Als de medewerkers daarvan wat wilden regelen of nodig waren voor overleg, moesten ze naar Den Haag. Andersom was uiteraard veel te ver.
Ik wil geen discussie starten of voortzetten over de onzin of zin van de bouw van die lijn, daar beslissen anderen maar over.Begin jaren 80 reed die "ambtenarentrein" met extra eerste klasse rijtuigen zonder veel tussenstops 's morgens vroeg van Groningen naar Den Haag en 's avonds terug. Dus 1 slag heen en terug per werkdag. Ik was net spoorhobbyist en woonde in Groningen, in het weekend stonden die corail-rijtuigen dan in de tuin over.Dus Henk, voor de duidelijkheid net andersom.
Een theorie is in de wetenschap het hoogst haalbare:Een door data en consensus onder ter zake kundigen ondersteunde hypothese. Zwaartekracht. Evolutie. RelativiteitIk denk dat weinig Friezen, Groningers en Drenten zitten te wachten op door goedverdienende westerlingen verder oververhitte huizenmarkt en voortschrijdende verrommeling van het landschap.Daar durf ik mijn Friese schoonmoeder wel om te verweddenOant SjenHendrik Jan
En tussen die Corailrijtuigen liep als WR een oldtimer van de WL.
Nou...Een deel van het tracé doorsnijdt in iedere variant een even uniek als kwetsbaar landschap. Als je dat niet beschermt middels ondertunneling ben je het voor altijd kwijt.GroetenHendrik Jan