Het gaat me te ver om nu in onze milieuvergunning op te zoeken wat er allemaal vastgesteld is. Daarbij, je eerste stelling was dat uitstoot van stoomlocomotieven tot nu toe door de vingers gezien wordt. Daar antwoorde ik op, niet op de gradatie waarin dit beoordeeld wordt. je stelling is niet waar en wordt door jezelf ontkracht. Het artikel laat zien dat wij 18 jaar geleden aan de milieuvergunning moesten.Je kan prima gelijk hebben dat hobbymatige zaken jarenlang vrijgesteld waren van wetgeving. maar toen was toen. Ik kan je verzekeren dat museumspoorlijnen op dit moment gewoon aan alle geldende wetgeving moeten voldoen.
Ik snap dat Nederland het braafste jongetje van de klas wilt zijn.
Ook vergeet men dat het rendement van zo een elektriciteits centrale maar zo een 60% is
Een diesel is nog steeds de schoonste motor die we kennen ondanks de roet uitstoot.De huidige benzine motoren stoten ook roet uit, dit komt door de directe inspuiting , ook hier hoor je bijna niks over.
Ik zal nu wel een hoop stront over me heen krijgen van die geitenwollen sokken, maar dat deert me niet.
Prima, dan had ik ongelijk en is de wetgeving ondertussen (terrecht) gecorrigeerd.
Het mooie is wel dat je precies doet wat je 'men' verwijt; jij miept minder over een stoomlok omdat jij dat blijkbaar belangrijk acht, terwijl vele anderen dit blijkbaar minder nodig hebben... Zo'n reactie als hierboven is een beetje een dooddoener... Bedenk dat 'die fabrieken' wellicht voor milioenen mensen producten maken en die stoomlok voor een handjevol liefhebber rijdt. Maar er is geen reden om dat te blijven doen, als dit toch een probleem blijkt te zijn...En over dat fabrieken de grootste vervuilers zijn: neem benzine.. Voor iedere liter die je tankt, stoot een oliebedrijf ca 250 gr CO2 uit. Door met je auto te rijden maak je van die liter ca 2,5 kg CO2, het tienvoudige dus (!). Bedenk ook; als je het koopt is het nog geen CO2, SOx, NOx of roet: dat maakt je er zelf van.
Beste hans, de politiek is kompleet door de ratten besnuffeld. Alleen nederland is met deze idioterie bezig.
... miept tegen kleine dingen en clubjes,dan tegen de grote...
.. die ergens al jaren zit,omdat men nu ineens op de grond ernaast huizen gaat bouwen,en de toekomstige bewoners last zullen hebben van geur en geluid,dat is ook zo'n kromme.
Wat betreft je laatste zin,dat is t m nou precies.... zeiken over een stoomtrein die eens in de zoveel tijd een rondje rijd,want ach het milieu en bla bla.Dat terwijl ze zelf veel meer zooi fabriceren met die auto.Het gaat scheef,en daar krijg ik kromme tenen van,als je begrijpt wat ik bedoel.
Nog even de laatste boeren uitroeien en wij zijn totaal afhankelijk van het buitenland.
Maar wat is klein of groot dan volgens jou? Een grote fabriek? Daar hebben 'we' toch ook veel meer baten van; een fabriek die 1.000.000 producten maakt, is niet anders dan 1.000.000 consumenten die dat product kopen. Sterker nog, een grote fabriek doet dat waarschijnlijk ook efficienter dan tig kleine. Helaas voor de andere gebruikers. En overigens: dat je iets jaren doet, betekend niet dat je het nog jaren kan blijven doen.Daar geef ik je gelijk in! Het is hypocriet, maar ik weet alleen niet of het scheef is: het stoot allebei uit, en daar moeten we een keuze in maken. En blijkbaar is voor velen de auto belangrijker, hoe hypocriet ook.. Want of je nou massaal op zondag naar de efteling rijd of met een enkele reko-50 over veluwe stoomt..