Het trieste is dat er helemaal niets zal veranderen.De ferme taal van de staatssecretaris en van een lid van de Raad van Bestuur van NS zijn "krokodillentranen" en alleen maar voor de bühne.Denk maar niet dat je de volgende keer geen 6 uur opgesloten kan zitten in een trein bij de Moerdijk of dat er bij de volgende grote storing een nooddienstregeling is. Oplossingen kosten geld, dus zal men niets doen.In mei 2021 en in september 2021 lag ook alles op z'n gat.Er gaat bijna geen dag voorbij of er staat wel ergens een kapotte trein.Bij minder goede weersomstandigheden: geen treinDe reiziger moet het maar accepteren dat de spoorwegen een onbetrouwbare voorziening zijn geworden.Wie een alternatief heeft, zit toch allang niet meer in de trein ?Met vriendelijke groeten.Wim van der Ent
Klok + klepel, seinhuis. Personeel is zeker niet snel met taxi’s naar standplaatsen gebracht. Groots mogelijk kul wat je nu schrijft.
NS heeft helemaal niks gezegd over nooddienstregeling en al helemaal niets over alleen naar huis of noodzakelijke reizen.
@Remunj : ik denk dat je de impact van de beslissing om geen treinen meer te laten rijden enigszins bagatelliseert. Je zal maar ergens in het land vastzitten en niet kunnen terugvallen op een bekende met een auto: kan je een hotel of het Leger des Heils gaan zoeken voor een slaapplaats.
Er gaat bijna geen dag voorbij of er staat wel ergens een kapotte trein.Bij minder goede weersomstandigheden: geen treinDe reiziger moet het maar accepteren dat de spoorwegen een onbetrouwbare voorziening zijn geworden.
In 2021 volgens de site "rijdendetreinen" 11.680 storingen.
Tussen 1 januari 2021 en 31 december 2021 zijn er 4.874 storingen gemeld. Dit is een gemiddelde van 13 storingen per dag.
@Remunj : je schrijft " En dat er dan af en toe eens een vertraging is? Ach, is het einde van de wereld niet.Kijk ik het meestal met verbazing aan hoe mensen zich dan druk maken "Ik lees dat als: het is niet erg als de spoorwegen er een zooitje van maken.Tot je een keer een vliegtuig moet halen ......Met vriendelijke groeten.Wim van der Ent
En het zal je verbazen wat er nog mogelijk is als je een vliegtuig moet halen.Dan wordt er nog wel het e.e.a. geregeld.Zelf ook een keer meegemaakt.
nu ben ik echt geen fan van het huidige NS business model, maar ik wil toch wel graag een nuancering maken. die kapotte treinen zijn van alle tijden. en dat er treinen stilstaan door het weer ook. zo kan ik me nog heel goed herinneren dat ik eind jaren 80 met een hondekop stel stil stond bij lagezwaluwe (toevallig vlakbij de moerdijk ). de HC riep om dat door een bliksem inslag alles stilstond. nu kon je met die hktjes lekker even zelf kijken en als tiener is het natuurlijk je taak om burgerlijk ongehoorzaam te zijn dus maar eens even uitgestapt en ja hoor zowel voor als achter ons stonden treinen (uiteraard op zeer ruime afstand.) nu vraag ik me af of we met ons vergeten zijn dat die dingen vroeger ook vaak genoeg stilstonden of het niet deden.