Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Ronaldk
Vandaag om 21:31:18
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
Vandaag om 21:21:53
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 21:21:34
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mark D.
Vandaag om 21:06:08
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
Vandaag om 19:57:35
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door Silvolde
Vandaag om 19:42:31
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
Vandaag om 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
Vandaag om 18:49:20
digitaal veranderd in 15 jaar door C_Jabaaij
Vandaag om 18:24:48
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:21:13
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
Vandaag om 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
Vandaag om 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
Vandaag om 16:04:09
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 15:24:22
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 15:16:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 14:48:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
Vandaag om 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 12:51:41
Railpro 607 door henk
Vandaag om 12:47:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 12:34:49
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 12:17:39
365 "Het is weekend foto's" door MOVisser
Vandaag om 12:15:59
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 11:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Hans Reints
Vandaag om 11:52:14

Auteur Topic: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?  (gelezen 302728 keer)

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #615 Gepost op: 13 December 2022, 20:56:35 »
Als ik zo de bnl bekijk hierboven, werd er bij ns zelfs niet op de 10mm gekeken.......

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re: ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
« Reactie #616 Gepost op: 13 December 2022, 21:02:39 »
Ik denk dat het begint met hoe geïnteresseerd iemand is in het echte materieel. Met alle respect, maar als een Hondekop voor jou hetzelfde is als een Plan V en een Plan U als enige verschil heeft dat het een diesel is, zal zo’n iemand zich ook niet druk maken of een ICR er uitziet als een ICR of niet.

Mijn interesse gaat verder. Ik mag graag op een station langs een trein lopen en diverse details in me opnemen. Vind ik gewoon leuk. Maar daardoor vallen afwijkingen bij modeltreinen mij nu eenmaal sneller op. En zo zijn er meer kenners hier op het forum. Je kunt deze groep azijnzeikers vinden, maar mag iedereen zijn of haar hobby beleven zoals hij of zij dat wil?

En als je er niet tegen kunt dat je favoriete merk kritiek krijgt, lees deze draadjes dan niet. Ga lekker op zolder met je mooie treinen rijden en erger je niet aan die azijnzeikers…….

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #617 Gepost op: 13 December 2022, 21:05:21 »
Als ik zo de bnl bekijk hierboven, werd er bij ns zelfs niet op de 10mm gekeken.......

Dit is nu precies wat ik in mijn vorige bericht bedoel. Het linker rijtuig is een ICR, de rechter een ICRm. Er wordt weldegelijk nauwkeurig geschilderd in de werkplaatsen, maar jij ziet dit als twee dezelfde rijtuigen.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Huup

• Offline Offline
« Reactie #618 Gepost op: 13 December 2022, 21:15:14 »
Klopt. Voor mij heeft dit veel weg van kleurdiscussies. Ik zeg niet dat de discussies identiek zijn, he. Maar het niet kloppen van de eerste lichting lsm icr, zoals hierboven wordt gesteld, was mij niet opgevallen.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #619 Gepost op: 13 December 2022, 21:29:41 »
Blijkbaar zoveel mensen wel dat er hier pagina’s over vol worden geschreven. En blijkbaar ook zoveel dat merken die gedetailleerde duurdere modellen maken, kans zien een winstgevend bedrijf op te bouwen. En blijkbaar zoveel dat bij fouten kappen worden omgeruild.
Maar bovenal, laat mensen in hun waarde die het daar over willen hebben en ga dat niet bagataliseren. Dat voegt niets toe.

Nou beste Daan

Als jij dat bagatelliseren wilt noemen moet je zelf bepalen. Maar voor mij is dat iets wat groot is klein maken. En wat groot is is voor eenieder anders

De mensen die er hier pagina's over schrijven zijn op 1 hand te tellen, vooruit 2 handen. En ik verbied je toch niet om het daar over te hebben? Moet je vooral doen. Maar ik denk niet dat je de illusie moet hebben dat heel veel mensen zich druk maken over 0,5 mm, de ronding van een dak en/of de kleur van het geel. Dat jij dat wel doet moet je helemaal zelf weten.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #620 Gepost op: 13 December 2022, 21:35:21 »
Dankzij de door jou aangehaalde foto te Asd, herinnerde ik mij ineens dat ook ik nog foto's had gemaakt van treinen met ICR en ICRm te Asd, in 2003. Er blijkt wat dat betreft toch iets verschil te zitten tussen ICR en ICRm. De gele bies boven is bij de laatste heel iets dikker en de blauwe baan loopt daar ook net iets verder door naar beneden.

Er zit ook nog kleurverschil tussen :(  En er zit een grijs streepje onder de 2 bij de ICR. Waardeloze modellen dit.
Grt, Wim

Huup

• Offline Offline
« Reactie #621 Gepost op: 13 December 2022, 21:48:46 »
Daarom staan ze nu ook te koop. 😇

Het is goed dat er straks keuze is tussen de produkten van maar liefst vier verschillende fabrikanten. Dat een ieder zn beste mee naar huis moge nemen.

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #622 Gepost op: 13 December 2022, 21:51:05 »
Dan zou ik toch eens kijken naar deze foto's.

Je ziet dan dat het blauwe vlak ongeveer een millimeter te laag begint. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die dat niet interesseert,
maar er zijn ook zat die zich storen aan dergelijke missers. Persoonlijk vind ik onderdelen (zoals die blokjes onder de sluitseinen) deels een
afwijkende kleur geven, echt niet kunnen.

Bor
Ik weet niet zo zeker of je op basis van die foto's exacte conclusies kunt trekken. De 1:1 foto is namelijk iets van beneden genomen, de foto van het model iets van boven. Aangezien de ICR schuine wanden heeft kan dat wel eens een meetfout opleveren.

Verder heeft een 1:1 foto wat meer vertekening door perspectief.

Dus ik zou persoonlijk niet zo heel veel waarde aan die berekening hechten.
Grt, Wim

Bor de Wolf

• Offline Offline
« Reactie #623 Gepost op: 13 December 2022, 21:55:52 »
Maar zelfs dan nog kun je heel duidelijk zien dat de blauwe baan boven de deuren veel te vroeg ophoudt op het model van ExactTrain en dan weet je dus al dat er iets mis is met de bedrukking.

Bor

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #624 Gepost op: 13 December 2022, 22:07:11 »
Ik weet niet zo zeker of je op basis van die foto's exacte conclusies kunt trekken. De 1:1 foto is namelijk iets van beneden genomen, de foto van het model iets van boven. Aangezien de ICR schuine wanden heeft kan dat wel eens een meetfout opleveren.

Verder heeft een 1:1 foto wat meer vertekening door perspectief.

Dus ik zou persoonlijk niet zo heel veel waarde aan die berekening hechten.

De foto van het model is ook van een veel lagere resolutie. Je kan je er door de pixels zomaar een halve millimeter naast zitten.
Inderdaad is de waarde van de berekening twijfelachtig.

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

WimC

• Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #625 Gepost op: 13 December 2022, 22:14:21 »
Dat ook ja. Je kunt de pixels in de 2 duidelijk zien.

Valt iemand overigens op dat het linker rijtuig in 1:1 net ietsje hoger staat dan het rechter?
Grt, Wim

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #626 Gepost op: 13 December 2022, 22:24:36 »
De foto van het model is ook van een veel lagere resolutie. Je kan je er door de pixels zomaar een halve millimeter naast zitten.
Inderdaad is de waarde van de berekening twijfelachtig.

Koen

Haha, je kan het ook niet willen zien.

Afbeelding Exact Train

Afbeelding PB Models.

Kijk naar de hoogte van de blauw band boven de ramen. Duidelijk dat ET daar te weinig blauw heeft.

Chrisjantje

• Offline Offline
  • I'm always keep TRAINing!!
« Reactie #627 Gepost op: 13 December 2022, 22:28:17 »
Maar zelfs dan nog kun je heel duidelijk zien dat de blauwe baan boven de deuren veel te vroeg ophoudt op het model van ExactTrain en dan weet je dus al dat er iets mis is met de bedrukking.

Klopt, maar het is nu alleen heel duidelijk te zien door de uitvergrote foto. Op afstand zal het veel minder opvallen. Dat is wat ik ook bedoel met foto's, ze geven, ondanks dat het klopt wat je zegt, een vertekend beeld. Het is vaak maar een fractie van een model wat je ziet en dan ook nog uitvergroot. Op de foto waar het model naast de LS Models staat is het veel minder goed te zien.

Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Chrisjantje

• Offline Offline
  • I'm always keep TRAINing!!
« Reactie #628 Gepost op: 13 December 2022, 22:34:00 »

Kijk naar de hoogte van de blauw band boven de ramen. Duidelijk dat ET daar te weinig blauw heeft.

Lijkt mij eerder dat de raampartij iets te hoog zit. Als ik kijk naar de deuren en het blauw wat nog boven het gootje zit lijkt het aardig te kloppen.
Als ik vroeger wist wat ik nu weet, had ik liever vroeger geleefd!!

Noud

• Offline Offline
« Reactie #629 Gepost op: 13 December 2022, 22:49:48 »
De bovenzijde van de blauwe baan zit tpv de deuren ongeveer halverwege de goot en de onderzijde van het rooster. Bij de foto’s van de LSM en ET dus duidelijk niet goed. De Piko rijtuigen lijken hier wel correct.
Ik hoop dat alle getoonde modellen handmonsters zijn en ik ben benieuwd naar de PB modellen.