Hallo Bas,Wij hebben nu naast de 36 hoofdseinen een 30 tal dwergseinen bij de AMC. Die moeten natuurlijk ook aangestuurd worden. Ben je al wat verder met dit project(je) Die goede idee is net wat wij op onze modelbaan kunnen gebruiken. Eenvoudige montage en plaatsing op de baan.Het VOLK wil verder. Groet,Henk
Heb nu wel even tijd . Mijn werk PC is gereset dus ik ben de heledag naar installatie balkjes aan het turen.
Die singles en tevens mijn lok pilot draaien op een attiny1616. Die is voor mij nieuw en die programmeer je anders dan oudere attiny's. Ik moet van mezelf eerste de lok pilot kunnen programmeren. Als dat gelukt en ik kan DCC decoderen met die chip,
Gebruik je de NMRA DCC lib?
PS: hoe ziet je centrale eruit? Ik ben benieuwd.
// Paket: 1 0 A A - A A A A | 1 A A A - D A A R// Adresse: 1 0 A7 A6 - A5 A4 A3 A2 | 1 /A10 /A9 /A8 - 0 A1 A0 0
uint16 address = accessory[accessoryNow].address + 4 ; uint8 state = accessory[accessoryNow].state ; uint8 ext = accessory[accessoryNow].ext ; uint8 byte1 = 0x80 | (address & 0x00FF) >> 2 ; // sets a7 <-> A2 uint8 lowNibble = ( (address & 0x0003) << 1 | state | 0b1000) & 0x0F ; // sets A0 and A1 direction and output = on uint8 highNibble = (~((address >> 8) & 0x03)) & 0x0F ; // sets and invert A8-A10 and the first bit uint8 byte2 = highNibble << 4 | lowNibble ;
OutputPower: 1Addr: 1020Direction: 1OutputPower: 1Addr: 65533Direction: 1OutputPower: 1Addr: 65533Direction: 1OutputPower: 1Addr: 65533Direction: 1
Ja voor alle open source projecten.
Ik heb nog een beetje software werk. Wissel 123 is nog niet 123 helaas. Bij DCC zijn de adressen een beetje apart opgebouwd voor accessoires.
Vergeet ook niet dat verschillende command stations ook verschillend nummeren. Het zou handig zijn om dat in je code via een CV instelbaar te maken
Bij enkele bestaande centrales volgt op adres 255 niet adres 256, maar worden de adressen 0 tot 3 ingevoegd. Daarna gaat het verder bij 260. Dit geldt ook voor adressen vanaf 511, 767, 1023, enzovoort. Dit moet als verouderd worden beschouwd en een lineaire adresvolgorde moet worden nagestreefd, waarbij de eerste adressen 0 tot 3 aan het einde van het adresbereik worden aangesproken.
Heb je het volgende al eens bekeken?
aanroep van micros verdubbelt: 3,5 (UNO) versus 7,2 us. Je houd dan weinig speelruimte over voor andere kritische dingen, zoals servo's.
een verdubbeling van attachInterrupt (7,4 ipv 4,1 us)
the lack of structure and the long NmraDcc source file gives, in my opinion, "room for improvement"