Iedereen kan wel problemen opwerpen, maar de kunst zit 'm in problemen oplossen.
In andere situaties denk ik ook wel eens: waarom gaan ze niet iets improviseren? Maar in dit geval schaar ik me achter degenen die zeggen dat dat onhaalbaar is.Er moet niet alleen aan de bovenleiding gewerkt worden, maar ook geroosterde kabels die in het talud liggen moeten worden vervangen. Dat kan niet als er ook nog treinen langs rijden.Ik heb nog meegemaakt dat er onderhoud aan de bovenleiding gebeurde en dwarsliggers vervangen werden tijdens de treindienst. Maar dat mag tegenwoordig niet meer, er zijn te veel ongelukken mee gebeurd.
....ook alle aardverbindingen naar de spoorstaven,
een kleutertje het wagonnetje met de hand over de rails duwen ...........
Het alternatief is een pendel bus tussen Lelystad en Dronten v.v. En de reizigers die daar gebruik van "moeten" maken hebben ook nog eens een klein mazzeltje. De bussen rijden langer door dan dat het treinverkeer dat normaal gesproken doet.
Aan de aanslag op de spoorstaaf te zien heeft het daar behoorlijk gevlamd.
Wacht, ik ben 'm kwijt: volgens mij gaat dit draadje grotendeels over hoe lang dat dan duurt en of er alternatieven zijn..?
Dat is "kinder"arbeid,dat mag niet
Mvg, JohanP.s. het enige wat je nog kunt doen is net een kleutertje het wagonnetje met de hand over de rails duwen ...........
Interessante link! En was wel benieud hoe dit vlamboog op een scheidingschakelaar eruit ziet... [video]
Een HS-leiding is in wezen een hele grote condensator die een behoorlijke lading kan vasthouden, de vlambogen die optreden bij het openen van de scheidingsschakelaar zijn daar het gevolg van.
Het is maar wat je een mazzeltje noemt,de capaciteit van 1 trein kost je xx aantal bussen,en als ik het goed heb begrepen dan zijn ook bussen en personeel ervoor niet in overvloed beschikbaar,dus word het voor de reizigers simpelweg langer wachten tot men eindelijk een bus in kan.