Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
7 april De Karel on tour door haes
Vandaag om 10:10:09
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 09:46:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
  

Auteur Topic: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda  (gelezen 5985 keer)

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2447
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #30 Gepost op: 05 december 2022, 09:00:54 »
Alles beter dan helemaal lichtgrijs met alleen een geel vlakje op de kop en rode deuren, zoals de nationale kleurstelling van de NMBS blijkt te zijn....
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3092
    • SpoorObjecten
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #31 Gepost op: 05 december 2022, 09:06:46 »
Dit was aan de hand van de eerste 2 foto's.


l]

Later op de dag zijn de eerste spotfoto's binnen gekomen.


En ondertussen is de gehele set al naar de printer toe:






Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #32 Gepost op: 05 december 2022, 09:14:19 »
Een rechtstreekse trein tussen twee luchthavens is alleen interessant voor reizigers die op een van de twee landen om dan vervolgens vanaf de andere weer te vliegen, en daartussen een andere vervoersmogelijkheid nemen. Dat zullen er weinig zijn, het is namelijk niet erg logisch dat te doen.

Dus een trein tussen Amsterdam en Groningen is niet interessant omdat er maar weinig reizigers van Amsterdam naar Groningen reizen en dus is het interessanter om een trein in te leggen tussen Amsterdam en Assen en tussen Groningen en Hilversum?

Groet
Huup
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #33 Gepost op: 05 december 2022, 09:28:48 »

Wat je nu post is weer een andere vraag als wat je orspronkelijk vroeg. Je  vraag was:
Dus de icng b gaat rijden tussen schiphol en brussel en tussen rotterdam en brussel luchthaven, en om het sneller te maken is de snelheid verhoogd, worden tussenstops opgeheven en moet men overstapppen als men van luchthaven naar luchthaven wil reizen en wordt de hele beneluxdienst eenvoudig gesplitst in twee niet aansluiende lijnen.
Woest aantrekkelijk gemaakt dus.

Of mis ik iets?
Mijn antwoord is: van luchthaven naar luchthaven is waarschijnlijk een te kleine behoefte om een dienstregeling op af te stemmen.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #34 Gepost op: 05 december 2022, 09:42:13 »
Van Amsterdam naar Groningen is de behoefte ook klen. Toch rjdt de ic wel tussen die plaatsen. Waarom zou dat zjn?
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #35 Gepost op: 05 december 2022, 10:09:14 »
Dit was aan de hand van de eerste 2 foto's.


l]

@Mitchel,

Ontwerp kan zo naar PB Models! Prachtig.  (y) (y) (y)

Gr, Hans

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #36 Gepost op: 05 december 2022, 10:11:40 »
Van Amsterdam naar Groningen is de behoefte ook klen. Toch rjdt de ic wel tussen die plaatsen. Waarom zou dat zjn?

Ooit reden de treinen uit Groningen/Leeuwarden allemaal naar Amersfoort. Totdat de Hanzelijn werd geopend. Toen is het e.e.a. omgelegd. Er zullen vanuit Groningen/Leeuwarden ook niet veel mensen zijn die naar Utrecht gaan. Toch is die verbinding er.
In veel gevallen komt het logistiek nu eenmaal zou uit en/of is het zo gegroeid.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #37 Gepost op: 05 december 2022, 10:29:58 »
Dat. En als je een snelle treinverbinding tussen Amsterdam en Brussel wilt, dan snap ik wel dat je dan niet via Zaventem  (luchthaven) gaat.




Station Brussel Airport is ongeveer bij het vliegtuigsymbool in het vliegveld. Daar stoppen is dus niet alleen maar een extra halte, maar ook een extra lusje over Zaventem.

Nez Cassé

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #38 Gepost op: 05 december 2022, 10:41:17 »
Aan de andere kant, is er speciaal “ een ring aangelegd “ om Brussels AirPort vanuit alle mogelijke kanten bereikbaar te maken per trein.
Met vriendelijke groet,

Bart

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #39 Gepost op: 05 december 2022, 10:55:25 »
Dan hoeft de NS daar geen gebruik van te maken, uit Nederland rijdt je met de NMBS vanaf Rotterdam naar de luchthaven.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #40 Gepost op: 05 december 2022, 14:20:33 »
Alles beter dan helemaal lichtgrijs met alleen een geel vlakje op de kop en rode deuren, zoals de nationale kleurstelling van de NMBS blijkt te zijn....

...en toch lijkt het mij gaaf en goed mogelijk gezien de flow kleurstelling, om een overgang van Flow naar NewLook te creëren in het midden van de trein. Groot B logo erop..... ;D


Mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Sam

  • Offline Offline
  • Berichten: 150
  • LocMaus-Fleischmann-Roco-Stoom-Diesel
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #41 Gepost op: 03 februari 2023, 20:31:21 »
Ze zijn druk aan het testrijden met de ICNG. Gisteren kwam er een voorbij op het traject Amsterdam Haarlem. Zojuist stond ik te wachten voor een overweg en komt er een voorbij vanuit Heemstede richting Hillegom. Helaas geen foto's of filmpje kunnen maken.
In every real man a child is hidden that wants to play - Friedrich Nietzsche

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3341
    • Mijn van-alles website
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #42 Gepost op: 03 februari 2023, 21:02:59 »
Jep, heb er nu ook al een paar voorbij zien flitsen vanuit de trein bij Schiphol, als ik op weg naar huis was.

Over de kleurstelling laat ik me niet uit, maar de neiging om tegenwoordig alles op jacobs-draaistellen te bouwen snap ik niet: de rijtuigen zijn daardoor beduidend korter. Vooral capaciteitstechnisch snap ik dat niet, maar het wekt, net zoals nu met de SNG en FLIRT, nogal wat verwarring op met de rijtuig-nummering bij perrons.

De ene machinist weet dat zijn SNG-4 praktisch de lengte heeft van een SGM-3, en een tweeling SNG-3 hooguit tweeling SGM-2 benaderd en bij nog langere combinaties komt de verhouding steeds schever te liggen.
De een zet zijn trein op een logische plek stil, de ander houdt stug de bordjes aan waardoor een groot deel van de mensen die op de grotere stations op een logische plek staat te wachten, het op een lopen mag gaan zetten.

Zitten er (behalve besparing van een compleet draaistel per rijtuig) zeer grote voordelen aan het gebruik van jacobsdraaistellen en de daaruit voortvloeiende beperkte maximumlengte van een bak die ik niet weet?

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #43 Gepost op: 03 februari 2023, 21:19:04 »
Gelijkvloerse instap is het belangrijkste argument. En dan nog specifieker, wen vlakke vloer.
Of het qua capaciteit veel scheelt, weet ik even niet. Dat is uiteraard ook van andere factoren afhankelijk.

Wat betreft de lengte en bakborden, er hebben vertaaltabellen in de cabines gehangen. Of die er nog hangen weet ik niet. Misschien zit het wel in de TimTim.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21632
Re: ICNG-B(elgië) gepresenteerd, met nieuwe drgl en NMBS plannen Rotterdam / Breda
« Reactie #44 Gepost op: 03 februari 2023, 21:33:13 »
Ik zie niet goed wat het met de capaciteit heeft te maken. Die wordt niet bepaald door de lengte van de afzonderlijke bakken, maar door de lengte van het hele stel en uiteindelijk de trein. SLT bestaat niet voor niets zesdelig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.