Da's ondertussen duidelijk en bij nader inzien logisch...
Bij het busvervoer zit het niet in een gebrek aan bussen, die zijn er voldoende. Het ontbreekt aan mensen die ze kunnen en willen besturen.
Ik las op internet van de recente stakingen dat veel mensen thuiswerkten.
Als het wel luchtschakelaars zijn, wordt er tijdens het openen van de contacten (wat veeel sneller gaat dan bij een luchtscheider) ook een gas tussen de contacten door geperst om de vlamboog te doven.
Het ontbreekt aan opdrachtgevers die ze voldoende willen betalen.
Iedereen kan wel problemen opwerpen, maar de kunst zit 'm in problemen oplossen.
Ga voor stoom! Bel ff de SSN en VSM
Qua CAO en prijzen kan het dan simpeler.
Maar het is door de hoge spanning dat een scheidingsschakelaar nog behoorlijk knettert als hij wordt opengetrokken.
Ik wil nog een stapje "verder" gaan: Het probleem omzeilen.Ik heb jaren in een vergelijkbare wereld gewerkt en daar was het bij (in mijn geval software problemen) in de eerste instantie: Probleem omzeilen; de "work around" zeg maar.Of wel, hoe kunnen we met de op dit moment beschikbare middelen toch een veilige operatie uitvoeren.Die oplossing komt daarna wel (nadat we het probleem hadden gevonden)
Dit is toch wel van een hele andere orde dan software probleem lijkt me.
Ik heb altijd begrepen dat bij het openen van zo'n schakelaar er stikstof wordt geblazen om de vlamboog te doven.Of komt ProRail daarmee boven de KDW