Die mevrouw werkte eerst als directeur operations NS. Wat denk je van het sluiten van loketten, naast het terugdringen en afschaffen van de kaartautomaten?[...]Vergeet niet de WC's met een SMS-code-slot op de deur. Nu alleen met een pinpas te openen.
En de automatisering van "geld terug bij vertraging"? Was paar jaar terug 3 weken wachttijd, nu 3 maanden. Van de Franse spoorwegen had ik in 24 uur geld terug. Bij de DB binnen een week.
Je kan nu pas 24 uur na de vertraging de claim indienen.Wacht daar nog een dag of twee mee.Dan is het intern allemaal verwerkt en krijg je bijna per kerende post een goedkeur.
WC's met een SMS code slot? Hoe werkt dat?Die vrouw werkte daar krap een jaar, denken jullie dat ze aan al deze dingen de basis vormde?
Uhm, hoe zit dat met dat over automatisering? Ik las het ook in dat stuk van die krant, maar heeft zij iets ingevoerd dan?Eigenlijk de enige afgrijselijke voorbeelden die ik kan bedenken zijn de automatische omroepen in de CAF-sprinters en de omroep op Schiphol. Hoewel de nieuwe stem een hele verbetering is ten opzichte van de compleet mislukte eerste poging, vind ik het nog steeds een aanfluiting.De omroep op Schiphol is een aanfluiting omdat de Engelse stem ook zo'n computergegenereerde stem is. Die wordt blijkbaar niet eerst geleerd wat fonetische weergave is en wordt al helemaal niet geleerd dat bepaalde plaatsnamen ook een Engelse variant hebben.Den Haag Centraal wordt dus op z'n Nederlands uitgesproken, terwijl de stem er een Engels accent van probeert te maken. 'Hoorn Kersenboogerd' is ook al zo'n verschrikking, maar 'Leiden Centraal' klinkt helemaal nergens naar. De e-i combinatie is echt teveel voor de Engelse stem. Het is jammer dat die berichten niet herhaald worden, ik ben steeds net te laat met een opname.Die CAFjes waren er al voor zij er was, maar heeft zij dan die stem ingevoerd op Schiphol of zo?
Dat gaat over bedrijfs interne automatiserings processen voor het plannen van materieel en personeel etc...
En daar verschillen dus veel mensen van mening.Vele zeggen wat jij zegt,maar bij NS(en evt prorail) eist men dat men kan monitoren via een scherm,of en waar die treinen dan rijden.Kan men dat niet,dan rijd er dus blijkbaar niks.Blijf de zin van die muts Rintel overigens wel een aparte vinden:Wij van NS zijn niet besteld om niet te rijden of zoiets maakte ze dr van.Ze vergeet dat dat bestellen dr niks mee te maken heeft,het is het grootste vervoers bedrijf in NL,daar word geen trein besteld,daarvan word verwacht dat wat men zegt te rijden,dat men dat ook rijd.Het is de drive through van de Mac niet En met schamen enzo kom je dr niet,als z zich echt zou schamen,dan knap je de zooi op die onder jouw bewind is gemaakt,ipv snel een baan accepteren bij een vliegmaatschappij en daar te gaan "werken" waar je nog meer geld krijgt,waarvoor je wellicht nog minder hoeft te doen.Wel handig gespeelt overigens,verantwoording afleggen naar den haag hoeft ze in de toekomst in elk geval niet meer,weer een "zorg"minder
Muts? Beetje meer respect mag wel, Floris.
WC's met een SMS code ken ik ook niet. Ben ik wel benieuwd naar waar die voorkwamen.
Nou ga ik niet vaak naar het toilet op Ehv CS maar de laatste keer was het gewoon nog een kwestie van de trap naar beneden en geld in het kastje naast het hek en dan het hekje open duwen. Is dat blijkbaar verbouwd?
Overigens opent de link naar de community mijn mailprogramma......
Ik hoorde van een IT'er dat zoiets nog niet wil zeggen dat ze dan je locatie niet stiekum uit je telefoon kunnen ophalen. Er zijn veel bedrijven die daar een handje van hebben.