakker blijven, want dat gaat midden in de nacht plaatsvinden. Overdag is er geen ruimte op het spoor. De bediening vergt namelijk een stuk linker spoor rijden (door de gehele Willem van Oranjetunnel tot aan de overloopwissels voorbij Delft Campus).
Groet, Frank