Daar zeg je wat. Door al dat reizigers geklaag zou men bijna het leed van het personeel vergeten ! Hoe kwamen die na stranding eigenlijk thuis ??Peter
Een vraagje aan de machinisten hier op het forum aanwezig.Jullie en de vakbond hebben aangegeven dat er best gereden had kunnen worden.Dan vraag ik me af hoe dat gerealiseerd had kunnen worden.Jullie kunnen niet zelfstandig beslissen om zomaar te gaan rijden. Daarvoor zijn jullie afhankelijk van Prorail die de rijwegen voor jullie instelt op basis van de dienstregeling.Die ligt vast in de computer. Maar nu was alles gestopt. In hoeverre kan Prorail dan nog iets voor jullie instellen.Ik kan me voorstellen dat ze niet zitten te wachten dat elke machinist op eigen houtje gaat bellen om een rit aan te vragen naar waar hij denkt dat het binnen zijn mogelijkheden ligt om naar toe te kunnen qua rijtijden, wegbekendheid etc.Dat lukt misschien nog voor kleine verstoringen maar om daar landelijk iets mee te doen lijkt mij een bijna onmogelijke taak.Dit is geen verwijt waarom er uiteindelijk niets gebeurde maar puur uit interesse hoe e.e.a. misschien wel mogelijk geweest was.
Peter cq Charp werpt zich op het lot van het gestrande personeel, hij kwamen zij thuis.Nou, herinneren we ons niet meer de stakingen van het NS personeel?Zij konden de vrije dagen niet opnemen en toen de directie de roosters wilden veranderen stonden ze ook op de barricades en de reizigers in de koude.Rondje om de kerk. Dat moest er niet komen.Met rondje om de kerk was de ellende er voor reiziger en personeel denk ik zondag beperkter gebleven.Ronald
Ik krijg uit dit alles toch gevoel dat zulke centrale systemen ( met management die torenhoog in bestuurbare treintjes en poppetjes denkt ) de uitvoerende mensen dom houdt en zelfs dommer maakt.
Of juist niet, Ronald. Wegbekendheid. Brede inzetbaarheid. Lijkt mij beter. Op de bus hebben we ook het meeste aan mensen die alle routes kennen.
Wie een alternatief heeft, zit toch allang niet meer in de trein ?
Dan vraag ik me af hoe dat gerealiseerd had kunnen worden.